Stan Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Ik ben nu een poging aan het doen om van Vlierbloesemsiroop wijn te gaan maken. ik wil de watersloten zelf gaan maken en heb al best wat ideetjes gezien op het internet van enkele sloten tot sloten met schuim opvang. Zijn er leden die dit al ens zelf hebben gemaakt ? De simpelste variant is een rietje in je fles(wel afplakken/afsluiten van de flessenhals) en naar een potje/bekertje water geleiden. Maar tip's zijn welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Zo'n klassiek plastic ding kost 1 euro. Rubber kap erbij en klaar. Werkt perfect.Zie bv http://www.brouwmarkt.nl/advancedsearch/result/?q=waterslot Drogist in A'dam: Rob van Gelder, van Woustraat. Tenzij je zelf maken leuker vindt. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted June 14, 2014 Share Posted June 14, 2014 Zo ziet-ie er uit, onder het waterslot bubbelt de vlierbloesemwijn er nog vrolijk op los (staat nog te gisten, kijk maar naar z'n schuimkraagje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted June 21, 2014 Author Share Posted June 21, 2014 Drogist in A'dam: Rob van Gelder, van Woustraat. Die verkoopt dus niets meer van dit soort dingen in de winkel Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Anders toch maar bestellen bij brouwmarkt? Misschien heb je nog meer nodig zoals sulfiet en citroenzuur om je flessen te reinigen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted June 21, 2014 Author Share Posted June 21, 2014 Ik ben niet zo van het bestellen op/via het net. Ik wil het zien (in handen hebben wat ik koop). En ciroenzuur kan ik hier kopen waar ik wil(turk/marokaan/drogist). Ik reinig met natriumbicarbonaat dus het gaat echt enkel om een of enkele slotjes. Maar goed het gaat nu ook met knutselwerk goed dus . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Ik zal een waterslotje voor je meebrengen naar de MTFD in september Stan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Toch Stan, de Brouwmarkt heeft gewoon goede spullen hoor.Als ik er weer kom, neem ik een waterslotje voor je mee, dan stuur ik m wel naar je toe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts