Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag het laatste stukje tuin gespit. Onkruid bij mn kas verwijdert en bramen stekjes die Ik van een buurman had gekregen in de grond gestoken. Laat de winter nu maar komen!

Geplaatst:

ook gespit en mest ondergewerkt, nog 0,5 kuub te gaan, pffff...

knollen en bollen naar zolder gebracht, volgend jaar maar eens een kelder maken in de tuin

gekregen bolletjes uitgeplant (dank landjevandeboer!)

ook nog geoogst: 4 aardige knolselders en een pond curcumawortel (je weet wel, waar de kerrie geel van wordt), die ruikt echt heerlijk, beetje Thai's

Geplaatst:

hier alleen gebladharkt om de bladeren met ziekte onder de fruitboompjes weg te halen

verder de voorraad versleept uit de schuur naar het huis en omgekeerd ivm vorstangst (ga toch maar eens een minikelder graven....)

Geplaatst:

Omdat het zulk mooi zonnig weer was, heb ik lekker staan spitten. Graspennen en andere wortels eruit gevist.

Verder heb ik nog een groot gedeelte netjes fijn geharkt.

Nu eens goed nadenken wat er gezaaid gaat worden en hoe ik dit het beste kan indelen.

Geplaatst:

Gisteren was het inderdaad heeeeerlijk weer. In mijn tuin is mest uitgespreid, de bakken van de yakon en haverwortel (tegen de woelmuizen) uit de grond gehaald, alle afgestorven bovengrondse planten op de composthoop gedaan, aardpeer, oca, hertshoornweegbree en nieuwzeelandse spinazie geoogst, het laatste deel van de bloembollen de grond in, deels onkruid uitgehaald en vast nog veel meer wat ik zo even niet paraat heb. En natuurlijk heb ik van het zonnetje genoten, gekletst met mijn tuinhulp en met de buurman en geknuffeld met de zwerfkat.

Geplaatst:

De kruisbessen gesnoeid..het zijn 3 ( à 4) takkers. Ook een enkele aalbes. kippenhok uitgemest en die mest samen met enkele kruiwagens knipspul uit de tuin op de composthoop gedaan.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

de regenton midden in de nacht nog vast gezet.

te ton was leeg ivm de vorst. zo had de wind vrij spel en rolde de met veel herrie door de tuin. helaas wel het kraantje kapot

Geplaatst:

In de voortuin: de mammoetprei (1st) gerooid, verhoogde houten bak van die prei weggehaald, bodem geëgaliseerd, kardoen ingepakt voor de komende Siberische winter, vaste planten uit de achtertuin gepoot.

In de ex-moestuin: restanten van yakonplanten meegenomen.

Achtertuin: grote vaste planten gerooid om in de voortuin te zetten. Hiertoe moest de kruiwagen uit de schuur gehaald worden om ze naar de voortuin te vervoeren, buitenom, niet door het huis met die zooi. Daartoe moest eerst de fietsendrager van de kruiwagen af gesjouwd worden. Dan de loeizware pot met brugmansia vóór de kruiwagen ergens anders neerzetten, maar daarvoor moest eerst plaats gemaakt worden. Daarna de pot met ananassalie van het buro (dat tijdelijk midden in de schuur staat ivm opknappen woning). Dan de kruiwagen optillen en over het buro heen tillen, tot ik hem buiten kon laten zakken. Daar was mijn rug blij mee. Het tuingereedschap hangt aan een schuurmuur en daar heb ik alle timmerhout dat bestemd was voor de nieuwe ex-moestuin, tegenaan gezet. Er moest van alles aan de kant om een spitvork te scoren. Vandaag was ik dus meer met alles eromheen bezig dan met het tuinieren zelf. Toch weer wát gedaan...

Geplaatst:

Ik ben vandaag bezig geweest om een knap tegelpad aan te leggen. Eigenlijk heb ik 2 linker handen maja soms moet je dingen gewoon proberen. Ik ben tevreden met het resultaat tot nu toe, zondag maar weer verder

Geplaatst:

alleen linkertegels leggen natuurlijk!

hier opgeruimd, beetje mest ondergewerkt, afvalbakken afgestruind naar flinke stukken piepschuim om onze watermeter af te dekken, compost geroerd

Geplaatst:

bollen toegedekt met stro & snippers

kasgrondje verzorgd met wat mineralen en koemestkorrels en water

muur geharkt, die zooi blijft maar groeien...

Geplaatst:

Ik vond het inderdaad ook niet zo lekker. Maar ergens doorheen vind ik het wel oké, dan overheerst het niet zo. Het is wel supergezond...

En dat wat ik zelf niet hoef, voer ik aan de konijnen.

Geplaatst:

Misschien ligt dat aan de soort. Ik heb aan de buitenkant enkele holle, maar ook veel goede. En ze moeten niet te dik zijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...