normanmichiels Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Ik heb ze nog niet geplukt maar het is een kwestie van een paar dagen, de eerste Babygold peaches, van een miniboompje nog wel. Ter info een foto van het boompje dat amper 2 cm doormeter heeft en in pot wordt gekweekt. Quote
Piroska Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 De eerste kruisbesjes, stek van vorig jaar. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
powerlite Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 (aangepast) Titania: 4 juli 2014 aangepast door Gast Quote
jootje Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Mooi hoor, al die fruit foto's! Smakelijk ook.Powerlite...wat een joekels van kruisbessen. Gaaf! Quote
blije bakkus Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Vandaag de eerste Opal pruimen geplukt. Ze zijn vroeg dit jaar! Quote
powerlite Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Wow , nu al Opal's ? vreemd , ik zie hier nog niets van kleur. Ze zijn bij jou idd wel vroeg. @jootje , mja invicta en ook mijn martlet's en pax's waren zo groot , maar van die heb ik er niet aan gedacht om een foto te trekken. Veel fruit is hier een maatje groter dit jaar . ook bvb de rode trosbessen zijn enorm groot. zal aan het goeie voorjaar liggen zeker ?momenteel is het elke dag een kilogram perzikken eten om ze op te krijgen. Quote
blije bakkus Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 De eerste kerspruimpjes zijn ook al rijp! Ze smaken helaas niet zo lekker als ze er uit zien Quote
thea Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Dikke zwarte frambozen.Had ze in het voorjaar compost gegeven.Had ze nog nooit zo groot gehad. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 5 juli 2014 Geplaatst: 5 juli 2014 Telt rapen ook als oogsten ?Net geraapt op mn tuin: Quote
normanmichiels Geplaatst: 5 juli 2014 Geplaatst: 5 juli 2014 273 gr en propvol smaak en aroma. 1 minpintje: een gebarsten steen met zwarte pit. Misschien heb ik toch wat teveel water gegeven. Quote
Vrouw Wortel Geplaatst: 5 juli 2014 Geplaatst: 5 juli 2014 (aangepast) ...de eerste Amerikaanse Blauwe Bessen geoogst... 6 juli 2014 aangepast door Gast Quote
Vrouw Wortel Geplaatst: 5 juli 2014 Geplaatst: 5 juli 2014 Vandaag de eerste Opal pruimen geplukt. Ze zijn vroeg dit jaar! Onze Opal-pruimen zijn nog helemaal groen! Quote
Bit Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 1e echte kruisbessenoogst hier begonnen. Eigenlijk vandaag alleen de 3e en 4e van links. De Whitesmith en de Hinnonmaki Gül. De 2 andere soortjes zijn in maat klaar, maar niet in zoetheid.De 2 rechter zijn perfect trouwens. Bommen zoete honing ! Een halve struik ' Whitesmith ' . Naast het bakje 2 opengebarsten vruchten, ik neem aan door al die regen. Ze zijn echt heerlijk rijp. Vanavond Jam maken. Vooreerst maar even dit. Zondag verder. Gelijk de stuiken wat gesnoeid enz. Quote
Akita Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Rode en witte aalbessen, bijna 2kg van 2 struiken. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
powerlite Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Deze vond ik toch eventjes de moeite.Vandaag geplukt , een peasgood's nonsuch . 700 gr en superlekker. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Chapeau Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bart646 Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 De siant Rémy Gem tussen de 220-400 Gr ps Quote
Bit Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Hier ook superlekker, maar van een heel ander kaliber : Herfstframbozen van de 1e stek dit voorjaar gepoot. Elke dag dat ik op de tuin kom zijn er wel een paar nu. Ding blijft maar doorgaan. Quote
Bertus Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Voorbeelden van mijn appeloogst, van links naar rechts:# Opal: een nieuw ras, een kruising tussen Golden Delicious en Topaz. Een heerlijke appel, combineert het zoete van GD met het frisse zuurtje van Topaz. Typische eigenschap: het vruchtvlees verkleurt niet bruin door oxidatie. Dit jaar de eerste oogst van het boompje.# Topaz: ook heerlijk....schijnt na enkele maanden bewaren nog lekkerder te zijn. Door gebrek aan een extra grote koelkast haalt de oogst die maanden niet # Red Lane: minitree appeltje .... heb ik voor de aardigheid. Rood (wat melig) vruchtvlees, de smaak is matig maar zeker niet slecht. Quote
blije bakkus Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Mooie appels Bertus Ik heb zojuist appelmoes gemaakt van deze appels, van links naar rechts Lunterse Pippeling, Groninger Kroon en Princesse Noble: Lunterse Pippeling heeft erg hard, aangenaam friszuur vruchtvlees, Princesse Noble heeft zacht en aromatisch vruchtvlees, de Groninger Kroon is knapperig en fris zoetzuur van smaak. Ik vind de Groninger Kroon het lekkerst. Quote
blije bakkus Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Ook nog wat peren geoogst. Boven de Legipont, onder Beurre Clairgeau: Quote
Bit Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 Vanmiddag mn 1e tros Druif 'Franzisca' eraf gehaald. De druiven ter plekke opgegeten. Heerlijk. Er hangt nog 1 tros. Dan vanmiddag de 1e Appel 'Witte Winter Calville' eraf. Te vroeg. Veels te vroeg lijkt het wel ( ik weet even niet de normale tijd van oogsten, het is het enige boompje wat nog draagt ), de appe liet ook helemaal niet los nog En nog een laatste foto van de lekkerste appel tot nu toe, en de mooiste ook wel vind ik; de Rode Herfst Calville. Quote
powerlite Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 @bit : een tip , zeker als je niet veel vruchten hebt op een boom.Til de vrucht naar omhoog. als hij niet vanzelf los komt daardoor , laat hem dan rustig hangen. Uw geduld zal beloond worden. Quote
bart646 Geplaatst: 24 oktober 2014 Geplaatst: 24 oktober 2014 Cornus mas kasalank Kastanje Belle Epine Ecolette Broadvieuw Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.