Geplaatst: 27 juni 201411 j Ik weet bijvoorbeeld uit mijn hoofd dat HansM een paar jaar geleden ook enthousiast info over gieren heeft geplaatst. Door hem ben ik me ervoor gaan interesseren en het serieus gaan nemen. Als die zoekfunctie zo goed zou werken op dit forum, zou deze discussie niet eens zijn. Maar ik kan zijn dingen niet simpel terugvinden met de zoekfunctie. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 27 juni 201411 j de zoekfunctie werkt prima (paar sec)post5551.html edit: topic even beter doorgelezenook staat hier niet de info waar je eerder om vroeg Hoe vaak moet je zoiets doen? Welke verdunning? Onder welke weersomstandigheden?
Geplaatst: 27 juni 201411 j Suus, ik mis (heel) veel in jou gierlijstje o.a. het Wilgenwater(hormoon/stekwater verhoogt .a. de weerstand en geeft snellere wortel stimulatie) en hopgier(verhoogt de weerstand) het afgietwater van spinazie e.d. Stuur ik je e.e.a per pb of vul ik straks gewoon het bestand aan ? (dat laaste is voor jou weer minder werk) Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 27 juni 201411 j Auteur Zien jullie wel dat er heel veel goede dingen bestaan? Jammer genoeg kunnen we ze niet vinden als we ze nodig hebben, daarom mijn vraag en uiteraard ook mijn dank aan de medewerkers. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 juni 201411 j Stan, zelf aanvullen is helemaal prima! Ik zet er vast een hoofdstukje voor neer! Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 27 juni 201411 j Ik heb nu 3 hoofdstukken gemaakt:- Bemesting (o.a. brandnetelgier, smeerwortelgier etc.)- Ziektebestrijding en Plantversterkende middelen (uienextract, rabarberextract etc.)- Middelen tbv voortkweken (wilgenwater etc.) Zijn er nog andere hoofdcategorieën waar ik nog niet aan heb gedacht? Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 27 juni 201411 j Auteur Koffieprut, bitterzout???? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 27 juni 201411 j Bij deze de link met het opzetje. Happy editting allemaal!Biologische bemesting en bestrijding Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 27 juni 201411 j Willy, koffieprut en bitterzout zijn ter voeding van de plant toch? Dan zou dat prima in het eerste hoofdstuk passen. Hoewel koffieprut natuurlijk ook tegen de slakken wordt gebruikt Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 28 juni 201411 j Auteur Ben gauw eens gaan kijken en chapeau hoor, al dat werk op zo korte tijd!Dat zou ik niet meer voor mekaar gekregen hebben.Goed gedaan en doe zo voort Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Auteur Pure noodzaak Heleen1963, pure noodzaak.Het wordt steeds moeilijker om alles te vinden omdat het juist zo verspreid staat en ik word ook een dagje ouder hé, al wat trager en zo maar gelukkig ben ik er nogal 'geiren bij'.Valt iets tegen, dan valt het tegen, so what?Maar velen zullen er wel bij varen hoop ik.Als alle leden die iets weten het aan SuusP doorsturen dan heeft ze nog wat werk voor de boeg, is goed tegen de verveling Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Bij deze de link met het opzetje. Happy editting allemaal!Biologische bemesting en bestrijding Wat prachtig van jou, Suus. Echt vette complimenten. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 28 juni 201411 j Bij deze de link met het opzetje. Happy editting allemaal!Biologische bemesting en bestrijding Dank je wel! Ik heb m ff in een apart topic gezet zodat we (ik ) deze link later makkelijk kunnen terugvinden.
Geplaatst: 28 juni 201411 j Lukt het jullie om ook zelf iets aan te passen in het bestand? Ik zie dat er wel mensen zijn gaan kijken (die komen voor mij dan als Anonymous Lama of Panda ofzo in beeld ), maar ik ben de enige die tot nu toe iets heeft aangepast aan de tekst.Lukt het om de chatfunctie te gebruiken (icoontje van spraakwolkje rechtsboven)Edit: chatten kan alleen als je inlogt met een Google Account tegenwoordig (de mensen die gmail hebben bijvoorbeeld). Voel je vrij om wat uit te proberen. In het ergste geval zet ik het met 2 klikken weer even terug naar een oudere versie. Ik kan dit echt niet alleen, ik kom pas net kijken dus heb niet zoveel kennis. Het zou fijn zijn als de mensen met bijv. een Velt handboek wat willen aanvullen. Ik heb geen tuinboeken, dus haal alles van internet. Maar of dat nu altijd zo betrouwbaar is? Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 28 juni 201411 j Beetje koudwatervrees. Sommige dingen doe ik zonder te meten, en secuur ben ik zelden. Op dit gebied dan. Volgens mij benik momenteel óf Chinchilla of Fox... ha, ha... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 28 juni 201411 j Zie nu in ieder geval alleen een racoon en axolotl haha. Wel lekker biologisch verantwoord. Natte vingerwerk is ook goed, het kan altijd nog worden aangepast als mensen een specifieker antwoord hebben. Ik schrijf liever op een klots van ... elke week dan dat ik niks weet. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 29 juni 201411 j Geweldig wat je hebt gemaakt SuusP! Het nodigt mij uit om me er ook eens in te gaan verdiepen.
Geplaatst: 2 juli 201411 j Wie durft het aan ( ) om eens kritisch te kijken naar wat ter nu ligt en dit evt. aan te vullen met info uit eigen tuinervaring/tuinboeken?Wat er naar mijn idee sowieso nu nog mist:- goeie praktische toepassingen (bij welke gewassen gebruik jij het, hoeveel ongeveer per seizoen en in welke periode?)- houdbaarheidsinfo. Ik maak zelf liefst wat meer tegelijk van een middeltje, maar dan moet het wel goed te bewaren zijn. Wie heeft daar ervaring mee?- NPK-(+andere sporenelementen) waardes van veel bemestingsmiddelen missen nog.- of het echt werkt! Deze info komt uit allerlei bronnen, maar werkte het voor jullie ook? Enne, gewoon typefouten en kromme zinnen eruit vissen is natuurlijk ook welkom! Of: de gekke nummering (ontstaan door schuiven) aanpassen. Bijzonder welkom: suggesties welke info je nog mist etc. Ik merk trouwens dat ik door dit uitvogelen zelf veel sneller kijk of ik ergens iets voor of tegen kan brouwen met de planten die ik in de buurt heb. Er zijn zoveel opties om bijvoorbeeld van luizen af te komen. Geen excuus meer om die suckers op mijn bessen te laten zitten Nog even een linkje naar het bestand: EKO & zelfmaak bemesting en bestrijding Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 2 juli 201411 j Auteur suusP, nu moet ik u wel een beetje teleur stellen.Het zit namelijk zo dat ik iets aan mijn ogen mankeer, kan niet lang naar iets kijken of lezen. TV kijken gaat al helemaal niet, ogen tranen precies of er iets in zit wat daar niet hoort.Druppeltjes van de dokter helpen niet of niet veel.Zelfs mijn zaadjes liggen nog steeds op de tafel, wou die sorteren en een deel wegdoen maar ik kan het te moeilijk lezen.Morgenvroeg misschien eens kijken?Al goed dat ik vroeger heb geleerd om blind te typen, anders ging dat ook al niet meer. Doemmen héé Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 juli 201411 j Oh dat klinkt vervelend zeg! Haast u niet hoor, hopelijk kan de arts er iets tegen beginnen maar dat zal niet 123 over zijn. Sterkte ermee. Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 3 juli 201411 j Aha, leuk dat iemand dit eens naar voor brengt, ik liep hier ook al een tijdje over te denken. Sinds ik dit forum gebruik vind ik hier een schat aan informatie, alleen is het totaal niet overzichtelijk.Als je bvb wil weten wat je kan doen tegen slakken moet je 35pnas doornemen Een wiki of Googledocs om al deze info eens samen te voegen, heel interessant! Ik heb zelf nog niet zoveel praktijkervaring, maar heb wel al veel bijgeleerd uit boeken, youtube filmpjes enz, die probeer ik toe te voegen aan het document.Als we met z'n alleen onze eigen kennis en ervaring kunnen bundelen in dit doc kunnen we er misschien een boek van maken Alvast bedankt Suzanne, wat een werk dat jij al verricht hebt zeg!
Geplaatst: 3 juli 201411 j Ik merk dat we nu een overzicht hebben van alle extracten die we kunnen gebruiken, alleen mis ik misschien wat je kan gebruiken als je last hebt van bvb ...bladluizen.Nu moet je ze allemaal overlopen en zoeken welke je kan gebruiken tegen bladluizen. Zou het niet handig zijn dat we een aparte rubriek maken; ik heb last van .... 1. bladluizen, als je daar dan op klikt zou je een overzicht moeten krijgen van alle gieren/extracten/andere zaken die je daartegen kan gebruiken.ik weet wel niet of dit doenbaar is in google docs?Maw trefwoorden toekennen aan bepaalde onderdelen van het Doc. (beetje zoals je kan doen in een Blog) Edit .... ik zie net dat men daar al mee bezig is, super!https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qb5Ojka3lR4JtSUccpQ4yG8Iaf04-2MaZXSSNVLXRI8/edit#gid=0
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.