Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Wat balen Kustlijn! Niet normaal zeg die hagel, sjee....

En die regen bij Piroska, echt niet leuk meer...

Sterkte daar!

Geplaatst:

tijd voor een nieuw topic?

"Wat doe jij met het nieuwe klimaat? "

opties:

- niks, ik ben lui van mezelf

- ik maak mijn seizoen langer/droger/natter/warmer door gebruik van kas/tunnel/fleecedoek

- ik pas mijn plantenlijst aan

- ik doe meer vaste planten, minder groenten die warmte willen/ een langer groeiseizoen nodig hebben

- ik pik de slaapkamer in

- ........

Geplaatst:

geniaal Robo gewoon van de nood een deugd maken, maar wij hebben hier wel makkelijk praten op dit moment

ik stem voor optie 4:ik pik de slaaapkamer in hahahaha

Geplaatst:

Alle miserie ten spijt valt er hier nu een gezapig, mals en warm buitje.

Echt groeiregen, de eerste van het jaar die uit zuidelijke richting komt.

Vandaag moet ik eens geen water geven, eindelijk.

En morgen kan er ook nog een beetje vallen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Een mals buitje kan ik hier ook wel gebruiken: allebei de regentonnen zijn leeg!

Geplaatst:

[verbaasd] woensdag 12 juni 2013 23.00 uur het regent [/verbaasd]

Geplaatst:

Vier flesjes water en vier trechtertjes om regenwater te vangen voor de vleesetende planten. Zal nog niet zo heel veel zoden aan de dijk zetten, maar het is een begin. Vandaag geen water gegeven, omdat ik de bui al zag hangen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Geplaatst:

heel fijn weer weer

(heb gisteren 3 uur bewaterd, valt er vannacht 30 mm....ga straks maar even met een handdoekje langs de aardappels )

Geplaatst:

@ kustlijn balen zeg van je tuin! Hier valt de schade best wel mee, het water komt NET niet tot mijn moestuin en alleen de slakken hebben wat verwoest. Ze zijn nu opeens verdwenen na de overstroming van mijn land, ik denk toch de meeste verdronken..gnagna Nee ik zit niet in de buurt van de Donau, de overstroming is puur regenwater maar nu komt er een hittegolf aan dus het zal wel snel opdrogen. Ik hoop bij jullie ook mooi weer nu?

Conny, ik heb nog geen fotoos van de babykikkers , ik ga zo de tuin in met de camera, moet toch mijn moestuinseizoen updaten, daar zet ik hem in.

Geplaatst:

Ik gisteravond hele kleine beetjes in mijn 2 Mm bakken gegeven, de grond was hier en daar nog wat nattige, dus hoefde niet zoveel. Ik dahct: mijn stok snijbonen maar even niet, want er staan er nog maar 2 boven de grond en teveel water houden ze niet van bij het kiemen, dus droog houden even.........tja, toen ging het regenen stonden ze nog niet droog

Geplaatst:

Hier mag wel even een buitje vallen en anders vanavond even bij de grootste zuipers met een gietertje langs...t'is ook nooit goed bij ons moestuinliefhebbers nietwaar? We zijn net boeren.....grijns...

Hoewel ik hier de boeren niet vaak hoor mopperen, hoofdzakelijk melk en gemixte bedrijven (eigen voedsel aanbouw voor het vee en gras enz.) maar altijd een graadmeter voor wanneer we eindelijk weer regen krijgen, dan hoor ik ineens 5 x zoveel traktors rondrazen tot midden in de nacht )

Wij hebben in het zomerseizoen normalerwijs weinig of geen regen dus ik ben het gewend te gieten, hier wordt door de boeren nooit water toegevoegd op het land voor welk gewas dan ook.......buiten hun moestuintje dan...

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Vandaag zijn er wel al een paar honderd druppels gevallen, net niet helemaal nat en dus verre van genoeg.

Gisteravond de kleine zaai uitjes nog beregend en deze middag de grond los gemaakt, hoop dat het vocht een beetje in de bovenst laag blijft.

Geplaatst:

een paar honderd ??? Je hebt ze toch niet staan tellen he ?? Man je had wel nat kunnen worden !!

Geplaatst:

Heleen, ik kon er nog net tussen lopen.

Geplaatst:
een paar honderd ??? Je hebt ze toch niet staan tellen he ?? Man je had wel nat kunnen worden !!

wij zeggen ook weleens "gewoon tussen de druppels doorlopen, dan wordt je niet nat"

Gisterochtend flink regen gehad, maar vanochtend stond de boel in mijn MM bakken toch wel vrij droog.

Geplaatst:

wij zeggen dan wel eens :" Och het meeste regenwater valt naast je" of" Het water gaat toch niet verder dan je vel"

schrale troost als je door een plensbui moest fietsen, nouja ik ben er wel groot om geworden hoor

Geplaatst:

Er is weleens onderzoek gedaan naar nat worden in de regen: lopend, rennend, fietsend. Van één van drieën word je het minst nat... Het is al zo lang geleden en ik vond het zo'n zinloos onderzoek, dat ik de resultaten gelukkig vergeten ben.

Een zomers buitje is lekker om nat van te worden. Je ruikt de opgedroogde aarde weer en de pollen slaan wat neer, heerlijk fris ademhalen is dat.

Geplaatst:

ha, volgens mij maakt het niet uit of je loopt rent of fietst....goed dat je t vergeten bent

Geplaatst:

Het maakt idd weinig uit, als je hard genoeg fietst ben je wel eerder thuis om op te drogen, maar net wordt je netzogoed. Vervelende van regen vind ik altijd met de kou, als je dan nat wordt droog je minder makkelijk op. In de zomer zal ik minder snel een paraplu pakken.

Geplaatst:

Zucht... er kwam een mooie donkerblauwe wolk aan op buienradar. Hij zou precies over ons dorpje komen! Wij waren er klaar voor. Maar nee... die bui is amper hier, en hij valt uit elkaar en trekt aan 2 kanten langs ons. Zo gaat het nou bijna altijd...

Geplaatst:
Er is weleens onderzoek gedaan naar nat worden in de regen: lopend, rennend, fietsend. Van één van drieën word je het minst nat... Het is al zo lang geleden en ik vond het zo'n zinloos onderzoek, dat ik de resultaten gelukkig vergeten ben. (...)

Ze hebben het bij MythBusters (Discover Channel) eens onderzocht (lopen vs rennend) . Zie

Geplaatst:

IK hoop dat het de komende week nog DROOG blijft.

Dan kan onze fundering uitharden.

Dus laat alle regen maar naast onze tuin vallen AUB !!!!!

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Om goeie fundering te kijgen moet je het nat maken.Dus een buitje kan je best hebben geen hoosbuien.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ja inderdaad Thea, voor die hoosbuien ben ik nu zo bang.

Maar we gaan het zien.

Leef je leven dag voor dag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.