geedee Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 In de moestuin zelf heb ik geen paden meer....had er eerst stoeptegels liggen maar vond dat maar onhandig met wieden....zo vaak wied ik ook niet; de tuin is er voor de hobby Gelukkig voor andere mensen, zit ik niet op een complex Langs het pompoenveldje van deze losgeslagen eigenaar..... , houden de pony's het looppad vrij: Stroken uit gras frezen,bemesten en vol planten , werkt ook best goed; paadjes maaien we daar: Paadjes in de kas zijn belegd met onkruidenplastic....het regent daar zelden en deze paadjes zorgen voor een redelijk stofvrije wandeling door de kas, bovendien kunnen ze op het voorjaar ff eruit om evt te frezen en zijn ze makkelijk verplaatsbaar: Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Heb je ook sinaasappelen in de kas Geeddee? Quote
Bit Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Een oud collega van me is op het moment bezig de kruising tussen 2 tuinen bij mijn waterplaats langs de sloot aan te passen. Dat stuk ligt al 2 seizoenen open en is mijn pishoek ( niet letterlijk ) Dat moet nu beter worden. Hij kon het niet meer aanzien. Hij pakt in zijn huidige vakantie deze plek aan Nog niet klaar. Quote
geedee Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Heb je ook sinaasappelen in de kas Geeddee? Wil je het echt weten?? Ja.....ze staan nu in bloei....nog geen vruchtjes.....mijn tomaten zien geel van jaloezie oeps...off topic Quote
geertlaurent Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Nog geen tijd voor een nieuwe opdracht? Quote
HuubvG Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Kan ik nog mooi even laten zien dat ik al een eindje op pad ben met het middenpad in de moestuin. vanaf de ingang en vanaf het andere eind Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 september 2014 Auteur Geplaatst: 10 september 2014 Ja sorry jongens, weinig tijd/inspiratie voor nieuwe opdrachten. Ik ga er 1 bedenken voor vrijdag. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Tijd voor een inspiratie-oproep? Krijg je zo een hele lijst van de enthousiaste forummers denk ik. Kan je weer een tijdje mee voort. Wat dacht je van een foto die het eind van de zomer weergeeft? Quote
geedee Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Foto van : je gieterje schuttingje schopje favo groenteje kasje favo tuinplekje fruitoogstde luchtje ovenje inmaakje fornuisje soepje balkon Quote
Jenneke Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 of: meest irritante beestje in je tuin,favoriete beestje in de tuin,favoriete plekje van je huisdier in de tuin,je vierkante-meterbak of pot of wasmand etcde grootste mislukking Volgens mij kunnen we nog wel even vooruit Quote
HuubvG Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Ondertussen, terwijl jullie nijver brainstormen, heb ik de laatste tegels erin geklopt. Z-N, rechts komen 5 a 6 vaste moestuinbedden vanaf het middenpad met teglels om de 120 cm. Bedden worden dus 120 cm breed. N-Z, hier rechts komt schuurtje en wat fruitstruiken, vooraan tuintjes van buur, tot einde stenen muur, rechts zit ook zo een muur. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 september 2014 Auteur Geplaatst: 12 september 2014 Bedankt voor de ideeën, ik sla ze op! Voor nu wil ik graag weer een foto zien van dat mooie hoekje waar ik al eerder (in april) om vroeg. Is die nu op zijn mooist? Of juist nog niet? Of niet meer? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Ehm, er zitten vier hoeken aan dit plaatje, maar een hoekje is dit niet echt. Maar wel een klein mooi stukje. Het vogelbad is net voor het eerst gevuld met water. Daarvóór heb ik de bonte munt (van Thea ) een beetje aan de kant gelegd, op het droge (herderstasje). Ik was de munt al een beetje kwijt eigenlijk, maar hij kwam laatst voorzichtig om het hoekje kijken. Dit is de enige munt die voorlopig vrij door mijn tuin mag gaan kruipen, de andere soorten staan in potten (buiten beeld). Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Mijn tijmhoekje begint wat teveel uit te groeien..tijd voor een knipbeurt, maar eerst moet ik eens uitzoeken wat een goed moment is Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 24 februari 2015 Auteur Geplaatst: 24 februari 2015 Ik ga hier ook maar weer eens mee beginnen De opdracht voor de komende week: (Nu al weer) uitlopende moestuinplanten. Ga dus je tuin in, kruip er eens rond, en fotografeer een plant die er al wel weer zin in heeft Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marijke Geplaatst: 24 februari 2015 Geplaatst: 24 februari 2015 Leuk onderwerp, Jorieke, ik ben mijn moestuin even doorgelopen.Achtereenvolgens: de zwarte bessen met aardbeien en narcissen, rabarber, aardbeien en een pot met bieslook. Quote
Mari Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 Ja leuk Jorieke Bij de kruiden begint er heel wat uit te lopenappelmunt platte bieslook de gewone bieslook staat al iets verder pimpernel heeft al terug een mooie groene look zuring/zurkel In de moestuin is de rabarber weer wat gegroeid De bessen beginnen er ook aan...deze zijn van een braambes In de tunnel komt ook het eerste groen boven...pluksla en de spinazie Quote
simonvb Geplaatst: 26 februari 2015 Geplaatst: 26 februari 2015 (aangepast) Meeste actie zie ik al tussen mijn blauwe bessen, de krokussen staan al open als je overdag thuis bent. Nu in het weekend kon ik ze daarom beter trekken, voor en na het werk staan ze toe. Leuk om te zien dat de bestuivers ook al van de partij zijn. Eerste irissen zie ik ook al: 1 maart 2015 aangepast door Gast Quote
AnneB Geplaatst: 28 februari 2015 Geplaatst: 28 februari 2015 Leeuk weer een foto-opdracht! Hier lopen ook allerlei kruiden uit zoals munt, bieslook, peterselie en salie. Uiteraard zijn de bloembollen, rabarber, knoflook en de overwinterende struiken ook al een heel eind. Met het leegmaken van het bloemenbed kwam ik deze vroege vogel tegen, en die vond ik wel het plaatsen waard: Quote Home is where the harvest is.
HuubvG Geplaatst: 7 maart 2015 Geplaatst: 7 maart 2015 Daar komt de akelei aan.Niet echt een moestuinplant, maar daar staat die wel in.Valt wel onder kruidenplanten, althans in de oude boeken als narcoticum...Ik laat de plant met rust en zij mij ook. Quote
geertlaurent Geplaatst: 9 maart 2015 Geplaatst: 9 maart 2015 De rabarber had er als eerste zin in. De Hexelberries (eigen aardbei kruisbestuiving) heeft er van juni 2015 tot nu over gedaan maar komt nu toch piepen Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 maart 2015 Auteur Geplaatst: 10 maart 2015 Leuke foto's! Eind van deze week komt er een nieuwe opdracht Duik dus nog even snel die tuin in! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Claudia69 Geplaatst: 10 maart 2015 Geplaatst: 10 maart 2015 Nog lang niet klaar voor de grote tuin, maar flink op weg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.