Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het in een vloeibare vorm gekocht bij de reform inderdaad vanwege het gebrek aan Koolydraten maar een eigen plant dat is het betere werk. Hier kennen ze het ook niet echt hoor moest er ook om zoeken.

groetjes Sandra

Geplaatst:

Stevia is hier eind december dood gegaan,

ben vandaag begonnen met het zaaien in een verwarmd kasje, probeer zoveel mogelijk licht te regelen en continu de temperatuur tussen de 25 en de 29 graden te houden. Liggen nu 17 zaadjes in, denk nog een stuk of 40 in t zakje, ben benieuwd hoeveel er ontkiemt. (Zal wel niet veel zijn, maarja anders liggen die zaadjes ook maar te niksen!)

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Nog altijd twijfels of ik nou plantjes ga kopen of niet..

Zaadjes nu 21 dagen in de grond, nog geen teken van leven zichtbaar Ookal liggen ze verwarmd.

Wat denken jullie: Kopen of zaaien?

Zaaien, dan moet ik misschien maar is meer zaad bestellen, wat denken jullie van dit adres??

ExoticApro Ebay - Stevia zaden 200st.

Prijs is denk wel goedkoop.. en tja, van 200 zaadjes zal sowieso wel iets uitkomen toch...

Geplaatst:

Ik heb mijn stevia vorig najaar vrijwel geheel gesnoeid.

Ik liet een paar centimeter van alle takjes staan.

Vervolgens in een onverwarmde kamer gezet, voor een heel klein raampje.

Spaarzaam water gegeven.

Een aantal weken geleden begon de plant weer uit te lopen.

Maar niet vanuit de takken, maar vanuit de aarde.

De afgelopen jaren had ik de plant compleet laten overwinteren.

Maar ik heb vorig jaar alles van de plant gebruikt

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Jorieke, knip jij je stevia in de winter ook nog ver terug ofzo? Ik wil denk 12 plantjes gaan bestellen, maar twijfel hoe ik die 's winters een onderdak ga geven.. (Heb even zéér weinig vertrouwen in mijn zaadjes.. wachtend op een wonder.)

Wellicht hier van de zomer dus 12 stevia plantjes, ze zijn klein als ik ze koop, dus koop er maar 2x 6. (Ook met plukken: niet alles kaal, en kan een deel in de grond doen en een deel niet.)

Vanaf wanneer kan stevia buiten? Iemand enig idee?? Kan vanaf midden april (in kasje) al?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ok. Hij heeft op twee hoogtes nog ogen zitten.

Is denk zo'n 8cm hoog. Boven in nog 2 blaadjes van ongeveer 2cm. Hangt nu beetje slap, hopelijk trekt het morgen weer bij!!

Heb hem in zaai en stek grond gestoken. hij staat nu in het licht van de lamp. (moet veel licht hebben toch?)

• 9 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...