Sanne2 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Voor mijn aardbeien in pot heb ik een houten geraamte gemaakt waar ik kippengaas tegen aan wil maken.Nu zit ik te twijfelen over de maaswijdte. Op internet kom ik vaak 13 mm en 25 mm tegen. Welke maaswijdte is groot genoeg, zodat bijen en hommels er wel tussendoor kunnen vliegen om de aardbeien bloemen te kunnen bestuiven, maar waar weinig vlinders doorheen kunnen vliegen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 ik dacht dat vlinders geen aardbeien pikte?Dat alleen vogels dat deden .rupsen op de aardbeien nog nooit van gehoord.slakken wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Nog nooit problemen gehad met vlinders.. Zelf gebruik ik 13 mm mazen. Geen problemen met bestuiving. Ik zet de kooi wel even een middag open als ik net de rijpe aardbeitjes geplukt heb. Zie ook: aardbeien-kooi-t10521.html Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Het is wel goed als de aardbeien bestoven kunnen worden ja, voor een enkel soortje zelfs noodzakelijk, maar eigenlijk voor alle aardbeien beter voor de vruchtzetting. Bij mij alleen bescherming tegen de vogels ( en de eenden, en de fazanten )Rupsen ( of eigenlijk rupsjes ) heb ik wel af en toe op de planten, maar of dat echte rupsen zijn of schijnrupsen ? ( van een wesp ) Weet ik niet. Veel schade heb ik er niet van.Ik heb geloof ik 30mm wijdte voor mijn fruitkooi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Eten konijnen ook de jonge plantjes op? Anders moet ik nu al mijn gaas gaan hangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sanne2 Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 Ik had vorig jaar een vogelnet er omheen gemaakt maar ik hadtoch nog wel last van rupsen op de bladeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Dat lijkt me ook wel vanzelfsprekend ? Vogelnetten houden vogels tegen. Geen vlinders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts