jootje Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Hoi, Ik heb tijden geelden al broccoli gezaaid( in potjes in onverwarmd kasje) , niet alles kwam op of is doorgegroeid, maar ik heb nu 7-8 plantjes van zo`n 8 cm hoog denk ik. Vraag 1, mogen ze de grond in? Enm vraag 2, niet lachen, maar wat kan ik daar van verwachten? Hoe vaak kunnen mijn verkering en ik daar van eten? het lijkt mij weinig namelijk....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Hangt een beetje van de soort af die je gezaaid hebt.Maar de meest gangbare leveren, als alles goed gaat eerst een hoofdbloem in de top. Voordat die gaat bloeien haal je hem er natuurlijk uit. Daarna komen er in de oksels kleinere scheuten niet zulke grote maar vele kleintjes maken ook weer een maal.Als de 7/8 planten het goed blijven doen kun je er een hele tijd goed van eten met zijn tweeen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castaneda Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Of ze naar buiten kunnen? Als het weer zo aanblijft waarschijnlijk wel, je kan de gok nemen. Op mijn zakje zaad staat vanaf mei, als je voor zekerheid kiest. Grootte van de oogst: ik heb ze nu 2 jaar geteeld en heb nooit echt veel ervan af gekregen, de grootste broccolikop in de top van de plant (hoe noem je zoiets) is bij in ieder geval nooit zo groot geworden als die je in de winkel ziet liggen. Ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen, maar voor zijn tweeen gaat het misschien wel. Ik zou dan zeggen 1 maaltje per plant als je een goed volgroeide broccoli hebt en anders 2 planten voor 1 maaltijd. Het is ook maar net hoe je eet gewoonte is natuurlijk, eet je bijna alleen groente of ook allerlei andere dingen erbij, eet je veel, weinig enz. Edit: mijn ervaringen zijn met de 'Groene calabrese' Quote Comprehend and copy Nature Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 13, 2011 Share Posted April 13, 2011 Ik zou ze tijdelijk beschermen door tunneltje eroverheen te zetten, helpt ook tegen slakken en dan straks als ze goed groeien en aangeslagen zijn en weer lekker de tunnel eraf. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BiancaO Posted April 16, 2011 Share Posted April 16, 2011 Mijn broccoli-plantjes stonden een beetje stil in de vensterbank, dus heb ik ze naar buiten gezet. Ooit heb ik een plant in de tuin gehad, die werd giga-groot, maar leverde teleurstellend weinig op... Ik moet me er denk ik nog even in verdiepen, want dat laat ik me niet weer gebeuren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts