Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Radicchio


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 soorten radicchio, een rode en 1 met (op de foto op het zakje zaad) geel blad en rode spikkels. Nu is die laatste plant bij mij groen... en ontzettend bitter.

Doe ik wat stoms? Had ik de planten moeten bleken? Of net zo telen als witlof? (in bakken in de kelder oid)

Je zaait ze in de zomer (juni), en in de lente lopen ze dan weer uit. Ze zijn de winter aardig goed doorgekomen (in de vollegrond), op wat versnottingen na. En nu worden het flinke kroppen! Maar niet lekker dus... zelfs 1 blaadje door de salade proef je al. De rode variant is wel aardig te eten, de groen/spikkels dus niet.

Het gaat om de (rode) radicchio Verona en de (geel/groene met spikkels) Variegata di Castelfranco.

Op het zakje staat niet iets over teelt in het donker, ik zal vanavond nog even neuzen op het wijde web. Maar mocht iemand hier dus ervaring hebben....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die andere kleurvariant weet ik niks, maar radicchio is altijd erg bitter, die rode een beetje gemengd door veel andere soorten sla gaat nog wel, maar ik eet er geen broodje kaas mee of zo...bah! Ook wel iets bitter maar wel erg lekker vind ik groenlof (ook familie van ...).

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...