barnhoorn Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 (edited) Mijn aardbeienplanten stonden er allemaal goed bij en gaven goede vrucht. Echter merkte ik momenteel dat een aantal planten verdorren en verdrogen. De grond is goed vochtig. Wat kan dat zijn? Bijgaand 2 foto's van dorre planten en 1 foto van een goede plant Edited June 11, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Foto plaatsen is mislukt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammetje Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Haal eens zo'n verdort plantje uit de grond en kijk eens naar de wortels, misschien wordt er van onderaf wel aan de plantjes geknabbeld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Zo te zien verwelkingsziekte . Klik de link maar eens aan. http://databank.groenkennisnet.nl/verticillium_aardbei.htm Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnhoorn Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Dat zou het kunnen zijn. Maar het verhaal in de link is verder behoorlijk ingewikkeld. Ben jij in staat om mij eenvoudig te adviseren wat te doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 opruimen en voorlopig geen aardbei planten op die plek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 ik denk ook eerder aan een probleem met de wortels dan aan verwelkingsziekte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnhoorn Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Zou een voedingstekort nog een probleem kunnen zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Het ziet er ook droge zandgrond uit waarin ze staan. Heb je ze dit jaar geplant? Misschien hebben ze meer vrucht gezet dan ze konden dragen.Hier ook zandgrond die snel droogt, maar mulchen met gras en daarop houtsnippers helpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Ik denk dat je dan eerder al een reactie had gezien.In kleur en grote van het blad of iets aan de aardbeien Tenzij je natuurlijk in een keer heel zwaar bemest hebt waar door de planten wortels verbrand zijn. Maar dan heb je het niet over een voedingstekort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts