Ga naar inhoud

Tomaten in de serre: indeling voor 2x3m

Aanbevolen berichten

• 6 years later...
Geplaatst:

sorry voor het bovenhalen van een oud topic. 

mijn nieuwe serre is 4m40 X 3M. als ik omreken dus ongeveer 13,9 vierkante meter. 
De deur is niet mooi in het midden, maar eerder links.. Ik ben me suf aan het denken hoe ik moet inrichten. 
ik zou voornamelijk tomaten, komkommers, paprika meloen & basilicum willen zetten.. of wat kan er nog? 

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:
3 uren geleden, Karietje zei:

ik zou voornamelijk tomaten, komkommers, paprika meloen & basilicum ........

Dat is nu nog een beetje vroeg.

Ik gebruik de kas nu om vast wat plantjes voor te trekken en dat hoeven geen bladgroenten te zijn.

De tuinbonen, en prei staan er nu ook en de peulen etc. komen er zo ook aan.

Let op dat de komkommer en tomatenplanten flink kunnen uitgroeien. Dat is de meest gemaakte beginnersfout.

Geplaatst:

Wat @Patrijs zegt, die groeien flink uit,  als je te dicht zet zal je ook wat blad snoei moeten doen om het luchtig te houden maar het kan, bv. https://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/tomaat/  Diana o.a. zet ze vrij dicht, ik zet ze een pak ruimer anders heb ik teveel last van ziektes.  Bij mij staat er nu winterui en witloof. Een kas/tunnel biedt ook wat voordeel in de winter en het voorjaar.

Geplaatst:

Tis nog niet om nu te starten , want de laatste dingen moeten nog gebeuren in de kast ( compost etc ) en ik ben aant revalideren . Tis vooral voor een plan naar het verdere seizoen 😅

Geplaatst:
18 uren geleden, Karietje zei:

ik zou voornamelijk tomaten, komkommers, paprika meloen & basilicum willen zetten.. of wat kan er nog?

13 uren geleden, Karietje zei:

ik ben aant revalideren . Tis vooral voor een plan naar het verdere seizoen

Leestip voor tijdens revalidatie ? Pesticidevrije tuin (velt.be)

Activiteit | Velt Dendermonde Moerbeke valt nog mee . Zou gegeven worden door auteur van het boek en al enkele keren een voordracht van hem bijgewoond (waaronder serreteelt) en vind het meer dan de moeite 

Geplaatst:
Op 6-1-2022 om 17:53, Patrijs zei:

Let op dat de komkommer en tomatenplanten flink kunnen uitgroeien. Dat is de meest gemaakte beginnersfout.

Ik weet idd dat komkommers kunnen flink uitgroeien, ik heb al enkele jaren een moestuin maar sinds dit jaar degrote  kas. ;-) 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...