Geplaatst: 10 juni 201411 j Ik heb wel wat koolplantjes voor u staan hoor, rode kool, bloemkool, spruiten, wat witte kool en broccoli ook wel, niet veel maar ik deel ze graag met u.Andijvie heb ik ook juist gezaaid en die staat al uit, sla ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Wat lief van je Willy het is zo mooi om elkaar te helpen! De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 10 juni 201411 j Ik heb vorig jaar begin juni nog courgettes gezaaid omdat mijn eerste lading zaailingen eind mei(!) door de vorst geveld werden.Ik heb daar nog een hele goede oogst van gehad! Dus ik zou het zeker nog proberen hoor.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Kaatje wat ongelooflijk ROT voor je !!Ik voel met je mee. Kijk eens bij het draadje van Jorg over zaaien in juni misschien staat er iets bij dat je nog kunt/wilt zaaien . He Veel sterkte hoor !!
Geplaatst: 10 juni 201411 j .....Doet mij eraan denken... Ik heb nog wat tomatenplantjes "over". ( peervormige kerstomaten )
Geplaatst: 10 juni 201411 j Ik heb wel wat koolplantjes voor u staan hoor, rode kool, bloemkool, spruiten, wat witte kool en broccoli ook wel, niet veel maar ik deel ze graag met u.Andijvie heb ik ook juist gezaaid en die staat al uit, sla ook. Dit soort berichten maakt dit forum nu zo leuk.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Wat een ramp zeg!! Denk echt dat als dit mij was gebeurt ik er bij had staan huilen... Sterkte met het opnieuw beginnen en je kan bijvoorbeeld ook nog allerlei Aziatische snijgroentes zaaien nu.
Geplaatst: 10 juni 201411 j Kaatje, ik heb nog wat kleine tomaatplantjes staan in P9 potjes (Siberian Superior, als je je serre waterdicht krijgt, wordt dat misschien nog iets), een paar paprika's in grote potten (dringend uit te planten, maar dragen bloemetjes en zullen nog wel paprika's geven), wat boerenkool in P9 potjes, sla + andijvie die klaar staan om uit te planten, 4 bleekselders en een zestal ananaskersen. Ik woon in Schelderode, tussen Merelbeke en Gavere. Als je wil, mag je dit komen halen.
Geplaatst: 11 juni 201411 j Ik heb wel wat koolplantjes voor u staan hoor, rode kool, bloemkool, spruiten, wat witte kool en broccoli ook wel, niet veel maar ik deel ze graag met u.Andijvie heb ik ook juist gezaaid en die staat al uit, sla ook. Dit soort berichten maakt dit forum nu zo leuk. Hartverwarmend!
Geplaatst: 11 juni 201411 j Ja...wat zaden of wat opkweekte plantjes of wat stekjes om.. dapper....weer opnieuw te beginnen. Laat het even weten als je dat wilt!! Voor vervoer of verzending vinden we wel een oplossing! In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 12 juni 201411 j Auteur lieve mensen ik ben zeer blij dat jullie er zijn voor elkaarde steun die ik krijg om te herstarten is grootik heb een afspraak met aalterse willy en met Claudia69 om plantjes (zoals reeds vermeld in dit forum) af te halen (zij wonen +/- in mijn omgeving)dit weekend ga ik aan de slagduizend maal dank
Geplaatst: 19 juni 201411 j En ik ben vergeten om u wat van die meststoffen mee te geven maar ik kom nog wel in uw buurt, op enkele honderden meters zoals ge wel weet.Stuur PB met uw adres en ik breng het binnen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 19 juni 201411 j Leuk te lezen hoe mooi het is opgelost, dat je een goede oogst mag krijgen.
Geplaatst: 19 juni 201411 j Auteur momenteel drukke avonden met alles op te ruimen-te zaaien-te planten wat groot genoeg is - te verplanten wat nog te klein is maar met zoveel steun moet het lukken zeer dankbaar en blij met de gekregen planten van de leden aalterse willy en claudia69 zoals andijvie-/allerlei salade-/tomaten-/allerlei kool-/paprikaplanten/ananaskers/bleekselder enz de serre is +/- hersteld - nieuwe plastiek is voor het najaar de netten van de fruitkorf ga ik proberen zelf te herstellen met nylondraad (had ze pas gekocht in maart)de moestuin begint terug kleur te krijgen (groen van de nieuwe planten bruin van de kapotte planten)de fruittuin (aardbeien/jeneverbessen/frambozen/stekelbessen/blauwe bes en jostabes) is voor volgend seizoen - hopen op volledig herstel en onder beter omstandighedende fruitbomen zijn een vraagteken de schors van de hoofdstam is los en stuk afwachten
Geplaatst: 21 juni 201411 j Ik vind dit zo mooi om te lezen.Ik hoop dat je nog een mooie oogst mag hebben!
Geplaatst: 21 juni 201411 j Anders zeker niet mooi om te beleven hoor, zo iets wens ik niemand toe. Ik ontdek nu nog schade welke ik nog niet gezien had en bij Kaatje zal het nog erger zijn, die zat volop in het center van de supercell. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 21 juni 201411 j Natuurlijk is het niet mooi het door te moeten maken, maar wel mooi hoe moestuinders elkaar helpen.
Geplaatst: 21 juni 201411 j Ik zou er zelf het hart van in zijn - als je alles mooi aan de groei hebt gekregen, is dit een superkoude douche, niet? En aangezien er altijd wel iets teveel wordt gezaaid... Hopelijk groeit het straks weer mooi dicht en kan je toch nog van die tuin genieten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.