Geplaatst: 21 juni 201213 j Hier in Kampen-city regent het flink. Komt recht de lucht uit. De aardappels zijn er bij gaan liggen.En af en toe flitst t ons hier om de oren. Had geen zin om die potjes binnen te zetten met die sloot aan regen, dus alles staat nog steeds buiten. Het moet er maar tegen kunnen en anders pech. Volgens de buienradar gaan de ergste buien rond 11 uur weer vertrekken. En dan de schade even opnemen. De slakken zullen wel in grote getalen gaan rondglibberen Good things come in small packages
Geplaatst: 21 juni 201213 j Heel veel langs zien trekken. Een zondvloed van een kwartier, ergens tegen negenen.. Ben wel blij dat ik al m'n potten in veiligheid had gezet. Morgen maar eens op de moestuin kijken. Waarom ben ik bang dat het hééél groeizaam weer wordt voor onkruid??!!
Geplaatst: 21 juni 201213 j Hier is het inmiddels voorbij, op wat gedruppel na. Heel wat flitsen gehad, veel kabaal, niet prettig. Kreeg er spontaan heimwee van, hier geen gezellige katten die bij je komen knorren op bed tijdens het onweer :/ Ach ja, die zie ik morgen alledrie weer. Gelukkig is het geweld nu afgelopen, dat slaapt wat rustiger
Geplaatst: 21 juni 201213 j Sinds half elf regent het hier in Twente.Mooie zachte regen dus groeizaam. De plantjes kunnen het goed gebruiken, en hopelijk blijft het nog even regenen, dan hoef ik ook niet naar de moestuin om water te geven. Even teruggegaan naar de eerste post van dit topic.Greetje, heb je nog water nodig, of mag het effe wat droger worden
Geplaatst: 21 juni 201213 j Wij hadden midzomernacht BBQ bij pa en ma, (onder het afdak van de veranda buitenhaard aan ) en daar was het ff heel hevig, rond 8 uur. Tot een uur of 10 nog wat gerommel en af en toe een buitje... Na het uitgebreid voorproeven van alle nieuwe likeurtjes van dit seizoen (munt likeur was héérlijk) nu weer thuis. Hier maar 12 mm gevallen, schade lijkt dus mee te vallen! Nu wel genoeg regen gehad hoor! weilanden staan al dagen blank... Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 22 juni 201213 j Zo, dat ging even hard gisteravond. Rond 10 uur, met wind en vlagen en geflits. Toch 'maar' 13 mm gevallen. Ik had meer verwacht. Ik heb vanmorgen het opgespatte zand van de snijbiet-jonkies gehaald, verder was alles OK in de tuin. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 juni 201213 j Zo weinig Hier toch een cm of 5 aan regen in de emmers gevallen. Wat een verschil. Good things come in small packages
Geplaatst: 22 juni 201213 j Ja, we zagen de bui al oplossen met elke beweging richting ons (op buienradar). facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 22 juni 201213 j Geen idee hoeveel er is gevallen (de regenmeter is lek ), maar mijn man baalde wel dat hij omm 23.00 uur de kippen nog achter slot en grendel moest zetten. Ook geflits en donder, maar hoewel het behoorlijk waaide is de partytent, die we hebben staan vanwege de 16e verjaardag van onze zoon, overeind gebleven. Dus, vanavond, een overdekt feestje, hopelijk blijft het dan droog
Geplaatst: 22 juni 201213 j Het heeft hier gisteren nog de hele avond flink door geregend met af en toe wat gerommel en een flits. En nu schijnt het zonnetje weer, wel groeizaam weer zeg
Geplaatst: 22 juni 201213 j Blijft wel veel wind staan hier. Maar wat neerslag is het erg mee gevallen.. tussen de 1 en 1,5cm > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 23 juni 201213 j Het blijft maar rot weer! Gisteren weer ineens een dikke plensbui... Morgen wordt het weer een natte bende... pfff Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 24 juni 201213 j Al bij al mochten wij hier de afgelopen week geen verkeerde week hebben mbt regen.De temp was veel te laag, maar verder mocht het hier heerlijk weer zijn met in de avonden zo nu en dan een bui-tje.(dikke onweersbuien mochten hier ook uit blijven)Daarentegen wordt je niet vrolijk als je vandaag buitenwerkzaamheden hebtDe ochtend ronde van vandaag; doorweekt tot op het bot. De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique
Geplaatst: 24 juni 201213 j Ook hier in Zwolle wéér regen! Nu nog niet zo hard, maar als ik Buienradar mag geloven, dan gaat het vanmiddag weer behoorlijk hard! Na 20 uur lijkt het dan weer droog te worden.... Pfffff.... Ik wil zon! Zo'n dagje als gister was best lekker, alleen dan nog wat minder wind. Ach, we moeten toch altijd wat te klagen hebben hè?
Geplaatst: 24 juni 201213 j Op de buienradar te zien zit ik de eerste uren voorlopig net buiten die klots water.Na 2 komt het ook bij mij. Ik ga gauw buiten tuinbonen en doperwten oogsten..heb ik wat te doen vanmiddag We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 juni 201213 j Ach Wendy, het heeft ook alle reden tot klagen,het is hier altijd TE. Maar het gaat er deze week toch iets beter uit zien.
Geplaatst: 24 juni 201213 j Ja hier in het zonnige zuiden van NB is de temperatuur wel okè, maar die regen! Er is hier echt te veel gevallen! En er komt nog meer aan... Zolang het 20°C of hoger blijft zal ik niet teveel klagen, maar de zomer mag van mij wel beginnen nu! Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Geplaatst: 24 juni 201213 j het is al de hele ochtend flink aan het regenen en het gaat nog even door, daarna tijdje droog en dan komen er weer nieuwe buien
Geplaatst: 24 juni 201213 j Sterkte Jeanne (Neem er een leuk boek bij..of hou je niet van lezen?)Zonet veel geoogst en net niet voor de regen klaar..dus ik ben een beetje nat( goed voor de krullen )Nu een middagje doppen, snijden wassen en invriezen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 juni 201213 j hier is het eindelijk droog, het zonnetje schijnt zelfs Maar volgens de rader komt er zo weer een bui
Geplaatst: 24 juni 201213 j let the sun shine........ Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 29 juni 201213 j Zo, vannacht dikke wolkbreuk, wat een water viel er zeg!!! En lekker onweren.. Pff... Eén warme dag en alles is weer in de war.. Nu hopelijk temperatuurtje van rond de 23 graden, zonnetje, licht windje en 's nachts keertje een regenbuitje! Dat zou perfect zijn
Geplaatst: 29 juni 201213 j Hier is dus geen druppel gevallen, ondanks alle voorspellingen en waarschuwingen Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.