Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag een Trinidad Scorpion Rood zaailing gekregen via een kennis van mij om mij voor iets te bedanken. Helaas is het plantje (ong. 2 á 3CM hoog) door midden geknakt dankzij een niet-zo-trouwe viervoeter. Kan ik hem weggooien of zal dit plantje gewoon doorgroeien als ik hem omhoog hou d.m.v. een stukje en wat touw?

Geplaatst:

Serieus... Ik heb TOTAAL GEEN geluk met pepers tot dusver. Ik vreet elke jaar kilo's weg, maar kweken... Pff...

Ik zet gewoon een stokje in een potje, doe het plantje er in, bind hem vast en hoop gewoon op een wonder... Maar nu eerst de hond een schop geven.

Geplaatst:

Je kan de foto's ook gewoon direct plaatsen via het vak onderaan je "reactie"pagina. Dan kunnen we ze gelijk zien. De tweede foto doet het niet bij mij trouwens...

En pepertje ziet er tamelijk hopeloos uit... zal een wonder zijn als die er bovenop komt...

Geef je nog meer (maar ook heel weinig) kans om het topje in stekpoeder oid te dopen en te stekken...

Geplaatst:

Ik heb het plantje inderdaad iets dieper geplant zodat hij het stokje nu niet langer nodig heeft. Ik hoop dat hij er bovenop komt...

Grond is tevens absoluut niet nat. Lijkt maar zo. Het is een door mij gemaakte mix dat ik normaliter alleen gebruik voor mijn allerbelangrijkste en meest favoriete plantjes (mede omdat het zo belachelijk veel tijd, geld en werk kost om dit te mixen). Grond is super luchtig, zal nooit hard worden en laat veel vocht door. Ik hou de grond vochtig op een dagelijkse basis, maar absoluut niet nat. Op die foto had ik nét water gegeven.

Geplaatst:

Koop gewoon een gezond plantje in de tuinwinkel als het moeilijk lukt. Zet ze op een warme zonnige plek in vruchtbare grond met was organische NPK bemesting en véél compost en je komt al een heel eind.

Dit plantje zou ik gewoon wegsmijten. Zo jong nog...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...