ben79 Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Gisteren zat er een vreemde wesp? in men serre, op de tomatenplantenZe is een pak groter dan een normale wesp en had een oranje schijn en ze kroop vooral, en erg snel.. ik heb ze niet zien vliegen.Wat is dit voor een wesp. EDIT:gevonden denk ik : http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=insecten&id=740 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariekeenfrance Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Google eens op Frelon of Hoornaar. Ik weet het niet zeker of het er een is, maar zou goed kunnen. Hier in Frankrijk zie je ze ook regelmatig Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben79 Posted May 27, 2014 Author Share Posted May 27, 2014 ben er zo goed als zeker van dat het de Helmkruidbladwesp is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Ik denk ook niet dat het een frelon is..die zijn ruim 3 centimeter.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jane Doe Posted May 27, 2014 Share Posted May 27, 2014 Wat zien die er toch eng uit, hoe die bijen aanvallen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 volgens mij is het geen horrenaar deze zijn groter hebben een dikker lijf en geen gele voelsprieten denk aan een sluipwesp.Horrenaar heeft een andere tekening.helaas foto is niet zo duidelijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ik zou dat beestje dankbaar zijn voor de hulp dat het biedt bij het opruimen van vretende insecten. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts