Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ik ook hier


zwabber

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal !

Ik heb me net geregistreerd en zal me dus ook netjes voorstellen.

Ik ben Saskia ,getrouwd en 2 kids.

Hobby's zijn vooral dieren zoals mijn hond en cavia's.Ook heb ik 2 aquariums met bijna geen vissen maar vooral garnalen.Ook zit ik regelmatig op de diverse forumscavia forum en garnalen en kreeften forum.

En nou het mooier weer wordt natuurlijk ook de tuin.De tuin moet voor mij wel aardig strak zijn ingericht en alles moet een (eet)functie hebben en niet giftig zijn.Want mijn cavia's lopen meestal los op het gazon.

 

Onze voortuin heb ik d.m.v. heggetjes in 4 vakken gedeeld.In elk vak heb ik een laagstam fruitboom gezet (peer,goudreinette,pruim en kers).Op het snijpunt van de vakken heb ik een hoogstam elstar appelboom gezet.Om de tuin een lavendel heggetje.

Omdat het in de voortuin is trekt de tuin heel veel bekijks als de boompjes in de bloesem staan of er fruit aan hangt.Een heel leuk gezicht,iedereen geniet mee .Tegen het huis staan nog een paar druivenstronken,die het ook goed doen.

 

De achtertuin ben ik nu nog mee bezig.Groot gedeelte met terras en plaats voor het zwembad.Een stuk gazon,wat ik nooit maai,dat doen de cavia's voor me .En er staat dus ook een gigantisch cavia verblijf in de tuin.

In de hoek waar de meeste zon komt heb ik mijn moestuintje gemaakt,nu ongeveer 4 x 4 meter,was ongeveer 2 x 2 meter.Daar heb ik al de nodige standaard dingen ingezaaid.Ook in de hele achtertuin wat fruitboompjes tegen de kant aan.

Bijna alle planten in de voor en achtertuin zijn dus groente,fruit of kruiden.

Nog vragen,brandt maar los...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedakt voor jullie welkoms

Ik ben morgen met de kinderen mee op schoolreisje naar de Efteling.

Dus foto's zal wel wat later worden,als het me lukt om ze te plaatsen.

Ik zal kijken of ik nog oude foto's op deze computer heb staan.

Nog geduld dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk!

 

Ik heb meer met cavia's dan met garnalen... maar je gelooft het niet ... mijn zoon wou garnalen gaan houden, en ik kreeg hem 'rustig' met een cavia... die heeft dus dezelfde voorkeuren als jij kennelijk, al zie ik de relatie niet.... ha, ha....

 

Lekker uitziende perziken... wowie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha,ik zou gewoon voor een paar cavias en garnalen gaan hoor.Zeg dat maar tegen hem Cavias (en garnalen) zijn beide groepsdieren.Ik heb daarom speciaal een (gecastreerd) mannetje met 3 vrouwtjes genomen.

 

De perzik deed het inderdaad vorig jaar heel mooi,hij zat vol vruchten,die heerlijk smaakte.Maar hij heeft een ziekte.Veel bladeren komen bubbels op en vallen vroeg af.Dit jaar had hij een paar bloemetjes en geen eentje heeft vrucht gezet .

Ik zit er aan te denken om hem eruit te halen en te vervangen voor een resistente.Wel heb ik afgelopen week een walnoten boom gezet.Misschien wordt het ongedierte dan ook wel minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuin moet voor mij wel aardig strak zijn ingericht en alles moet een (eet)functie hebben...

Onze voortuin heb ik d.m.v. heggetjes in 4 vakken gedeeld.In elk vak heb ik een laagstam fruitboom gezet (peer,goudreinette,pruim en kers).Op het snijpunt van de vakken heb ik een hoogstam elstar appelboom gezet.Om de tuin een lavendel heggetje.

 

Nog vragen,brandt maar los...

 

Als ik dit zo lees geloof ik niet dat ik iets durf te vragen....

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tuin moet voor mij wel aardig strak zijn ingericht en alles moet een (eet)functie hebben...

Onze voortuin heb ik d.m.v. heggetjes in 4 vakken gedeeld.In elk vak heb ik een laagstam fruitboom gezet (peer,goudreinette,pruim en kers).Op het snijpunt van de vakken heb ik een hoogstam elstar appelboom gezet.Om de tuin een lavendel heggetje.

 

Nog vragen,brandt maar los...

 

Als ik dit zo lees geloof ik niet dat ik iets durf te vragen....

Waarom zou je me dan niks durven vragen?

Je zit wel op erg veilige afstand hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! Klinkt goed allemaal! Die voortuin lijkt me supergaaf.

Cavia`s.....erg leuk, heb het allemaal gehad, cavia`s, muizen, hamsters, degoes, enz. Kids zijn volwassen, en heb nu alleen nog een fret van dochterlief in de achtertuin. Heb ooit eens zittend achter het kerstdiner, de bevalling van een cavia mogen volgen....echt gaaf....ze komen eruit en wandelen zo kant en klaar weg....groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Saskia. Ook welkom vanuit deze hoek. Je voortuin lijkt me erg mooi. Ben benieuwd naar een foto hiervan.

Ook van foto's van de gehele achtertuin. Je hebt voor elk iets een hoekje. Goed over nagedacht. Net als de cavia's die t gras laag houden Je hebt zeker heel uiteenlopende hobby's.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Veuvecouderc,ik woon hier al 11 jaar.Daarvan ben ik de laatste 4 of 5 jaar echt met de tuin bezig.Sinds ik alles ingericht heb naar eetbaar,groente fruit,kruiden en zo vind ik het ook leuker om de tuin bij te houden.

Mijn tuin is nou ook niet zo heel groot,dus dat kan best wel.Wel probeer ik het zo gemakkelijk mogelijk te maken.Ik heb nu ook iets van een weidebloemen mengsel(ik weet het,niet eetbaar) onder de fruitboompjes gezet.Ik kan er bijna niet bij en zo hoef ik er bijna niks aan te doen.Ook aan de cavias het gras maaien uitbesteden is veel minder werk.Mijn gras mat is alleen niet echt strak meer te noemen,maar dat is dan maar jammer hoor.Maar de cavias lusten ook wel een paardenbloem.Ik heb er nou zelfs ook perterselie en bosaardbeitjes doorgezaaid,vinden ze ook lekker.Ik noem het dus meestal maar een weiland.De mensen hier in de buurt noemen mijn voortuin vaak de boomgaard.Het wordt dus toch nog eens een echte boerderij,aan de rand van de stad .

 

Van de voortuin heb ik geen mooie overzichtsfoto kunnen maken,misschien morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook iets van een weidebloemen mengsel(ik weet het,niet eetbaar) onder de fruitboompjes gezet.Ik heb er nou zelfs ook perterselie en bosaardbeitjes doorgezaaid,vinden ze ook lekker.

 

Leuk! Ik hou van gras met bloemen. De weides hier in de buurt zijn prachtig vooral in het voorjaar, al die uitbundig bloeiende bloemen.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jasmin,de mest toevoeging van de cavias op het gras zal wel meevallen.

De hond loopt er de halve dag achteraan om de "snoepjes" weer op te ruimen.

 

Achtertuin`,het gras ziet er beroerd uit maar dat is opnieuw doorgezaaid en begint weer beter te worden.

2iu48ev.jpg

 

moestuintje in de achtertuin

2gvuan9.jpg

 

voortuin een paar weken geleden.De 2 ballerina appelboompjes als "poortje"

in naar de tuin.Er vlak achter wit bloeiend een morelkers.

u7sbs.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wooo die cavia's wonen luxer dan ik... een eigen chalet....

 

Bedankt,we hebben het "chalet" zelf ontworpen en gemaakt.En ik ben er erg blij mee.Het moet ook wel een goed hok zijn want ze zitten het hele jaar erin,ook in de winter.Beweging krijgen ze iig genoeg,ook als ze een dag of langer niet op het gras kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...