impy101 Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Dus ik was vandaag in de action toen ik opeens een stapel met blokken zag, oftewel; bodembedekker. Ik denk laat ik maar eens twee blokken mee nemen om te testen, want mijn planten kunnen wel wat bescherming gebruiken na de afgelopen paar dagen. Dus nu heb ik die blokken meegenomen en ben ik thuis, maar nu begin ik te twijfelen of het wel überhaupt verstandig is... Meningen zijn uiterst welkom! Het gaat om dit product: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobvanschie Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ik las laatst enkele positieve berichten op dit forum Zou het gewoon doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 Ooit is er op dit forum door iemand gezegd dat Cocopeat (ook van die blokken, maar dan de aarde variant) de aarde zuurder maken. Was dacht ik Borsalino, aangezien het toen over aardbeien ging die dat juist fijn vonden. Aangezien deze snippers ook van kokosschillen zijn zullen deze denk ik dan ook de grond zuurder kunnen maken. Maar hoe snel dat gaat? En hoeveel zuurder dat is? Ik heb géén idee. Heb het zelf tot nu toe alleen ter decoratie in potten gebruikt, maar daar lag het te kort in om te kunnen verteren. Wikipedia[/url]"]Mixed with sand, compost and fertilizer to make good quality potting soil. Coco peat generally has an acidity in the range of pH - 5.5 to 6.5. It is a little on the acidic side for some plants, but many popular plants can tolerate this pH range. Volgens Wikipedia is Cocopeat (zelfde materiaal als de bodembedekker?) dus een beetje aan de zure kant, maar voor de meeste planten niet te zuur. Maar of dat schadelijk is? Uiteindelijk zal elke bodembedekker wel iets hebben. Ik heb niet echt verstand van Mulchen, maar als je dat doet met blad en gras etc.. zou dan ook denken dat vooral de stikstof in je bodem toeneemt (wat wellicht voor knolgewassen etc. weer nadeling is als de stikstof overheerst, stikstof stimuleert bladgroei?). Zou het denk ik gewoon doen als je het graag wilt/mooi vind staan. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted May 13, 2014 Share Posted May 13, 2014 ik heb ze laatst ook gekocht, en het lijkt mij prima spul. De PH staat als het goed is ergens (op een zijkant?) aangegeven. Staat me bij dat dat niet zuur was hoor. Verder zou ik niet weten wat er mis zou kunnen zijn met deze mulch! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
impy101 Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 Ik kan de ph waarde nergens vinden... Edit: heb jij ze ook bij de action vandaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Hee... krijg net een goed idee... gewoon wat van die blokken op mn ondergelopen paden leggen... absorberen maar!! En daarna heb ik dan misschien weer een begaanbaar pad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Leuk idee Erny Had ze zelf ook zien liggen maar niet meegenomen. Had het misschien beter wel gedaan wznt de kippenren hier is net een moeras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts