Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Gedroogd Zevenblad


jasmin

Aanbevolen berichten

Ik had een paar dagen geleden een blaadje van een plant mee naar huis genomen om te kijken of het positief zevenblad was. Het takje was op de kast van mijn computer blijven liggen, en inmiddels kurkdroog. Tussen mijn vingers verpulverd het als gedroogde peterselie... Geen droogmachine nodig met temperaturen als deze...

 

Ik ga meer plukken en bedoeld drogen, en daarna maar eens uitproberen wat je er allemaal mee kan. Iemand nog tips of ervaring met gedroogd zevenblad?

 

15zevenblad.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De magnetronmethode werkt echt!!

 

Ik heb net met rekjes zevenblad te drogen gelegd in donkere kast en zo... en toen 1 blaadje als experiment met de magnetron methode geprobeerd... op keukenpapier... vier minuten op 650W vermogen... knetterdroog... helder groen van kleur, veel mooier dan de spontaan gedroogde...

 

 

http://www.sportinholland.nl/gezondheid/verse-kruiden;-hoe-kan-ik-ze-bewaren_379.html

 

Edit: Smaak is ook beter, maar dat zou eventueel kunnen samenhangen met het feit dat ik zojuist alleen malse en jonge blaadjes plukte (ook vers lekkere geur)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik ken er ook nog 1, herrinder ik me van een groot werkstuk wat ik ooit moest maken waar ik te laat mee was begonnen.

met een strijkbout droog je eenvoudig in paar seconde een plantje

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 years later...

Dit topic is alweer een paar jaar oud. Er groeit zoveel zevenblad hier in de buurt, dat ik eerlijk gezegd nooit zo'n drang meer heb gehad om het te conserveren. Het is er gewoon altijd.

 

Maar ik zit te denken waar gedroogd zevenblad voor gebruikt kan worden. Misschien in een kruidenmengsel ter vervanging van bouillonblokjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...