Geplaatst: 28 juli 201411 j En zo te zien komt het front nu met rasse schreden richting Noorden. Ben blij dat ik vanmiddag mn plastic voor het tomatenafdak heb laten zakken... Nu kan er nix misgaan als er een dikke bui komt.
Geplaatst: 28 juli 201411 j 48 mm !!! Goten overgelopen, voor en achter het huis alles ondergelopen, wc-fonteintje water gelekt ---> vogelvoer nat ... maar wat lekker zeg Alles weer lekker nat en alle tonnen weer flink aangevuld, heerlijk En wat een geluk dat het gister niet zulk weer was, bij de Zwarte Cross... Edit: 20.30: 52 mm en de zon schijnt al weer 28 juli 201411 j aangepast door Gast "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 28 juli 201411 j Hier t/m de namiddag bewolkt en zo'n 22 graden. Uiteindelijk is er ongeveer 20mm gevallen sinds gister avond, geen overlast gehad hiero. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 28 juli 201411 j De hele dag prachtig en warm weer,tussen 17.30 en 18,15 flink onweer en het heeft tot nu toe gehoosd. 18 mm Water in de regenmeter Ik had net vanmiddag een zelfgemaakte vogeldrinkschaal (van beton) geplaatst .Nu even niet nodig de birdies hebben genoeg ,maar toch mooi gepland .kunnenze vast pootjebaden.
Geplaatst: 28 juli 201411 j Alsof het zo had moeten zijn Heleen Ben benieuwd wat de vogeltjes er van vinden. Zo leuk om te zien altijd.
Geplaatst: 28 juli 201411 j En zo te zien komt het front nu met rasse schreden richting Noorden. Ben blij dat ik vanmiddag mn plastic voor het tomatenafdak heb laten zakken... Nu kan er nix misgaan als er een dikke bui komt. nou, Harma was net op tv en volgens haar hoeven wij ons geen zorgen te maken! En als Harma dat zegt, dan is dat zo!
Geplaatst: 29 juli 201411 j Ja... die rasse schreden werd een slakkegang en toen... helemaal nix meer. "Gevaar" geweken.
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Heerlijke hevige stortbui mét onweer kwam recht over de Piccardthof... rond half 2... Heb in mn blootje staan douchen buiten... heerlijk verfrissend Kom ik thuis (andere kant vd stad)... is alles droog hier...
Geplaatst: 7 augustus 201411 j snertbuitje hier 5 minuten 1 plens ,het is nu weer droog in mijn Saharatuin
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Even wat vertoon van een huge wolkbreuk en een ander filmpje met rollende donder na een ruime minuut. Onweer: Wolkbreuk:
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Anders hier ook,vreselijk droog.Vanaf zondag komt het hier heen Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Heerlijke hevige stortbui mét onweer kwam recht over de Piccardthof... rond half 2... Heb in mn blootje staan douchen buiten... heerlijk verfrissend Kom ik thuis (andere kant vd stad)... is alles droog hier... ja idd! Marinus kwam ZEIKNAT thuis, helemaal blij dat we dan de tuin geen water hoefde te geven. Ik snapte er eerst echt helemaal niks van, ik dacht dat ze vanwege de hitte elkaar met water hadden bekogeld ofzo. Hoezo, stortbui?! gelukkig regent het hier nu eindelijk wel!
Geplaatst: 8 augustus 201411 j De afgelopen 2 uren komen er flinke buien over, zware regen en onweer. Het gaat recht over ons heen lijkt het wel..het houdt nog niet echt op. De elektriciteit valt de hele tijd weg..weer een nieuwe ervaring: afwassen met een kaarsje erbij. Morgen niet klagen als ons bordje niet schoon is. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 augustus 201411 j Gaat het nu ook al in het weekend regenen Al enkele dagen giga stortbuien gehad, hoopte op wat beter weekend weer om in de tuin te werken, maar water geven zal ik nu niet moeten doen.
Geplaatst: 9 augustus 201411 j Het heeft tot 2 uur vannacht flink doorgeregend. Nu is het droog maar bewolkt en het waait hard, dat is misschien gunstig om de planten snel op te laten drogen.Op het balkon stonden enkele schoongemaakte emmers van het pruimen rapen..ze zitten allemaal bijna halfvol met water, volgens mij wil dat heel veel regen zeggen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 augustus 201411 j Dat scheelt dan weer Geerlaurent Hier (achterhoek) gistermiddag en avond behoorlijk wat regen gehad, maar nu is het droog, bewolkt, maar heel af en toe laat het zonnetje zich zien.
Geplaatst: 10 augustus 201411 j Het hoost hier momenteel in Raalte ,maar dat kan maar heel platselijk zijn dat is afgelopen week gebleken,bij ons amper 6 mm 10 km verderop 20 mm
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.