Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van moeder natuur: heel veel kastanjes! Werd gelijk een juttersavontuur met het hele gezin! Erg gezellig én nuttig, gniffel!

b9b1312c303f9653f7ce767ed4227a26.jpg

De kinderarbeiders hebben toch zeker een kilo bij elkaar geraapt en het eindresultaat weegt een kilo of 3.

Ga morgen nóg meer rapen! Nu al zin in gepofte kastanjes, mmmm!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Vandaag in Artis netten van de bloembollen gescoord. Er worden er ruim 150.000 geplant! En al die krengen zitten in netten... pffff. Je zult ze er maar uit moeten halen!

Heb een kinderwagenmand vol met netten meegenomen. Gekletst met een tuinman aldaar en en passent hebben mijn kinderen nog een bloemetje gekregen ook! Echt zó lief. Was een topdag vandaag.

Helemaal in mijn nopjes pomtidommmm

Geplaatst:

Geheel onverwachts een klein pakje met een geweldig verpakt champignonplantje (heel gek; het smaakt écht naar champignons!) en oerprei. Jeetje, ik voel me een enorme bofkont. Bedankt lieve Speets!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

O. Ik kreeg 4 wortels..heb helaas ook geen worteloogst gehad, maar ik heb vandaag geleerd dat de nw supermarkt hier mooie en frisse zandwortelen verkoopt voor 4 euro per 5 kilo.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Mmmm, allerlei lekkers van Spitskool! Niet vandaag, maar gisteren. Verhip, Mellie ziet hoe laat het is... eergisteren alweer... Maar niet minder blij met alle lekkers!

Yacon: wat een heerlijke knol zeg! Knapperig, sappig én zoet! Echt verrukkelijk, ben zeer onder de indruk van deze knol. Mijn dochtertje was ook direct fan. De meloenperen waren knoerthard en ik dacht dat ze zachter moesten worden, maar de smaaktest wees uit dat ze heerlijk zijn! De kinderen vinden ze ook om te smullen. We hebben er nog eentje voor morgen. Sjonge jonge, wat hebben we toch weer geboft! De aardappeltjes nog niet geproefd, maar ze zien er heerlijk uit.

Flink wat zaden en kletspraatjes uitgewisseld. Wat een heerlijk dagje zo Spitskool! Het is mij uitstekend bevallen.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Een (voor mij) nieuwe pc !!! Hoezeee !!

Gekregen via ander forum, daar had iemand deze over en is die vandaag ook nog helemaal hierheen komen brengen.

Echt super, de mijne ging het namelijk niet lang meer maken... dat was best wel een zorg.

Deze draait ook nog eens niet op Windows maar op LInux...

En... heb vandaag ook een koelkastje erbij... Deze stond nog op mij te wachten in Emmen en de PCman heeft deze onderweg ook maar even opgehaald bij ander lid van dat forum.

Dus een goede dag voor de Erny!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Aha? Wist niet dat paprikablaadjes gewaardeerd werden door groenvoer-etertjes? Toen de varkens naar de moestuin en ook kas ontsnapten eind vorig seizoen, hebben ze de paprikaplanten vooral vertrapt. Maar op een hap hier en daar van de vrucht, verder geen interesse. Ik zal komend jaar eens wat paprikadieven bij de geiten gooien. Lekker dat de caafs er in ieder geval met plezier hun tandjes in zetten!

Hier hebben we hulp gekregen dit weekeinde. Met het omdoen van een prachtige oude zeeden. Had hem liever laten staan. Maar hij stond precies op de westenwind, en hier aan de kust is die niet mals. En schuin achter de boom ligt ons huisje... Na veel wikken en wegen toch maar besloten te doen. Met hulp dus. Van onze hovenier-buurman. We hebben het zo met hem getroffen!!!!

b4cfad7a60181391de6185283078155f.jpg

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Van vrienden hier uit het dorp kreeg ik een boek over zuurkool. Met de meest gekke recepten zoals zuurkooljam en zuurkool van prei. Ook bonbons gevuld met zuurkool..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Van mijn Turkse groenteboer 50 kg aardappels en een bananendoos vol met spul voor de knorries.

Kaasles van Charly!

Alsof dat niet genoeg was, ook 5 paprika zaailingen en een lekkere courgette kokossoep en leuke verhalen om alles bij te vergezellen. Top!

Ow ja en 3 liter verse melk waar ik Turkse rijstepap van heb gemaakt. Lekker man!

dd4e7d9f197eab7c1548d31790b3c915.jpg

En van mezelf heb ik een Elho pure gekregen! Yesssss. Stond al een poosje op de verlanglijst. Stond hij te koop bij mijn bloemist. Pomtidommmmm helemaal in mijn nopjes met vandaag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...