Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Droog hier... we hebben gistermiddag schapen gehaald in Haastrecht, in de buurt van Gouda, daar is het nat! Nu een heel mooi gezicht met al die bruggetjes en huizen op eilandjes, maar van de winter vast 1 grote ondergelopen bende.

Geplaatst:

Hier schijnt het zonnetje

Geplaatst:

Er is de afgelopen tijd wel voldoende regen gevallen, ik ben blij dat het zonnetje schijnt!

Geplaatst:

Vandaag ook eindelijk wat zon Het is echt nat hier, overal liggen plassen dus boeren kunnen het land niet op ect.

Geplaatst:

dat is bij ons ook het probleem een stuk grasland dat op niveau van het water lag zijn diepe sporen van de opraapwagen

• 2 weken later...
Geplaatst:

Voorlopig hoef ik de tuin niet meer te voorzien van water. Er is vandaag al weer genoeg gevallen

Good things come in small packages

Geplaatst:

Vorige week moest hier het aardappelland eerst beregend worden, ze konden niet worden geoogst omdat de toplaag van de aarde te hard was... Sindsdien nog maar enkele druppels gevallen.

Geplaatst:

Helena, nog steeds niet? Hier kwam het vandaag wederom af en toe met bakken uit de lucht. Moet zeggen... het doet wel goed voor het gezaaide spul in de SFG bak, alles is mooi groen nu

Wat rioleringen betreft is af en toe zo'n plensbui niet geweldig, vooral in nieuwe wijken heb ik gemerkt

Geplaatst:

Jawel hier nu ook, ben er vanochtend wakker geworden ; komt er met bakken uit nu

Geplaatst:
  • Auteur

En jahoor de voorspelling is uitgekomen.

Vannacht heeft het hier gevroren.

Ijs zat op het platte dak van de keuken.

Geplaatst:

ppffff, heeft et nu al gevroren?? Ik heb nu al geen zin in de winter..

Geplaatst:

Heeft het al gevroren? Jasses...ik hoop dat het hier (Delft) nog een poosje duurt, mijn grondbemestertjes doen het zo leuk, zou het jammer vinden als het nu al zou bevriezen. Verder giet het hier, gisteren ook trouwens. Ben toen nog wel even naar de tuin geweest (ik ben verslaafd ) maar er was weinig te beleven. Heb van de week wel de hele slootkant brandnetel- en braam vrij gemaakt, er is weer een schoeiing te zien. Ga binnenkort wel op zoek naar een gaskacheltje zodat ik van de winter vanuit m'n tuinhuis(je) toch een beetje van de tuin kan genieten. Zie me al zitten met m'n man, een glaasje gluh-wein en de hondjes voor de kachel Ben niet echt een "winter-mens" maar ja, moeten er toch wat van maken he!

Geplaatst:

Senna, zo is t! Wie weet wordt de winter dan nog wel heel gezellig. Vergeet je de plaid en de pantoffels niet?

Hier is het zaterdag ook nog met bakken uit de lucht gekomen. Wat een weer. Je vraagt je dan echt af of t nog wel ophoudt. Ik kon er 's nachts ook niet van slapen en heb de ramen dicht gedaan. Toen kon ik pas rustig in slaap vallen. Je denkt toch constant als je t hoor "zullen de groentes niet verdrinken?" en dat kan je aardig uit de slaap houden. Gelukkig staat niets helemaal onder t water en loopt t keurig af. Toch een schrale troost. Wat groen is wil ik toch wel graag groen houden. Maar nu is t voor mij wel even genoeg geweest met al die regen.

Dat t al heeft gevroren daar sta ik van te kijken. Toch maar een fleecedekentje over mijn tentjes als ze t over vriezen hebben op t weer?

Geplaatst:

Ik heb de wonderboom uitgegraven en binnengezet ding is 2 meter

Ik had m voor t eerst dit jaar en gelezen dat je m kunt overhouden en ik zag m net ernstig heen en weer zwaaien...het stormt hier zo ongeveer..

Geplaatst:
  • Auteur

Op nu.nl staat dat we een zeer koude winter krijgen.

Geplaatst:

Ja heb ik ook gelezen, in Engeland zou het bovendien al heel snel gaan sneeuwen, nu belooft wat, jeanne

Geplaatst:

Geedee, wat is een wonderboom? En iets van 2 meter zet je bij je binnen...

RvO, ik zie dat je voorspellingen nog alle kanten op kunnen

Geplaatst:

wonderboom; http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderboom

ja ik heb m nu gesnoeid alle grote bladeren eraf en kijken of ie het overleefd....mn woonkamer wordt inderdaad steeds kleiner

Geplaatst:

Zo te lezen wel uit de buurt van kids houden

Geplaatst:

Ja zaden zijn zeer giftig, maken ze in india olie van...voor lampjes

Geplaatst:

Lekker zonnig vandaag maar koude nacht achter de rug...ben als n gek alle geraniums aan t binnen halen...dahlia knollen idem.....maar nu is voor t zuiden de nacht temperatuur bijgesteld...op die site waar ik op kijk tenminste...daar blijft t 2 graden plus.....

is vandaag (en morgen) wel ideaal voor de pepertjes zongedroogd te krijgen

977_3a4bfa6e49a3e7e41b7c3eb99bcf7ce1.jpg

977_e7ff3b08dfd7d0a447bbea25379057d8.jpg

en de gemalen versie:

977_4d45209d00b51e8f55edffcf49dc0cbb.jpg

Geplaatst:

Het heeft niets met tuinieren te maken, maar het is bijna 1 uur in de nacht, en ik wacht op de finale Wereldkampioenschap Honkbal: Nederland-Cuba die moet beginnen...en het regent en regent en regent...zelfs in Panama!

Edit: en ik ben hier helemaal alleen....

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.