Jump to content

Featured Replies

• Author

Ooh daar heb ik de ruimte niet voor, ik dacht om de poepjes met een schepje gewoon dagelijks op wat plantjes te deponeren, maar dat heeft geen nut?

nou, het is erg scherp, dus je plantjes gaan verbranden

zoals appelvrouw zegt: eerst composteren is beter, kan best in een kleine compostton

je zou er ook gier van kunnen maken: in een emmer 1:10 en dan een week of 4 laten staan

De mest van mijn 4 kippetjes gaat in de compostton

• 10 months later...
nou, het is erg scherp, dus je plantjes gaan verbranden

zoals appelvrouw zegt: eerst composteren is beter, kan best in een kleine compostton

je zou er ook gier van kunnen maken: in een emmer 1:10 en dan een week of 4 laten staan

Sorry voor het ophalen van een oud topic maar mijn vraag hoort hierin thuis namelijk.

Waarom zou je 4 weken moeten wachten? Het lijkt me dat als je 1 op 10 verdun en alles oplost dat dan de scherpte er wel vanaf is. Of zou je in dat geval nog meer moeten verdunnen?

Groetjes,

Bram

Ik gooi wel wat kippenmest in de tuin maar dat doe ik alleen in de herfst. Dan heeft de tuin nog paar maanden (de hele winter dus) voordat er weer planten komen en het mest wordt minder sterk. Ik heb ook geen ruimte voor compost, dus op dit moment (lente en zomer) moet ik alle kippenmest weggooien, jammer.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

• Author

Mijn kippen zijn vorig jaar naar appelvrouw in Frankrijk verhuist maar ik heb de tip van Robo toegepast en dat werkte prima. Ik had 2 emmers met water staan.de een had 4 weken rust en de gier gebruikte ik voor de planten en in de ander schepte ik steeds de drollen.