Geplaatst: 20 juli 201114 j Vandaag toch wat kunnen zaaien nadat ik wat vakken had geleegd. Stamslabonen (10 st.) en paksoi (2x4 st.) van Lisa en ben benieuwd wat eruit komt, heb géén idee. Good things come in small packages
Geplaatst: 20 juli 201114 j Paksoi dat vergeet ik de hele tijd, goed dat je me er zo aan herinnert. Ik heb spinazie ( type Noorman) gezaaid. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juli 201114 j Nee in het grote Veltboek wordt uitgelegd dat je in meerder seizoenen kan zaaien...En op het zaad( van de Bolster) staat: van maart tot augustus buiten. Alleen in het Veltboek staat dat dit type zaad ( Noorman) eigenlijk een type voor de zomerteelt is..( nu zou je al zaaien voor de herfstteelt..op het randje) het is een z.g. trage groeier...dus ik heb het maar geprobeerd.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juli 201114 j Als t erop staat is het mogelijk. Op mijn reuzenblad is die tijd al lang verstreken. Zal wel niet van warmte houden. Good things come in small packages
Geplaatst: 21 juli 201114 j Eindelijk die paksoi gezaaid! Of misschien heet het wel Tai soy..het zakje ligt in de kas en ik ben te lui om naar buiten te gaan. verder: knolvenkel, witte raapjes, rammenas, radicchio en little gem..mijn tuintje wordt weer voller! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 juli 201114 j Welke radicchio heb je? Moet je dat bleken? Want 'zon-geteeld' is het bitter Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 21 juli 201114 j Ik heb vandaag 10 kiwibessen in een groter potje gezet. P9 is echt te klein voor zulke plantjes Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 21 juli 201114 j Zo jij plant nog s wat Frank Bijna vergeten dat ik wat van pot naar fruittuin heb verplant. Peterselie, 2x bieslook en bosuitjes. Alles staat nu in een afwaterende pot. Hopelijk groeien ze nu verder in de fruit/kruidentuin. Eigenlijk best wel een gezellig geheel Good things come in small packages
Geplaatst: 21 juli 201114 j Welke radicchio heb je? Moet je dat bleken? Want 'zon-geteeld' is het bitter het heet voluit Cicoria Rossa precoce, het is zaad van Franchi. dat zaai ik altijd om deze tijd, en dan eet ik het vanaf half tot eind september..het blijft staan tot de eerste vorst. Het is een beetje bitter, maar juist dat heerlijke bittere..dat zo goed gaat met uitgebakken spekjes. Ook heerlijk in de risotto. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 juli 201114 j Ik heb een soortgelijke soort, en een variant die een losse krop vormt. Maar zo'n mooi wit met roze kropje krijg ik nooit Alleen veel groen blad met roze vlekken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 juli 201114 j Ik heb een soortgelijke soort, en een variant die een losse krop vormt. Maar zo'n mooi wit met roze kropje krijg ik nooit Alleen veel groen blad met roze vlekken. Probeer het eens in het najaar. Ik krijg ook niet ieder jaar echte kroppen, maar meestal heb ik van die kleine binnenkropjes, niet alleen dat harde groene blad dus en sommige jaren nog iets groter..het is een van mijn favorieten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 juli 201114 j Ik zaai ze altijd in het najaar, en ze maken dan veel blad en geen krop. Volgens het zakje staan ze dan de hele winter op het veld (check), en maken ze in het vroege voorjaar een krop (niet check). Maar ik ga het gewoon nog een keer proberen. Ik was iig van plan wat kropjes af te dekken met een omgekeerde pot, om het te bleken. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 22 juli 201114 j Zo jij plant nog s wat Frank Bijna vergeten dat ik wat van pot naar fruittuin heb verplant. Peterselie, 2x bieslook en bosuitjes. Alles staat nu in een afwaterende pot. Hopelijk groeien ze nu verder in de fruit/kruidentuin. Eigenlijk best wel een gezellig geheel Nou, 10 is niet zoveel hoor. Was een restje die ik over had. Meestal potten we in het najaar, en dan gaat het over duizenden boompjes. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 22 juli 201114 j Gisteren geplant, winterandijvie, verschillende soorten sla en boerenkool.Vandaag ff langs geweest om alles van water te voorzien.
Geplaatst: 24 juli 201114 j Gisteren gezaaid: paarse stamslaboongewone stamslaboonchineese boontjesrode biet GR Omdat het kan.
Geplaatst: 10 augustus 201114 j Net gepoot: die turkse raket en veldzuring die al veeeeeeel te lang in potjes stonden. Nu de aardappels zijn gerooid, was er eindelijk plek voor ze. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 11 augustus 201114 j Vandaag toch wat kunnen zaaien nadat ik wat vakken had geleegd. Stamslabonen (10 st.) en paksoi (2x4 st.) van Lisa en ben benieuwd wat eruit komt, heb géén idee. 'Schaam' Ik moet nog beginnen aan paksoi zaaien. Komatsuna (mosterdspinazie) heb ik al wel gezaaid en die zijn allemaal opgekomen. Ben benieuwd hoe dat gaat smaken. http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Geplaatst: 11 augustus 201114 j nog een restje boerenkool Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Geplaatst: 15 augustus 201114 j stengelui, pak soi en rode kool(proberen of die nog iets wordt) in een rechthoekige metselkuip vandaag gekocht bij cranenbroek voor geen geld
Geplaatst: 26 augustus 201114 j preitjes gepootboerenkool gezaaid in volle grondnu met een halve petfles erop. vorige boerenkoolzaadjes zijn na het verschijnen op 1 na allemaal opgegeten door ?vogels op de foto moest ik ze nog afknippen Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.