Guest Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 HoiIk vraag me af hoe groot de stamslaboon wordt als ik deze zou gaan zaaien. En moet ik er dan ook bamboe stokken bij zetten. De ruimte die ik er nu voor heb waar ik ze kwijt kan is 1,10 bij 70 cm is dit voldoende kwa ruimte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Ja daar kan je wel wat stamboontjes op kwijt.Ik zaai meestal 3 of 4 zaden bij elkaar in een kuiltje en dan 30x30 cm per kuiltje.Nee, bonenstokken hoeven hier niet bij. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Hoi ik heb ze nu eerst voor gezaaid in de vensterbank staan als ik maar een klein stukje zie opkomen gaan ze naar buiten. En het advies zal ik opvolgen. Hopelijk dat het lekkere boontjes worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Je kan ook een rij bonen zetten dus elke 5 a 7 cm een plant, dan 30 a 40 cm tussen de rijen aanhouden. Zo doe ik het meestal. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Ik vind het altijd verwarrend dat stamslabonen de lage bonen zijn want ik associeer stam automatisch met stok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Bij stokslabonen moet een stok, da's toch een veel logischer ezelsbruggetje dan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Bij stambonen meestal ook wel ivm wind en regen, twee stokken van 50 cm op de kop van de rij en een touw om de rij heen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilmer Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Bij stokslabonen moet een stok, da's toch een veel logischer ezelsbruggetje dan?Ā Voor eenvoudige mensen zoals ik zou hoge en lage bonen veel beter werken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Stamslabonen kunt ge ook aanaarden zoals aardappelen, dan hoeft ge geen koord te spannen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Aalterse-willybedankt voor de tip dat ga ik eens proberen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavadu Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 Zijn stamslabonen hetzelfde als wat wij in Belgiƫ struikbonen nomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 Ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts