hansm Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Die moet je niet in najaar planten maar al vrij vlug in Juni, hoorde ik van Frank. Quote Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Ja dat bedoel ik.Maar dat lijkt me zo vroeg.Heeft de plant dan eigenlijk voor de winter al een kleine bloemkool. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 nee het lijkt mij dat en is speciaal ras, de kool pas ontwikkeld direkt na de winter waneer het warmer wordt.je zou even dan de zaaiinfo over dalton f1 moeten zoeken, mischien kun je vinden tot wanee je kan planten en kun je mischien iets later planten, zelf volg ik liever pecies Frank zijn ervaring ermee. Quote Players only love you when they're playing.
veuvecouderc Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Hallo medeforumleden seizoen is net begonnen he, en ik lees dingen die jullie nog makkelijk DIT jaar kunnen verbeteren of anders doen het lijkt wel of we in de Herfst zitten ipv nog geeneens Mei. Ik zeg niks Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Frans Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 je zou even dan de zaaiinfo over dalton f1 moeten zoeken, mischien kun je vinden tot wanee je kan planten en kun je mischien iets later planten, zelf volg ik liever pecies Frank zijn ervaring ermee.Zeg maar Frans hoor. Voor die dalton F1 volg ik zelf natuurlijk ook de gebruiksaanwijzing en die zegt zaaien van half juni tot begin juli. Je aan een zaaiinstructie houden levert bijna altijd de beste resultaten op. En Jim ... wat spruiten betreft ben je nu al aan de late kant want die moeten nu eigenlijk al gezaaid zijn . Bij mij staan de plantjes al een dag of tien boven de grond. . Nog een tip over de spruiten. Er zijn verschillende rassen en de oogsttijd varieert ook nogal. Wil je over langere tijd spruiten kunnen oogsten dan moet je een paar rassen nemen die elkaar in oogsttijd overlappen. Zaadhandel vanderWal maakt het de hobbyist makkelijk door in één pakje zaden aan te bieden van vier verschillende hybriden. Die spruitkoolhybridenmix is samengesteld uit rassen afkomstig uit de professionele tuinbouw . Als je daar een aantal plantjes van zaait krijg je spruitkool met een overlappende oogsttijd vanaf september tot eind februari. Ik gebruik ze zelf al jaren en ben er heel tevreden over. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Helly Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Een tunneltje gebruiken. Of een koude bak. Ik zou ook wel graag een druppelinstallatie willen (hoe noem je dat ook al weer? ) Quote Good things come in small packages
essiebes Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Wat ga ik volgend jaar anders doen: - geen bloemen meer binnen voorzaaien, die doe ik gewoon gelijk buiten en dan is het overleving van de sterkste.- De peer en de pruimenboom verplaatsen: krijgen nu te weinig zon. Daarvoor moet ik nog wat tegels weghalen en schoffelen enzo. De meikers verplaats ik denk ik ook een klein stukje.- Knoflook niet meer in rijen maar gewoon gemengd met de bloemen. - Worteltjes denk ik ook niet meer in rij maar gemengd tussen de andere plantjes.- Andere groenten uitproberen, zoals courgette en boontjes. Quote
Helly Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Ik heb al besloten niet zo veel rucola en raapsteeltjes per keer te zaaien. Een halve bak voldoet ook En wat meer radijsjes om mee te beginnen. En niet te vergeten meer water te geven tijdens het voorzaaien, waar ik toch wel problemen mee had. Quote Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Ik ga sowieso deze winter meer zaaien i.p.v. onkruid kweken.... wil in de winter vooral radijs zaaien. (wel natuurlijk soorten die voor dan geschikt zijn) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Dennis29 Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Geen pepers meer onder een groeilamp zetten Door die groeilamp groeide ze wel goed maar werden ze ook erg aantrekkelijk voor bladluizen en varenrouwmuggen Van de 130 plantjes maar 10 over gehouden Maarja, van iedere fout leer je dus nu weet ik ook dat je geen pepers onder een groeilamp moet zetten Quote
jasmin Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Dit snap ik niet, Dennis. Als je ze binnen opkweekt krijg je toch geen luizen? Ik heb totaal nul komma nul luizen in huis... en de pepers staan nog steeds binnen... OK... ik heb dan ook geen groeilamp... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Dennis29 Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Onder een groeilamp is het heel licht en lekker warm, hierdoor is het echtra aantrekkelijk voor luizen! Quote
jasmin Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Gewoon binnen op de vensterbank? Zat je zeker even te slapen toen ze met zijn honderden aan kwamen stampen... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Ik heb binnen ook snel luis hoor... geen idee waar ze vandaag komen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RickT Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Volgend jaar ga ik de tomaten toch wat later zaaien. Ik ben dit jaar duidelijk te vroeg geweest, en ik heb ze te vroeg buiten gezet. Ze doen het nog wel, maar niet zoals het hoort. Dit geld ook voor de paprika en pepers. Zaaien in WC rolletjes vond ik ook niet prettig. Grond droogt bovendien te snel uit. Dus dat doen we niet meer. Verder moet ik ook heel erg opletten met droogte v.w.b. het kruidenplankje. Heel veel kruiden in kleine potjes, maar die moeten vaak wel 2 x per dag water hebben met dit weer. Even niet opletten en alles hangt op apegapen Stamppot raapstelen vond ik ook geen suc6. Dus miss. een keer een ander recept proberen. Tot zo ver mijn prille ervaringen met de moestuin. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Helly Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Stamppot met rauwe of gekookte raapsteeltjes? Ik vind zelf de meegekookte versie t lekkerst. Heb je niet van die harde steeltjes om op te kauwen. En zijn de raapsteeltjes milder van smaak. Heb je dan wel weer meer van nodig. Quote Good things come in small packages
helena Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Geplaatst: 4 mei 2011 Scheelt wel of je jong blad gebruikt. Fijn gesneden merk je niets van steeltjes. Gisteren de grotere bladeren geoogst, hiervan voelen de steeltjes inderdaad hard aan en die ga ik niet rauw gebruiken. Die kun je wel op het laatste moment even op de aardappelen meekoken en de bladeren na het koken rauw toevoegen. Volgend jaar zaai ik ook minder tegelijk, moet nu gaan invriezen en dat was niet de bedoeling.... Quote
Helly Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Kan je raapsteeltjes invriezen? Hoe doe je dat? Krijg je dan niet een snotterig geheel? Quote Good things come in small packages
bettyboop49 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Volgens mij kan het niet Helly is net als sla dat gaat ook niet. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Dennis29 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Gewoon binnen op de vensterbank? Zat je zeker even te slapen toen ze met zijn honderden aan kwamen stampen... Nee op een tafel in een lege slaapkamer. En toen kwamen ze Quote
helena Geplaatst: 4 mei 2011 Auteur Geplaatst: 4 mei 2011 Kan je raapsteeltjes invriezen? Hoe doe je dat? Krijg je dan niet een snotterig geheel?Rauw gesneden invriezen, kan best. Net als boerenkool. Quote
bettyboop49 Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Kan je raapsteeltjes invriezen? Hoe doe je dat? Krijg je dan niet een snotterig geheel?Rauw gesneden invriezen, kan best. Net als boerenkool. Oh oké wist ik ook niet bedankt Helena! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Helly Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Ok, gaan we dat gelijk doen vandaag want het moet worden gesnoeid hier. Quote Good things come in small packages
Jooze Geplaatst: 4 mei 2011 Geplaatst: 4 mei 2011 Volgend jaar doe ik het niet meer;- Planten voor 15 mei buiten zetten. Dit jaar wel gedaan, wat had ik een stress toen ik hoorde dat het gevroren had. Gelukkig heb ik geen schade! Dus ik duim nog even. En volgend jaar ga ik het niet doen, gelukkig genoeg ruimte in de kas om alles op te slaan. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Merel Geplaatst: 5 mei 2011 Geplaatst: 5 mei 2011 Ik zou zo graag een soort van administratie willen hebben. Zodat je nog weet wanneer je iets gezaaid en verpot hebt enzo. Ik heb nu prachtige tomaten en peperplanten staan waar ik best trots op ben, maar wanneer ik ze gezaaid heb? Geen idee. Maar ik ben bang dat die admin me nooit gaat lukken. Ik ben in geen enkele admin goed. Ik weet net deurwaarders te voorkomen . Quote indefruitboomgaard
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.