Geplaatst: 26 augustus 201114 j vandaag weer een 'normale' dag gehad Er komt nog eens een tijd dat het uitzonderlijk is een juli of augustus die 'veel te droog is' met bijvoorbeeld in totaal maar 70mm neerslag. Er wordt zo zoetjesaan in de media al bijna aangegeven dat wij nu een iets nattere zomermaand hebben dan normaal zal zijn volgens ons nieuwe klimaat.
Geplaatst: 27 augustus 201114 j Is hier net een vreselijke harde en langdurige regen- en hagelbui geweest met stenen bij als kleine knikkers. Net voordat de boeren in de buurt hun appels gaan plukken Denk dat ze veel plekken zullen hebben...hun appeltjes.
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Auteur Net terug van Gran Canaria waar het gemiddeld 30 graden was, strakblauwe hemel.Zegt de gezagvoerder in de cockpit het is droog en helder tempratuur 11 graden Loop met een vest en een lange broek. En het regent hier pijpestelen.
Geplaatst: 28 augustus 201114 j Hier leek het vanochtend wel mooi te worden. zonnetje en windje erbij. Heerlijk voor de was. Vanaf een uur of 11 werd het donker en een paar uur later stond het hele terras blank van de slagregens. Gelukkig hebben de planten er geen schade door opgelopen.
Geplaatst: 10 september 201114 j Zo dat was me het onweersbuitje wel hier in zeeland, boven mijn woonplaats 800 ontladingen per 5 minuten volgens het knmi... Hagelstenen als knikkers en groter, minimaal 5 min lang, nog niet eerder meegemaakt dus ben benieuwd wat er nog heel is morgen in de moestuin... (en hoe mijn auto er bij staat) Foto van rtl maar wel uit mijn woonplaats
Geplaatst: 10 september 201114 j Wel, hier ook al enige tijd veel ontladingen en het gedonder is begonnen.
Geplaatst: 10 september 201114 j Intussen bijna kwart voor 11, en het komt hier met bakken uit de hemel vallen. En ik had ze vanmiddag allemaal al zo goed besproeid. ze drijven straks, jeanne
Geplaatst: 11 september 201114 j Het heeft hier gisteren meer dan een kwartier 1, 2 of 3 keer per seconde geflitst, en pas na meer dan 5 minuten begon het te regenen. Was echt heel gek, net of iemand met het licht aan het spelen was. Er zaten echt flitsen bij dat het gewoon een seconde dag leek. Dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Geplaatst: 11 september 201114 j Wij zagen het vanuit ons dakraam in de verte flitsen. We hebben lang staan kijken, wat een schouwspel! De flitsen kwamen heel snel achter elkaar, en sommige flitsen 'liepen' door de wolken onze kant op. Anders kan ik het niet omschrijven.... Hier verder geen onweer boven ons hoofd gehad. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 september 201114 j Schade hier: 2 kapotte achterlichten auto ouders + deuken en mijn auto ook vol deuken. Dode koolmees, bloemen in de siertuin zitten er niet meer aan en planten liggen plat, boom met sierappeltjes is helemaal leeg en alle sla planten inclusief 2 trays vol met veldsla zijn kapot.
Geplaatst: 11 september 201114 j Nou Jorg, dat is heftig . vergoed verzekering dat eigenlijk? Man, zoals altijd gefascineerd door het schouwspel, zei ook nog niet eerder zoiets te hebben gezien.Erg vreemd vond ik zelf dat tijdens het onweer, op de plavuizen, tegels en sanitair het zweet uitbrak. Het water liep ervan af. Dát heb ik nog nooit meegemaakt
Geplaatst: 11 september 201114 j Shit Jorg, balen! Wat de natuur al niet aan kan richten he? Moest heel stiekem gniffelen om de dode koolmees (sorry!) wat deed dat beest buiten in zo'n storm? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 september 201114 j Die koolmeesjes zijn al zo licht. Ik kan me best voorstellen dat wanneer een (jong) meesje even niet goed beschut zit zo weggeblazen word
Geplaatst: 11 september 201114 j he he, het leek nog even mee te vallen vanmorgen volgens de buienradarzou er net opuit naar de tuin en nu regent het weer pijpenstelen. Kan er niets van opaan. De buien onstaat boven het IJsselmeer en binnen een uur plenst het hier Maar weer even wachten tot het droog is...
Geplaatst: 11 september 201114 j Schade hier: 2 kapotte achterlichten auto ouders + deuken en mijn auto ook vol deuken. Dode koolmees, bloemen in de siertuin zitten er niet meer aan en planten liggen plat, boom met sierappeltjes is helemaal leeg en alle sla planten inclusief 2 trays vol met veldsla zijn kapot. Zo dat is niet leuk! De achterlichten zijn stuk van de hagelstenen?Dat moeten flinke stenen geweest zijn. Hier in NO FR net zo`n dagje aangekomen, er was wel vette onweer vanmorgen, maar verder was het droog geweest. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 september 201114 j Ja ik heb zoiets nog niet meegemaakt, zeker niet in Zeeland. Bijna onophoudelijk bliksem en continu geroffel. Gevolg: 4-6 cm grote hagelstenen. Ben inmiddels ook naar de moestuin geweest. Dat wordt glas rapen komende zaterdag, het dak van de kas is grotendeels gesneuveld, een beperkt deel van de ruiten aan de zijkant zijn of kapot of gescheurd. Dat valt denk ik ook niet te verhalen op de verzekering (de auto's als het goed is wel). Gelukkig hebben we voor de kas op de volkstuin nog wat reserve glas ter vervanging. En natuurlijk schade aan de gewassen vooral de sla en andijvi. Maar goed dat het september is (zowel voor de moestuin als de platgeslagen en nu bloemloze siertuin)
Geplaatst: 11 september 201114 j Dat is wel heel vervelend Jorg, zoveel schade. Afgelopen woensdag hebben wij in Sneek best wat wind gehad en bij de meeste tuinders, ook bij mij alle tonkinstokken plat op de grond. Een aantal grote boerenkoolplanten stonden schuin. Ook ik was blij dat niet midden in het oogstseizoen is gebeurt, maar de schade die jij hebt is echt niet leuk.
Geplaatst: 11 september 201114 j Nu Jorg, dat is echt niet leuk, herstel het allemaal maar weer! Vindt het weer steeds extremer worden, hier gelukkig verder geen last. sterkte, met alles Jeanne
Geplaatst: 12 september 201114 j He wat rot Jorg! Het is idd wel aldoor extreem weer, als dit de zomer was dan ben ik benieuwd hoe de winter wordt.
Geplaatst: 21 september 201114 j Eindelijk het regent weer eens wat . Hier was de boel behoorlijk aan het opdrogen. Had anders vrijdag zelf in de weer gemoeten met emmers, gieters
Geplaatst: 21 september 201114 j Echt!!! het is hier de hele dag droog geweest, niet dat ik aan de gang moet,zoveel moestuin heb ik jammer genoeg niet. kan het nog met een gieter of 2 af. grote dat wel. maar ja vanwege de kalk in het water, is regen toch beter. Jeanne
Geplaatst: 21 september 201114 j Hier heeft het nog amper geregend. Het was voorbij voor we t konden bekijken. Good things come in small packages
Geplaatst: 22 september 201114 j Jullie mogen hier wel water halen, hier ook gisteren weer aldoor regen. Het heeft hier in september denk meer dagen geregend dan dat het droog was...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.