Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vragen geruilde / gekregen zaken MTFD april 2014

Featured Replies

Geplaatst:

Ojee van wie dan wel?? Het was iemand die ook nog op zoek ging naar een super punt of zoiets....een grote jumbo vorm zeg maar....ik dacht dat jij dat was Stan

Iemand anders die het bakje en de stokjes herkent???

Geplaatst:
Hallo Stan, weet jij nog welke peper/paprika je me geven hebt? Het was er eentje die je over had maar ik kan het kaartje niet ontcijferen.

PICT732528141398355276.JPGPICT7325a91311398355277.jpg

Malawi Birdeye Peper

Hardstikke leuke peper, blijft klein, kan in bloempot (op vensterbank) blijven, er komen héél veel decoratieve kleine pepertjes.

Kan ook in volle grond, dan worden de verhoudingen wat groter.

Geplaatst:

"Appelvrouw", van mij heb je een rond potje gekregen met een paar spitskoolplantjes en zo'n zelfde potje met een paar snijbietplantjes

Geplaatst:

OK Nynke. Het waren er niet een paar, maar 6 hoor Er zat goudkleurig spul in de aarde...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aha!! Jasmin was t! Tnx

Geplaatst:
  • Auteur

Nee deze heeft geen wit, maar ik was eigenlijk op zoek naar die met wit. Ik heb alleen niet aan jou gevraagd of de plant witte randen aan de blaadjes heeft toen ik hem vroeg voor de MTFD. Ben er eigenlijk van uit gegaan dat alle ananasmunt witte randen aan de blaadjes heeft.

Dacht eigenlijk niet dat de ananasmunt ook bont te krijgen is. De gembermunt wel, en er is er nog 1 die ik heb die bont is, maar dat is niet de ananas. Ik geloof de sinasappelmunt ( ? )

Geplaatst:

Vanwege vragen over de Aloe Vera: dit zijn stekjes die nog niet in de zon mogen..daar kunnen ze nog niet tegen omdat ze nog niet echt veel water kunnen pakken...

Heeft de plant al een wortel( zit hij vast in het potje?) Zet hem ietsje koeler zolang het een stek is, op een noordkantraam van je woonkamer bv en geef eventueel een drupje water(alleen als hij al geworteld is)...geduld moet je hebben

Lees eventueel hier: http://palmvrienden.net/lapalmeraie/2009/02/aloe-vera-vermeerderen/

Groet,

Jet

Geplaatst:

Nee deze heeft geen wit, maar ik was eigenlijk op zoek naar die met wit. Ik heb alleen niet aan jou gevraagd of de plant witte randen aan de blaadjes heeft toen ik hem vroeg voor de MTFD. Ben er eigenlijk van uit gegaan dat alle ananasmunt witte randen aan de blaadjes heeft.

Dacht eigenlijk niet dat de ananasmunt ook bont te krijgen is. De gembermunt wel, en er is er nog 1 die ik heb die bont is, maar dat is niet de ananas. Ik geloof de sinasappelmunt ( ? )

http://www.appeltern.nl/nl/plantenencyclopedie/mentha_x_rotundifolia_variegata_-_ananasmunt/

Geplaatst:

Ik ben heel blij met alle dopjes en netjes ..netjes voor mijn slinger en doppen gaan naar de kleinzonen. Bedankt allen!

Maar bij een van de zakken met netjes zat een zwarte rits van ongeveer 25 cm lengte..iemand die kwijt

Geplaatst:

Nog een vraag aan Bit: de kleine delphinium..is die eenjarig? Hoe moet ik die behandelen, wanneer kan ik hem in de volle grond zetten?

Stan je hebt het misschien niet gelezen: die kleine pepers in minipotjes, wat waren dat ook al weer voor pepers?

Geplaatst:

Ehhh sorry Jet, niet gezien. Dat waren Aji dulce Amarilo en Aji activa chapau milde pepers dus.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

o ja, joepie, dat wilde ik weten. Mijn Shi takes gaan lekker trouwens..paddestoelenquiche zondag

Geplaatst:

DRAMA! DRAMA!

Ik was zo in mijn nopjes met de delphinium van Bit. Ik liep steeds te twijfelen om hem zelf te houden of te zetten in onze algemene tuin. UIteindelijk besloten dat hij algemeen ging, en dat er veel mensen van gingen genieten... en vanochtend ontdekt dat de groeitop er uit lag.... groot gat in de steel, ik vermoed het slechte weer, al kan ik de slakken niet/nooit uitschakelen. Daar baal ik dus ECHT van... zo'n mooie plant, ook al bloemknop zichtbaar, en nu is het een gevalletje ... RIP....

Bit, is de plant nu als verloren te beschouwen, of is er een kans dat de delphinium een nieuwe scheut gaat maken??

Geplaatst:

Yes! De eerste pronkboon doet iets! Afkomstig van 1 van de 3 welke ik op de grond vond.

10246768_699635586759899_8115793998766577660_n.jpg

Ook een courgette black beauty heeft een begin gemaakt.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:
  • Auteur

@Jasmin. Die gaat nwe scheuten maken hoor. Beetje bijvoeden als je hebt, keer extra water geven als het droog is. Is de top echt gescheurd en zie je echt een holle buis zeg maar, dan plak ik die holle stengel met een tape-je dicht tegen de regen. Loopt er water in de holle stengel, dan rot de plant van binnen uit in de wortels weg.

( wat een tut he ? )

Wat extra mest , evenueel vloeibaar ( brandnetel bv ) is super. Delphiniums zijn grote vreters. Kolen zijn er niets bij.

Geplaatst:

Van Angela een potje met heel veel kool plantjes gehad. Verrassingskool is het...want, het naambordje was kwijt! Heb de plantjes nu elk een eigen potje gegeven, want ze groeien als kool! En ik hoop dat er iemand is die nu kan zien om welke koolsoort het gaat. Het is geen bloemkool, spitskool, spruitkool ofzo. Die heb ik staan en die lijken er niet op. Dit blad is ook wat donkerder, wat stugger lijkt het wel.

Wie o wie kan mij vertellen waar het hier om gaat? image35521398620092.jpg

Geplaatst:

Ik heb van Kruidje een steviastekje gehad,en die doet het goed. Er omheen komt echter ook van alles op.Is dat ook Stevia,dan pot ik die op,en heb ik volgende MTFD een hele boel steviaplantjes

Geplaatst:
@Jasmin. Die gaat nwe scheuten maken hoor. Beetje bijvoeden als je hebt, keer extra water geven als het droog is. Is de top echt gescheurd en zie je echt een holle buis zeg maar, dan plak ik die holle stengel met een tape-je dicht tegen de regen. Loopt er water in de holle stengel, dan rot de plant van binnen uit in de wortels weg.

( wat een tut he ? )

Wat extra mest , evenueel vloeibaar ( brandnetel bv ) is super. Delphiniums zijn grote vreters. Kolen zijn er niets bij.

OK, bedankt voor de geruststelling... En dat van die holle stengel had ik me al afgevraagd, maar dat zal ik morgen gaan doen. Ik zal hem lekker met poep verwennen, als het zo'n grote vreter is...

Geplaatst:

Misschien langendijker?

Daar heb ik namelijk ook zaad van liggen maar....

Geplaatst:

Ik zag bij de update van HenkG plaatjes van Chinese kool, die leek er ook op! Heb je daar ook zaad van? Hihi! Ze gaan hoe dan ook de tuin in, en op een dag weten we het!

Geplaatst:

Mijn cavia's lussen wel chinese kool dus er is een kansje maar ik denk zelf witte kool.

Geplaatst:
Zo, ik heb even tijd gehad om alles te bekijken Heel erg bedankt voor alle pakken suiker, zout, rijst, koffie, flessen azijn, en alle lieve extra's! Zoals pindakaas en hagelslag

@Angela: Ook je doos met van-alles-en-nogwat was leuk om uit te pakken

Ik had bedacht dat er in die doos ook nog wat dingen zaten voor op tafel te zetten

Nou ja maakt niet uit volgens mij was er genoeg. Volgende keer apart verpakken.

Geplaatst:

IMG75423325139824325452801398790601.jpg

Willy in die van mij zit nu een bloem er komen er nog meer aan zo te zien maar ze zijn helemaal geel?

En op je ruillijst stond blauw, heb je meerdere soorten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.