Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren: Onkruid laten trekken, teunisbloemen gaan de voortuin in . Bakken met vrijwel uitgebloeide bollen en knollen even laten wieden en rangschikken. Aardbeienkindjes laten 'samenwonen' in een grote bak, zodat zij volgend jaar de eerste vruchten gaan geven. Gekeken hoe mijn met courgette bevruchte pompoennekind het doet. En jaa de vrucht groeit . Deze pompoen laat ik afrijpen en ga volgend jaar kijken wat de zaden doen . Enorm veel snijbonen (hoop ik) geoogst, die gaan vandaag de pan in.

Weer een courgette geoogst die echt in een nacht tijd 2x zo groot was geworden door de regen en warmte. Die ga ik inmaken in azijn enzo voor het zuurtje in de sla.

Vandaag: beetje laten vegen en opgeruimd en besloten dat de noodlijdende kamperfoelie die ik nog geen plek had gegeven toch maar in een bak achter de toekomstige kas de schutting mag gaan bestormen.

Tot mijn verbazing stikte het rond de overwinterde ananaskers van de afgevallen lampionnetjes die helaas niet verder dan een valige goud-gele kleur zijn gekomen en maar niet oranje willen worden. De vruchten zelf zien er goed uit en gaan binnenkort met wat ander fruit de compote/jam in.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Oa bezig met het bramen en frambozen stuk.

Proberen wat onderhoudsvriendelijker te maken.

image34101406908024.jpg

Geplaatst:

De tomaten een grote "snoeibeurt" gegeven zodat ze lekker luchtig staan, en een hoop kerstomaatjes geplukt en de meeste daar opgegeten. Het overgebleven onkruid wat weggedaan maar niet alles het werd veel te warm in de zon om langer in de tuin te werken.

Uien en wortels geoogst, zeer mooie worteloogst met enkele gigantische exemplaren ertussen , de in de bak achtergebleven kolen overgezet naarde vrijgekomen wortel en uien percelen..

Geplaatst:

Scheerlijnen gespannen zodat mijn komkommers, sierkalebassen en klimcourgette naar hartelust door kunnen groeien in de lucht

Wat uitgebloeide bloemen verwijderd, een baby meloen ontdekt, vissen gevoerd, slakken gevangen en per ongeluk 4 spinnenwebben gesloopt omdat ik er in liep

Verder vooral genoten van alles wat groeit en bloeit! Echt hoogtijd hier

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

snijboon geplukt, blauwe bes, pruimen, gewied, gras gemaaid, appelboompjes gesteund, droevig naar de kolen gekeken: vakantievreetschade

Geplaatst:

Lustig rondgemaaid met de bosmaaier want éindelijk (na weken) was het missende onderdeel aangekomen en kon er eindelijk weer gemaaid worden. En dat was wel nodig ook... met al dat vocht bij ons in de aarde en de zon van boven wil het onkruid wel groeien...

Nu staat het er weer strak bij... Hoezeee!

Geplaatst:

Purple teepee bonen geplukt, mexican sour gherkins, ananaskers en olijfkomkommers (te lang door late groeien helaas) geoogst.

Tomatenplanten getopt en blad verwijderd, onkruid getrokken en nog veeeeeeel meer!

Geplaatst:

De met courgette bevruchte pompoen een dekentje gegeven zodat die schadeloos kan groeien. En bij gebrek aan bloeiende mannen toch maar weer een courgetteman gepakt voor het bevruchten van nog twee pompoenendames. Bij de tweede pompoen vloog verschrikt een bij weg, dus ze zijn sowieso allemaal bevrucht.

Verder nog wat bonen en kruiden geplukt voor de soep vanavond.

Geplaatst:

Vandaag mijn groentetuin netjes gemaakt. Woensdag komt er een fotograaf foto's van oma's huis maken welke in de verkoop gaat. Dus moest de boel uiteraard netjes zijn

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

opgeruimd,

wortels geoogst (stonden te bloeien terwijl de wortels nog maar klein waren )

aardappelveldje 3 geoogst, rosevals

pruimen geplukt

boerenkool gezocht

(dat zit zo:

we hadden vóór de vakantie een rijtje uitgezaaid, onder een gaas voor tegen de vogels

bij terugkomst stond er 20 cm ongewenst kruid om de plantjes heen, maar de koolplantjes waren zelf tot op de nerf afgevreten door de slakken , volgens mij hoorde ik overal slakkengrinnikjes)

Geplaatst:

Mijn eerste pronkbonen (nog van MTFD) geoogst. Zijn deze bonen kiemkrachtig, of te vroeg geoogst? Foto gemaakt, direct na openen peul.

10530712_754475111275946_6614089605136449209_n.jpg?oh=82eae038641081cc70c18b1159a1f734&oe=54580F64

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

niet zelf gedaan maar laten doen: de composthoop omgezet. klein bakje maar dus even alles door elkaar geschept en de slakken eruit gevist.

heb wel zo'n beluchtingspook maar ff omzetten versnelt de boel toch beter.

Geplaatst:

Aardbeienbed en kleine moestuin onkruid wieden en harken, zier er weer netjes uit. Moet de aardbeien planten voor volgend jaar, morgen maar mee beginnen.

Geplaatst:

gewied

nicandra naast de boerenkool gezet ivm witte vlieg

sla uitgeplant, venkel, prei, biet...gekocht bij oxalis

nieuwe elstar maar weer eens bespoten tegen schurft, jeeezz, wil maar niet lukken die appeltjes hier op het veen

nieuwe botlotti van de grond gehesen tegen rot

courgette geplukt, sjalot idem, kaapse knoflook geknipt

dahlia's gepluisd

nieuwe rogge bekeken, die is wel rijp want er komen steeds meer lege aren door de muizen/mezen?

op de hark geleund met de tuinburen ivm vakantieverhalen

Geplaatst:
gele groene en snijbonen plukken plukken en nog eens plukken pff slavenarbeid en dan die rug

Staat hier op het programma voor dit weekend of volgend weekend, sperzieboontjes waren hier vorig weekend nog net iets te klein.

Vandaag enkel wat frambozen geplukt en meteen opgeten met de kindjes en samen pastinaak uit de moestuinbak getrokken.

Geplaatst:

geluncht met bramen

gezien dat veenmollen toch niet langer dan een dag of wat kunnen zwemmen (vangpotje was volgeregend)

compost aangevuld

tomaten getikt en gier gegeven, moet nog wat magnesium bij morgen denk ik

twee bonenbedjes schoongemaakt en de bonen opgehesen; aan sommige stengels zat een schimmel met boonvormige witte kussentjes, heb die maar afgevoerd

koude bak geruimd, wedstrijdui laten wegen door de officials: 441 g , die had 7 kg moeten worden maarja, heul valse meeldauw

ennuh, hoe heet dat ook alweer? oja, gewied...

Geplaatst:

omwaaiende stokbonen geschoord

pispotten uitgetrokken, meter of 35

roggeveldje opgeruimd, wat zal ik er nu eens in zetten?

Geplaatst:

bosje bloemen gescoord,

tomaatjes en lemonkomkommer

door echtgenote! gesnoeide hazelaartakken geknipt en in de compost gedaan

Geplaatst:

Van alles opgebonden wat was omgewaaid. Het heeft aardig gespookt hier. Mn enig overgebleven Sojabonenplant was gescheurd (bijna door)... Dus vastgezet met stokken en aangeaard in de hoop dat ie het volhoudt. Gaat net bloeien namelijk...

Lekker aan het onkruid wieden geweest, aarde is heel droog dus trek alles er heel gemakkelijk uit.

Oogsten en foto's maken...

Eerste portie Snijbietzaad geoogst.

In de vlindertuin op Zuid op zoek geweest naar de Tijgerspin (Wespenspin) die daar zou zitten... helaas niet gevonden.

En de courgettes en pompoenen besproeid met Bakingsodaoplossing in de hoop de meeldauw af te remmen.

En natuurlijk de tomaten weer gewaterd.

Ach... en ook weer best wel weer veel vette slakken geraapt...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...