Jorieke123 Posted February 11, 2011 Author Share Posted February 11, 2011 Ik ben dol op ruilen We pm-en wel even, misschien heb ik nog wel meer wat je zou willen hebben. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Ik heb het in een vloeibare vorm gekocht bij de reform inderdaad vanwege het gebrek aan Koolydraten maar een eigen plant dat is het betere werk. Hier kennen ze het ook niet echt hoor moest er ook om zoeken. Quote groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Jorieke, heb je voor mij misschien ook nog stevia?De plant is hier in de herfst dood gegaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Stevia is hier eind december dood gegaan,ben vandaag begonnen met het zaaien in een verwarmd kasje, probeer zoveel mogelijk licht te regelen en continu de temperatuur tussen de 25 en de 29 graden te houden. Liggen nu 17 zaadjes in, denk nog een stuk of 40 in t zakje, ben benieuwd hoeveel er ontkiemt. (Zal wel niet veel zijn, maarja anders liggen die zaadjes ook maar te niksen!) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 hmm, vlaamszaadhuis heeft vanaf 13 april stevia plantjes te koop, ''zomerbloeiers uit stek'' ' http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=details&prod=3141&cat=226&group=11&productnaam=STEVIA_(HONINGPLANT)_6_planten Mooie prijs denk ik toch? Ik ga er denk daar maar een keer wat bestellen Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Nog altijd twijfels of ik nou plantjes ga kopen of niet.. Zaadjes nu 21 dagen in de grond, nog geen teken van leven zichtbaar Ookal liggen ze verwarmd.  Wat denken jullie: Kopen of zaaien? Zaaien, dan moet ik misschien maar is meer zaad bestellen, wat denken jullie van dit adres?? ExoticApro Ebay - Stevia zaden 200st. Prijs is denk wel goedkoop.. en tja, van 200 zaadjes zal sowieso wel iets uitkomen toch... Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 ik hoop ergens een plant te kunnen kopen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 Afgelopen jaar had ik er twee bij de ranzijn gekocht, waren mooie plantjes maar toch vind ik €3,50 wat duur voor 1 plantje Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tong Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 vorig jaar heb ik in Xotus, Delft gekocht. hij groeit best wel hard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted March 14, 2011 Share Posted March 14, 2011 ja, wel duur! maar ach, ik kan altijd nog wachten totdat jij plantjes hebt Dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Ik heb mijn stevia vorig najaar vrijwel geheel gesnoeid.Ik liet een paar centimeter van alle takjes staan.Vervolgens in een onverwarmde kamer gezet, voor een heel klein raampje.Spaarzaam water gegeven.  Een aantal weken geleden begon de plant weer uit te lopen.Maar niet vanuit de takken, maar vanuit de aarde. De afgelopen jaren had ik de plant compleet laten overwinteren.Maar ik heb vorig jaar alles van de plant gebruikt Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luus Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Ik verwacht eind april 6 plantjes voor 6.75, dat vond ik toch nog meevallen. Hier besteld: http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.php?page=details&prod=3141&cat=226&group=11&productnaam=STEVIA_(HONINGPLANT)_6_planten thx voor de tip, dennislp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 geen dank ik denk ookaltijd nog om ze daar te bestellen.. maar twijfels tussen 6 of 12 plantjes Zijn plantjes uit stek.. dus niet zo groot.. En als er misschiennn nog een paar dood gaan, misschien beter 12 bestellen (verzendkosten betaal je toch al).... Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Jahoeoeoeoeoe er loopt iig 1 plantje weer uit hier! Ik zag het wat somber in, had ik ze toch te koud staan? Te droog? Te nat? Nu de rest nog, want van dat ene plantje valt niet veel te oogsten dit jaar. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Jorieke, knip jij je stevia in de winter ook nog ver terug ofzo? Ik wil denk 12 plantjes gaan bestellen, maar twijfel hoe ik die 's winters een onderdak ga geven.. (Heb even zéér weinig vertrouwen in mijn zaadjes.. wachtend op een wonder.) Wellicht hier van de zomer dus 12 stevia plantjes, ze zijn klein als ik ze koop, dus koop er maar 2x 6. (Ook met plukken: niet alles kaal, en kan een deel in de grond doen en een deel niet.) Vanaf wanneer kan stevia buiten? Iemand enig idee?? Kan vanaf midden april (in kasje) al? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Ik heb ze niet afgeknipt dit jaar. Wel goed van geoogst die zomer, dus enorme planten waren het niet. Ze kunnen naar buiten als het een tijdje lekker warm en zonnig blijft/is/zal worden. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 okee, en tot hoe ver knip jij minimaal af?? De afknipte stengeltjes.., bovenste blaadjes er aan laten en je kan die toch stekken? mooie combi met het oogsten! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Ja, de topjes kan je makkelijk stekken. Ik weet niet of er een minimale aantal cms is voor het afknippen. Aan het einde van het seizoen laat ik de sappen van de plant wat uit de bladeren zakken en knip ik ze korter. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 hmm, heb een afgebroken takje zien liggen in het tuincentrum (nee niet zelf afgebroken )die heb ik dus mee genomen.. (anders gaat hij daar toch bij het vuil)Â Is stekpoeder nodig?? / Moet ik de bladeren verwijderen behalve de top bladeren? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Ik vind stekpoeder totaal onnodig, stek nooit mét.. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Ok. Hij heeft op twee hoogtes nog ogen zitten. Is denk zo'n 8cm hoog. Boven in nog 2 blaadjes van ongeveer 2cm. Hangt nu beetje slap, hopelijk trekt het morgen weer bij!!Heb hem in zaai en stek grond gestoken. hij staat nu in het licht van de lamp. (moet veel licht hebben toch?) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 1, 2011 Author Share Posted May 1, 2011 Ik geef ze juist amper licht de eerste paar dagen. Maar dat is zonlicht... misschien is lamplicht wel goed. geen idee. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Zolang het maar niet te warm word denk ik. Dan verdampen ze meer vocht terwijl ze niks kunnen opnemen... Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 Mijn stevia gaat bloemetjes maken, kan ik dat zo laten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Gisteren in de telegraaf een heel artikel gewijd aan stevia.Moet ik het uitknippen en bewaren voor iemand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts