Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

de hele dag droog geweest...fijn!

Geplaatst:
  • Auteur

Gisterenavond zag ik dat mijn rug aardig verbrandt is , zo zonnig was het hier gisteren.

Vannacht een beetje regen gehad, maar geen onweer.

Geplaatst:

net een beetje regen gehad...nu is het windstil en droog.

Geplaatst:

Er zit nu al 22mm in de regenmeter van vannacht en het regent nog.

Geplaatst:

Hier ook regen..het valt als zo`n moderne douche..hoe heet zo`n ding..tropische waterval oid?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Yuk met bakken valt het hier, werd er vannacht al een wakker van, en nog steeds niet droog.

En ik wou nog wel naar de moestuin om onkruid te wieden.

Dat is het enige wat hier een beetje wil groeien

• 2 weken later...
Geplaatst:

Erg veel schade hier. Een tomaat, de Lavatera's, enz.. Morgen kijken wat wil herstellen. Eigenlijk niets is ongeschonden door de hagel gekomen. Ik hoop dat het meevalt...

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Shit, 1 van de regenpijpen die nog niet zijn aangesloten op een ton of wat dan ook, heeft al zijn water geloosd in een krat met plantjes... Zo maar even kijken wat er allemaal uit is gespoeld.

Het ging even flink hard! Hopelijk stond de wind net goed (al draaide die halverwege...) en is het niet zeiknat achterin het huis. Daar waar de kozijnen er uit liggen.

Geplaatst:

Heerlijk buiten gegeten in het zonnetje net

Maar heb wel het idee dat ik straks weer flink wat moet doen met de gieter of tuinslang..

Geplaatst:
Shit, 1 van de regenpijpen die nog niet zijn aangesloten op een ton of wat dan ook, heeft al zijn water geloosd in een krat met plantjes... Zo maar even kijken wat er allemaal uit is gespoeld.

Het ging even flink hard! Hopelijk stond de wind net goed (al draaide die halverwege...) en is het niet zeiknat achterin het huis. Daar waar de kozijnen er uit liggen.

Nou, hier stonden de ramen open. Niemand thuis. Wat een chaos. Hopelijk heb ik alles goed op kunnen drogen.. Mijn zaailingen in de vensterbank stonden gelukkig achter een gesloten raam. Het heeft hier echt enorm gehagelt. Alles wat ik gezaaid heb buiten oud of zwaar beschadigd of helemaal in stukjes. Wat is dit balen zeg..

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Als ik de buienradar mag geloven komt het ergste hier rond 21:00 over. Ik heb buiten alles al wel even opgeruimd voor de zekerheid. Het begon net wel wat te waaien. Maar vooralsnog een heldere lucht hier. We wachten af..

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Het regent hier al met tussenpozen vanaf 6 uur vanavond.

Het blijft donker en bliksemt ook steeds.Beetje gerommel in de verte.

Maar geen idiote hoeveelheden,(dus geen schade) hopelijk blijft het zo.

Mooi groeizaam

Geplaatst:

Ik ben net met angst en beven naar de volkstuin gegaan, enkele minuutjes verderop. En wat denk je.. Helemaal niks! Direct alles maar water gegeven. Ik zag het al voor me.. M'n eerste seizoen, toch al laat begonnen en dan weer opnieuw moeten beginnen. Gelukkig valt het daar nog mee. Thuis heeft het echt harder geregend en gehageld dan ik ooit gezien heb. Dikke takken van de bomen, complete bomen omver en de weg ligt vol met afgebroken frisgroene bladeren.

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Hier was het om 6 uur nog 31°C in de schaduw! Nu begint het te betrekken, en horen we het rommelen... Buienradar ziet eruit of er wel eens véél kan vallen! Net wel flinke windstoten, zag al één romanesco geknakt tegen de grond liggen...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Hier begint het net te rommelen. Maar nog droog. En heldere lucht. De ergste buien trekken zo te zien (buienradar) over Friesland heen. Komen wij er vanaf met een paar spetters.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hier een fikse regenbui gehad, gelukkig inclusief een heel stuk verkoeling, het was niet om uit te houden vandaag...

Geplaatst:

Hier (Vriezenveen) ook raar weer gehad. Ik heb een app op mijn telefoon "buienalarm" daarop kun je zien wat er waarschijnlijk de komende 2 uur zal gaan vallen, nou die gaf af en toe wel 35 a 40 mm aan. Dat had ik nog niet eerder gezien. En idd zoals Greetje zei (Almelo en Vriezenveen liggen naast elkaar), het bleef maar donker en rommelen. Het is nu lichter buiten dan vanavond eerder. Aan de hand van de voorspelling van buienalarm had ik dus al mijn jonge plantjes achter het huis al keurig onder de tuintafel en onder de stoelen gezet. En de tomatenplanten en de wedstrijd aubergine binnengehaald.

Geplaatst:

Hier ook fikse buien,met grote hagelstenen,en nog. Mobieltje vergeten mee naar binnen te nemen die doet het dus niet meer.

Geplaatst:

Uitzetten , open maken en goed laten drogen. Pas aanzetten als je zeker weet dat hij droog is...grote kans dat er niks aan de hand is

Hier trouwens helemaal niks, morgen komt er wel onweer! Dat vind ik geweldig...maar 't moet niet gaan hagelen, kan je dat ergens op zien of er hagel bij zit?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.