king-of-tomata's Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Kan ik van een appelboompje een bonsai boonpje maken ? En zo ja waar moet ik dan op let Quote Wie aan mijn tomaten zit komt aan mijWie van mijn tomaten snoept komt aan mijWie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 ???waarom zou je dat doen?? is wel erg in strijd met de natuur,héeen appelboom is geen bonsai.........als je geen grote appelboom wil kijk en zoek dan naar een terrasboompje Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
king-of-tomata's Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Ja oke dat is zo maar alle bonsai boompjes zijn echte groote bomen Quote Wie aan mijn tomaten zit komt aan mijWie van mijn tomaten snoept komt aan mijWie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 tja als je die filosofie hanteert....zou ik mijn kennis eens opsteken bij een bonsaiforum, wij zijn meer van de appelpluk,hé enne.......je weet dat de appelboom wel de boom der kennis genoemd wordt?dus die dan klein houden........is dan misschien wel ook je eigen kennis kleinhoudenvolgens mij is bonsai geboren vanuit de beheersing lerenechte kenners doen daar jaren zoniet eeuwen overen dan kom jij hier ff vragen..hoe maak ik een appelboom tot bonsaiboom........ Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
king-of-tomata's Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 http://www.bonsaiempire.nl/basis/vormingen/granaatappel-vorming Quote Wie aan mijn tomaten zit komt aan mijWie van mijn tomaten snoept komt aan mijWie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 tja........na het kijken naar die appelboom......dit vind ik dus echt zielig.......maar dan kan jij via die link toch alle kennis vinden die jij nodig hebt?dus snap nog steeds jouw vraag op dit forum niet Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
king-of-tomata's Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Oke nou ja je hebt gelijk dom van mij laat maar Quote Wie aan mijn tomaten zit komt aan mijWie van mijn tomaten snoept komt aan mijWie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 dank u...king-of-tomata's heb nog nooit eerder gelijk gehad van een king Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffraan Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Denk dat je inderdaad beter af bent op een bonsaiforum maar om je te antwoorden: tuurlijk kan je een bonsai maken van een appelboom. Mijn vader heeft dit een paar jaar geleden gedaan van een appelboom die reeds meer 30 jaar is (denk ik). Ik weet niet juist hoe de techniek heet maar hij heeft 1 van de dikkere takken ingesneden, er een zak met aarde rond gebonden en dan gewacht tot hij begon te wortelen. Eenmaal geworteld, de tak volledig losmaken. Hij heeft zo wel heel vlot een mooie mini appelboom gemaakt (ik vind het wel een beetje spijtig hoe hier soms gereageerd wordt op een vraag of een aanzet tot gesprek, dit geheel ter zijde) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Ik vind het wel heel bijzonder om te zien hoor, zo'n bonsai appelboom. Ik ben ook meer van, doe mij maar grote appels om op te eten, maar kan me wel voorstellen dat het een uitdaging is om een bonsai appelboom te maken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 (ik vind het wel een beetje spijtig hoe hier soms gereageerd wordt op een vraag of een aanzet tot gesprek, dit geheel ter zijde) soms hoeven in een respectvolle diskussie ook geen ter zijde opmerkingen gemaakt te worden lijkt mij.....maar dit terzijde gezegd ik heb de king eerlijk beantwoord en zo heeft hij dat ook ervaren..gezien zijn reactie Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Nou... ik vind het een prachtige bonsai uit de link en snap prima dat je dat ook zou willen proberen... En natuurlijk mag die vraag hier gesteld worden! Mensen zónder interesse of kennis in dezen hoéven natuurlijk niet persé te reageren... Trouwens... bonsai met chili's ook leuk te doen... dan zijn het Bonchi's... zoek daar maar eens op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Heb ik de link niet bekeken, maar we zitten hier in de topics-groep : "tuinvragen" toch ? Zal er misschien een bonsai-forum zijn ? Weet ik niet hoor, zal best.Maar wat ik me bij een bonsai-appelboom of kers voorstel , is een bonsai-boompje wat in het voorjaar propvol bloesem zit. Kunstig tot bloei gedwongen, kunstig tot mini-boompje geleid, afgeknepen, , wortelsnoei, met draad buigen van takken , snoeien , snoeien, dwingen, afknijpen.Pijnlijk bijna natuurlijk als je er bij stil staat. Maar met veel liefde en in vol begrip wat het boompje doet in reactie op jouw dwingende ingrijpen. Eerlijk gezegd : práchtig ! ( voor mij een vorm van tuinieren die bijna subliem kan zijn, maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk ) Ik zou best graag de resultaten willen zien. Zonder de appels natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts