endetjes Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Op diana's mooie moestuin site las ik dat ze van de aubergine's, paprika's en pepers ed in één pot twee of drie plantjes zet zodat de pot mooi vol en bossig oogt. Wat vinden jullie hiervan. Doen jullie dat ook of doen jullie één per pot? Ik heb zelf ruime potten van 25 cm en dacht er 2-3 planten in te doen. Quote
prettig gestoord Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Ik plant 3 paprika's bij elkaar, wel in de volle grond. Verder mest bij met opgeloste koemestkorrels en bitterzout om de twee weken als ze eenmaal in bloei staan en vrucht dragen. Verder gewoon regelmatig water geven maar ook niet teveel! Van 40 x 3 planten heb ik ruim 60 kilo geoogst zonder wat er allemaal gejat werd grr Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Itoero Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 25cm, dat is 14 liter ongeveer?Dat is niet echt ruim.Planten die ik kweek voor een grote opbrengst zet ik in volle grond of in 18 liter potten.In volle grond hou ik een plantafstand van ongeveer 40cm op 80cm aan.Sierpepers of heel hete pepers staan in 15 liter potten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
endetjes Geplaatst: 15 april 2014 Auteur Geplaatst: 15 april 2014 Het zijn wel snack-paprika's en snack-aubergines.En het is de eerste keer.....dus niet voor de grote opbrengst maar om te leren de pot is 35 cm (even het etiket bekeken) maar ook slechts 12 liter Hoeveel moeten er dan in??????? En ik heb peper medusa. Die wil ik als kamerplant houden in de vensterbank en proberen over te houden. Wat voor pot en hoeveel plantjes (ik heb er 4, kwamen slecht op)????? Quote
Stan Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Medussa is een ornamental en kan in een vrij kleine pot(gaan er hier rond de 5 tot 7 in een plantenbak van 100 cm lang(Elho). Ook snack paprika's zet ik niet in grote potten en zelfs de blokpaprika's niet. ik geef zelf dan wel weer wat vaker voeding. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
jasmin Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 De snackpaprika's gaan hier ook met meerdere in een pot, of drie op rij in geraniumbakken. Kleine tomaatjes idem dito. Gaat prima, goed in de gaten houden met wateren en voeding geven.Vorig jaar zomaar eens die kleine snackpaprika's in volle grond gezet. Een hele tijd gebeurde er niets, en opeens: héééél veel paprika, grotere planten dan normaal, en ook grotere paprika dan normaal. Voor het snack maatje ben je bijna verplicht om de planten een beetje krap in de pot te zetten, dan krijg je leuke kleintjes.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Kim Geplaatst: 15 april 2014 Geplaatst: 15 april 2014 Op internet vond ik dat als je er drie samen in een pot wil, deze liefst een 15l pot is. Voor één plant raadt Diana minstens 7,5 l aan. Mijn paprika's komen elk in een pot van 6 l te staan, simpelweg omdat ik op de plaats waar ze komen te staan geen grotere pot kan neerplaatsen. Vorig jaar heb ik in een soortgelijke pot twee planten geplaatst, is ook haalbaar, maar dan moet je er idd wat harder op zitten dat ze volgende water en voedingsstoffen krijgen. Dit jaar doe ik ze allemaal alleen, om ze toch wat meer ruimte te geven. Mijn little elf en centennial rainbows zijn ook ornamental pepers geloof ik, de één wordt max 35 en de ander max 45 cm groot. Ik heb ook zitten dubben over de potten. Maar waarschijnlijk komen de little elfs met zijn tweeën in een elho balkonbakje van 40 cm lang op de vensterbank binnen en de centennial rainbows met zijn tweeën of drieën (maar dat wordt misschien wat krap) in een 25 cm pot op het balkon voor. Met dus ook in het achterhoofd dat ik ze vaak water en voeding moet gaan geven. Quote
zaaizee Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Als je naar beneden scrolt zie je haar informatie over pepers en paprika's in potten staan.http://www.mooiemoestuin.nl/tuinieren-overig/tuinieren-in-potten/groenten-in-potten/ Quote
Pascc Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Het gaat over dit artikel. Ik ga het dit jaar ook zo proberen, ben benieuwd! http://www.mooiemoestuin.nl/pepers-per-3/ Quote
Valerie Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Er staat bij dat je dit niet met tomaten zou kunnen doen. Waarom niet dan? Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Claudia69 Geplaatst: 16 april 2014 Geplaatst: 16 april 2014 Ik zet ze apart omdat ze tegen het einde van het seizoen toch een redelijke kroon vormen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ik heb ook een vraagje over pepers en paprika`s in de pot..hoe geven jullie water? Hebben jullie een fles ingegraven, of een bloempot of laten jullie opzuigen via de bodem( met je wel veel schotels hebben..die heb ik niet) of gieten jullie gewoon op de pot? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prettig gestoord Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 @appelvrouwIk geef gewoon aan de voet van de planten water. Zowel die in de kas als die in potten.Het enige luxe wat ze meekrijgen is dat het water uit de regentonnen komt en dus al op omgevingstemperatuur is en daar eens per twee weken wat bitterzout en opgeloste koemestkorrel aan toegevoegd worden. Gaat prima op deze manier. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Erny Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ik zet, diegenen die niet in hun eigen bak staan, in een bak (onderbak oude rattekooi), giet een laag water (regenwater uit de badkuip buiten) erin (eventueel met voeding), laat ze dat een aantal uren opzuigen en haal ze er dan weer uit. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Thanks. Dat bitterzout is? Erny, je pepers en paprikaas staan dan zeker buiten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Bitterzout is Magnesium Sulfaat (P'kon verkoopt het onder de noemer Coniferengroen voor zo'n 7 euro per kilo, de Welkoop voor 20 euro voor een 25 kilo zak... In Frankrijk ook vast wel per grote zak te koop bij een agrarische handel).Deze heb ik: Mijn pepers (heb geen paprika's) staan nu zeker nog niet buiten... straks wel... dan is het lastig water geven als het zo natte zomer wordt als vorig jaar... toen waren ze bijna té nat steeds door de regen... Was ook lastig met eventuele voeding geven... Maar áls het nodig was dan ook in bak met water gezet en absorberen maar! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.