appelvrouw Geplaatst: 26 september 2017 Auteur Geplaatst: 26 september 2017 sjalotjes en knoflook om te planten van de buurvrouw.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 28 september 2017 Geplaatst: 28 september 2017 Van moeder natuur: heel veel kastanjes! Werd gelijk een juttersavontuur met het hele gezin! Erg gezellig én nuttig, gniffel! De kinderarbeiders hebben toch zeker een kilo bij elkaar geraapt en het eindresultaat weegt een kilo of 3. Ga morgen nóg meer rapen! Nu al zin in gepofte kastanjes, mmmm! Quote
Mellie Geplaatst: 12 oktober 2017 Geplaatst: 12 oktober 2017 Vandaag in Artis netten van de bloembollen gescoord. Er worden er ruim 150.000 geplant! En al die krengen zitten in netten... pffff. Je zult ze er maar uit moeten halen! Heb een kinderwagenmand vol met netten meegenomen. Gekletst met een tuinman aldaar en en passent hebben mijn kinderen nog een bloemetje gekregen ook! Echt zó lief. Was een topdag vandaag. Helemaal in mijn nopjes pomtidommmm Quote
Mellie Geplaatst: 19 oktober 2017 Geplaatst: 19 oktober 2017 Geheel onverwachts een klein pakje met een geweldig verpakt champignonplantje (heel gek; het smaakt écht naar champignons!) en oerprei. Jeetje, ik voel me een enorme bofkont. Bedankt lieve Speets! Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Geplaatst: 1 november 2017 Hee..ik ook Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 november 2017 Geplaatst: 1 november 2017 De muizen hebben die van mij opgegeten en ik had al 25 kilo gekocht.En nu nog 20 kilo gekregen. Dus kan even voorruit. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 november 2017 Auteur Geplaatst: 1 november 2017 O. Ik kreeg 4 wortels..heb helaas ook geen worteloogst gehad, maar ik heb vandaag geleerd dat de nw supermarkt hier mooie en frisse zandwortelen verkoopt voor 4 euro per 5 kilo. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 november 2017 Geplaatst: 2 november 2017 Die ik heb gekregen daarvan is de prijs 2.50 voor 25 kilo.Waren al een keer gewassen dus die blijven iets minder lang goed. Quote
Mellie Geplaatst: 5 november 2017 Geplaatst: 5 november 2017 Mmmm, allerlei lekkers van Spitskool! Niet vandaag, maar gisteren. Verhip, Mellie ziet hoe laat het is... eergisteren alweer... Maar niet minder blij met alle lekkers! Yacon: wat een heerlijke knol zeg! Knapperig, sappig én zoet! Echt verrukkelijk, ben zeer onder de indruk van deze knol. Mijn dochtertje was ook direct fan. De meloenperen waren knoerthard en ik dacht dat ze zachter moesten worden, maar de smaaktest wees uit dat ze heerlijk zijn! De kinderen vinden ze ook om te smullen. We hebben er nog eentje voor morgen. Sjonge jonge, wat hebben we toch weer geboft! De aardappeltjes nog niet geproefd, maar ze zien er heerlijk uit. Flink wat zaden en kletspraatjes uitgewisseld. Wat een heerlijk dagje zo Spitskool! Het is mij uitstekend bevallen. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 10 november 2017 Geplaatst: 10 november 2017 Wij kregen een heleboel eikels, en wat zakken met kolen-met-stronk-en-al van Yuras! Voor de varkens Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 27 december 2017 Geplaatst: 27 december 2017 Een (voor mij) nieuwe pc !!! Hoezeee !! Gekregen via ander forum, daar had iemand deze over en is die vandaag ook nog helemaal hierheen komen brengen. Echt super, de mijne ging het namelijk niet lang meer maken... dat was best wel een zorg.Deze draait ook nog eens niet op Windows maar op LInux... En... heb vandaag ook een koelkastje erbij... Deze stond nog op mij te wachten in Emmen en de PCman heeft deze onderweg ook maar even opgehaald bij ander lid van dat forum. Dus een goede dag voor de Erny! Quote
Mellie Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 Met de post: koffieprut met oesterzwammenbroed! Heeeel erg bedankt Chris! Ik ga er goed voor zorgen en hopen op wat meer succes. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Niet vandaag maar vorige week twee volle zakken paprika blaadjes voor de cavia's. Ze worden na het dieven toch weggegooid en hier eten ze een vuilniszak in twee keer leeg. Quote
Charly Geplaatst: 7 januari 2018 Geplaatst: 7 januari 2018 Aha? Wist niet dat paprikablaadjes gewaardeerd werden door groenvoer-etertjes? Toen de varkens naar de moestuin en ook kas ontsnapten eind vorig seizoen, hebben ze de paprikaplanten vooral vertrapt. Maar op een hap hier en daar van de vrucht, verder geen interesse. Ik zal komend jaar eens wat paprikadieven bij de geiten gooien. Lekker dat de caafs er in ieder geval met plezier hun tandjes in zetten! Hier hebben we hulp gekregen dit weekeinde. Met het omdoen van een prachtige oude zeeden. Had hem liever laten staan. Maar hij stond precies op de westenwind, en hier aan de kust is die niet mals. En schuin achter de boom ligt ons huisje... Na veel wikken en wegen toch maar besloten te doen. Met hulp dus. Van onze hovenier-buurman. We hebben het zo met hem getroffen!!!! Quote wees bevriend met kleine dingen
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 Vandaag nog een volle vuilnis zak paprika blaadjes, en een tas witlofblaadjes en een hele grote winterwortel! Quote
Mellie Geplaatst: 10 januari 2018 Geplaatst: 10 januari 2018 Dank Albert! Post is binnen. Mijn dubbelbloemige stokrozen, jeej! Heel erg content mee. Quote
Patrijs Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Gekregen na een bezoekje op Wieringen: Quote De moestuin van Patrijs
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 januari 2018 Geplaatst: 19 januari 2018 volle tas witlof en pot zure haringen toppie comboEn van moeder natuur nog meer Ginkgo nootjes Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Geplaatst: 20 januari 2018 Van vrienden hier uit het dorp kreeg ik een boek over zuurkool. Met de meest gekke recepten zoals zuurkooljam en zuurkool van prei. Ook bonbons gevuld met zuurkool.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Nog een tas witlof en een pot worst in het zuur. Quote
Mellie Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Kom ik eindelijk thuis: ligt er post te wachten! Speets en Goldfish; heel blij mee!!! Wat kan een mens toch opkikkeren van lieve kaartjes! Quote
Goldfish Geplaatst: 24 januari 2018 Geplaatst: 24 januari 2018 In mijn volkstuin zeer deskundig snoei & lei advies gekregen van the-one-and-only Bit! Blij mee! Quote
Akita Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Warmtemat voor het zaaigoed. Quote Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014
Mellie Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Van mijn Turkse groenteboer 50 kg aardappels en een bananendoos vol met spul voor de knorries. Kaasles van Charly!Alsof dat niet genoeg was, ook 5 paprika zaailingen en een lekkere courgette kokossoep en leuke verhalen om alles bij te vergezellen. Top! Ow ja en 3 liter verse melk waar ik Turkse rijstepap van heb gemaakt. Lekker man! En van mezelf heb ik een Elho pure gekregen! Yesssss. Stond al een poosje op de verlanglijst. Stond hij te koop bij mijn bloemist. Pomtidommmmm helemaal in mijn nopjes met vandaag Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.