Posted March 28, 201411 yr Dag allemaal, Ben ik weer, met de Kers, hij is vorig jaar 'half' dood gegaan, toen laten aansterken, ene kant is toen dood gegaan, hele verdorde takken, de andere kant bleef 'groen' op de stam.. goed, nu ziet hij er zo uit: (bak is 60x60x60) Helemaal uit zijn verband. Wat gaat mijn volgende stap zijn? een nieuwe kopen.... of door blijven proberen?Maar komt die ooit weer tot een mooi gevormd patio?
March 28, 201411 yr Misschien allereerst die Hedera uit de pot halen? Het is niet zon grote pot en voor 2 planten is dat misschien te klein? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
March 28, 201411 yr Author die moeten er later uit.. dat zijn 'stengels' en moeten even wortelen zodat ze tegen de schutting kunnen haha
March 28, 201411 yr Die dikke tak naar rechts , die moet je nu nog wel kunnen rechtomhoog buigen. stevige bamboe aan de stam en die tak , en zo maak je wel een nieuwe harttak. let op dat je de scheut in die top dan niet beschadigd.
March 28, 201411 yr Author Hedera haal ik morgen weg... Zit er nu niet teveel 'bocht' in? ik durf hem niet goed rechter te buigen in het midden..of gewoon wel proberen?
March 28, 201411 yr Prima ! Die bocht trekt nog wel wat bij , en is ook niks ergs aan toch ?. Stoer gedaan !
March 28, 201411 yr Author Thanks! Ik kan dan niet wachten he... dus even snel naar buiten haha het is fris heren.... we laten de bocht zitten! Nu zien hoe hij het gaat doen...
March 28, 201411 yr Het lijkt gelijk weer meer een boompje, top hoor Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
March 29, 201411 yr Author Serieus.... Hij doet zijn naam weer eer aan!!! ALWEER! Kom ik vanmorgen buiten, kijk ik naar de kers, ik kijk goed.. zie ik een KNAK in de tak, dacht al huh die bocht is weg..ja... is de tak geknakt!!!!Jeetje.. Nou snel wondbalsem erop (heb dat van de bonsai, ik zit in de bonsai wereld.. heel klein beetje) en snel verbinden (iets wat ik bij de bonsai ook doe als buigen verkeerd gaat...) Nou.... we hopen op het beste... Wie heeft hier ervaring mee?? Ohja hedera gaat vandaag naar zijn plekkie hoor Edited March 29, 201411 yr by Guest
March 30, 201411 yr Nou, omdat je zo aandringt dan. Nee, ik heb hier geen ervaring mee. De foto is ook niet echt lekker duidelijk voor mij, want ik zie geen knak, geen breuk; ik zie 'verband' Wat wil je dat we beoordelen / delen / aan raad geven ? Is het een "knak" ( zonder breuk dus ) zou ik m maar zo laten en er het beste van hopen. Is het echt een breuk, die groen ziet, dus sappig hout te zien , zou ik dat maar wegsnoeien, en aan jou de beoordeling of je dan nog wat overhoudt wat waard is om te bewaren.Zelf heb ik ook een ziekenboeg met zielepoten of dingen die staan aan te sterken ofzo, maar het is natuurlijk geheel aan jou of je daar plek voor hebt, zin in hebt, en de moeite voor over hebt. Omdat je zegt dat je "wondbalsem" ingezet hebt, zal de knak een echte breuk zijn ? ( groen sappig hout te zien ). Vraag ik me af of je moet doorzetten. Dan maar gewoon : operatie mislukt, patiënt overleden.
March 30, 201411 yr Als je denkt patient overleden kan je ook nog een ent proberen te maken of er wat ogen van te oculeren. Los van of het daar wel de tijd voor is ! een noodsprong kan je altijd proberen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
April 11, 201411 yr Author Hierbij een update, De kers staat inmiddels in bloei (slechts twee bloesem, maar toch) Hij heeft de knak overleeft,bedankt voor jullie antwoorden. Zal tzt een update geven, bedankt voor alle hulp en meedenken