Helly Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Het is Hans, die klinkt wel vaker raar Quote Good things come in small packages
mmmargot Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Haha, ik zag het al voor me, de bollen links op het veldje, het loof rechts Quote
hansm Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Nou zeg tuttebollen , jij niet natuurlijk Jorieke jij begrijpt me tenminste .Even forum verder lezen kijken of ik een blunder van Helly kan vinden ( vast wel) Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Ik ga maar is beginnen aan het onmogelijke, heb heel veel sla dicht op elkaar gezet, is kijken of ik nog wat plantjes er uit kan krijgen en verplaatsen, denk haast van niet. (10cm hoog nu) , en anders word het maar weg plukken. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Helly Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Nou Hans, waar blijft ie? Â Ik heb vandaag toch maar een eko plantje tijm gekocht, scheelt weer zaaien en omhoog kijken Quote Good things come in small packages
mmmargot Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Nou zeg tuttebollen , jij niet natuurlijk Jorieke jij begrijpt me tenminste .Even forum verder lezen kijken of ik een blunder van Helly kan vinden ( vast wel)Van mij niets anders dan blunders hier! Quote
hansm Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Gaat nog even duren Helly, jonge wat is er veel gepost vandaag, blunders heb ik ook hoor ik zag vandaag met in de vollegrond zetten dat ik mijn reuzenbonen verkeerd om gezaaid had, met een boog zijnze gelukkig toch mooi boven gekomen Quote Players only love you when they're playing.
bettyboop49 Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Gaat nog even duren Helly, jonge wat is er veel gepost vandaag, blunders heb ik ook hoor ik zag vandaag met in de vollegrond zetten dat ik mijn reuzenbonen verkeerd om gezaaid had, met een boog zijnze gelukkig toch mooi boven gekomen   Ohhh daarom komen de mijne in een boog op ik heb ze dus verkeerd gezaaid Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Helly Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Whahahaha toch nog blunders te vinden, en nog wel op een rijtje. Het wordt je op een blaadje geserveerd Hans  En nu ff een serieuze vraag. Kan je bij boontjes dan niet zien hoe je ze moet planten? Is er geen boven of onderkant zoals bij de grotere pitachtige zaden? Quote Good things come in small packages
hansm Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 ik ben dus niet de enigste ik zou ook niet meer weten op welke manier ik ze in potje geduwd heb dus dikke kans dat het volgend jaar weer gebeurd Quote Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011  En nu ff een serieuze vraag. Kan je bij boontjes dan niet zien hoe je ze moet planten? Is er geen boven of onderkant zoals bij de grotere pitachtige zaden? Daar durf ik eigenlijk geen antwoord meer op te geven ik dacht het littekentje op de boon naar boven,maar bij de reuzenboon was een boon bijna twee centimeter echt joekels en toen heb ik denk ik iets vreemds gedaan met zaaien.maargoed veel maakt het niet uit want ze komen toch boven de grond. Quote Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Nature makes his own way. Gelukkig maar... Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2011 Geplaatst: 11 mei 2011 Ik heb wel eens gehoord dat ze dan zelfs steviger zijn. Omdat er meer plant onder de grond zit (dat wat wij doen met tomaten plantjes verspenen) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Vandaag 2 soorten kiemgroentes gezaaid om weer zaden van te oogsten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 welke? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Rode Amarantkers en brassica ''hot stuf '' Allebei van Vreeken dus hopelijk komt het op en kloppen de namen. Quote
Berti Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 gezaaid: de laatste wortelen (paarse), sojabonen, stampeultjes, stamboterboon, yinyangboontjes uitgeplant, net als de tomaten (3 marmande, 4 kerstom), broccoli in versch stadia. en nu maar groeien!!! kijk er meerdere keren per dag goed naar, zodat dat wat sneller gaat ) Quote
jasmin Geplaatst: 12 mei 2011 Geplaatst: 12 mei 2011 Vanochtend geholpen om een veldje pompoenen te zetten... 50 a 60 planten schat ik... Dat gaat mega worden... Niet mijn eigen tuin, maar daar waar ik vrijwilligerswerk doe. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
bart Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Vanochtend geholpen om een veldje pompoenen te zetten... 50 a 60 planten schat ik... Dat gaat mega worden... Niet mijn eigen tuin, maar daar waar ik vrijwilligerswerk doe. Klinkt goed een hele akker met pompoenen Ik doe vrijwilligerswerk op een wijkboerderij waar ook een groente akkertje bij zit. Dat was ook wel even omschakelen van de moestuin waar je met 15 tuinboonplantjes al geen tuinboon meer kan zien op het laatst.... Op de wijkboerderij mocht ik er zo even +/- 450 zaaien. En zo is dat dus voor elk gewas, 2 are aardappels bijvoorbeeld, ontelbaar veel capucijners, peulen, doperwten, bieten, wortels. Wel leuk om het eens op die manier te doen. Uiteindelijk worden alle groentes weer verkocht aan mensen uit de wijk. Quote
bart Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 O, en gister in de moestuin maar weer eens ijssla uitgeplant, hopen dat de familie slak inmiddels verkast is. Quote
jasmin Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Vanochtend geholpen om een veldje pompoenen te zetten... 50 a 60 planten schat ik... Dat gaat mega worden... Niet mijn eigen tuin, maar daar waar ik vrijwilligerswerk doe. Klinkt goed een hele akker met pompoenen Ik doe vrijwilligerswerk op een wijkboerderij waar ook een groente akkertje bij zit. Dat was ook wel even omschakelen van de moestuin waar je met 15 tuinboonplantjes al geen tuinboon meer kan zien op het laatst.... Op de wijkboerderij mocht ik er zo even +/- 450 zaaien. En zo is dat dus voor elk gewas, 2 are aardappels bijvoorbeeld, ontelbaar veel capucijners, peulen, doperwten, bieten, wortels. Wel leuk om het eens op die manier te doen. Uiteindelijk worden alle groentes weer verkocht aan mensen uit de wijk. Waar ik bezig ben is het voornamelijk ter educatie. Illustratie van hoe mensen vroeger leefden. Kinderen kunnen ook ter plekke groentesoep maken enzo... dus een deel wordt direct gebruikt. Een deel is handig als voer voor de aanwezige dieren, of handig als ander onderdeel van de educatie, bv. planten om natuurlijke verf te maken. De vrijwilligers mogen ook meenemen wat ze willen, en het overschot wordt aan het einde van het seizoen ludiek verkocht op een markt. Er hoeft geen productie norm gehaald te worden. Wel gaat alles ambachtelijk en biologisch. En een tomaat zal je ook niet vinden: die was er nog niet in de Middeleeuwen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
bart Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Dat klinkt erg leuk allemaal en vooral goed dat er nadruk gelegd wordt op educatie. Verf maken van planten klinkt erg interessant. Ik vind stiekem ook dat op de wijkboerderij waar ik werk de kinderen meer over de groentes zouden moeten leren en daar meer mee zouden moeten doen, maar de focus ligt voor een groot deel op de dieren (dat vinden ze ook vele malen interessanter natuurlijk). Verder wordt er ook geen gif gebruikt hoor en ook geen productienormen etc. Wat ik er mooi aan vind is de lokale productie, dus dat er verder geen vervoer aan te pas komt (behalve de fiets en benenwagen) om voedsel op mensen hun bord te krijgen. Iets waar we meer naartoe moeten vind ik. Quote
jasmin Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=204110 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
mmmargot Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Aardbeimunt, ananasmunt, banaanmunt, citroenmunt, spearmintBronzen venkelVaste rucolaEen 'gewone' tomaat (weet niet wat het precies is, want gekregen)Twee cherrytomaatjes (ook gekregen)Courgette op definitieve plek gezetBasilicum ook Ik wou dat mijn paprika en peper sneller doorgroeiden, dan kunnen ze in hun definitieve pot. Nu lijkt het niks te worden... Quote
Helly Geplaatst: 13 mei 2011 Geplaatst: 13 mei 2011 Hier gaat t ook niet hard met de paprika's. Ik heb ze tegelijk gezaaid met de tomaten en die zijn al tig keer groter dan de paprika's. Ik vraag me elke keer af wanneer ze gaan beginnen aan hun groeispurt. Het zit er nog niet in... Quote Good things come in small packages
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.