Geplaatst: 2 december 201114 j kom ik vandaag op mn tuin...staan alle paden blank!ik heb dus eerst maar 'even' een geul gegraven zodat het water mooi de sloot in kon lopen. ik zat van onder tot boven onder de drek ik had het al verwacht, ik had het 'hoofdkanaal' afgesloten toen ik het tuinhuisje ging bouwen... vandaag was het hier weer helemaal droog, de zon scheen en er was weinig wind....heerlijk blubberweer dus! water trekt niet zomaar uit de klei dus het blijft vanaf nu tot tenminste maart zo nat.... wat hebben we geboft met zo'n droge novembermaand!dat betekende voor mij een maand extra tuinieren!
Geplaatst: 3 december 201114 j dus eerst maar 'even' een geul gegraven zodat het water mooi de sloot in kon lopen. ik zat van onder tot boven onder de drek ik had het al verwacht, ik had het 'hoofdkanaal' afgesloten toen ik het tuinhuisje ging bouwen... vandaag was het hier weer helemaal droog, de zon scheen en er was weinig wind.... Kwestie van blijven bewegen...??? Geul weer even terug toe gooien? Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Geplaatst: 3 december 201114 j wij mogen geen geulen graven op ons complex. Ik heb bewust verhoogde bakken zodat het water op de paden kan blijven staan dan hebben de groentes er geen hinder van
Geplaatst: 3 december 201114 j Het heeft hier de laatste dagen ook flink geregend, terwijl het vorige week zelfs een beetje droog begon te worden.
Geplaatst: 3 december 201114 j Hier is het gisteren een beetje beginnen te regenen... en ook al lang droog.Toch blijft het zonneke mijn voorkeur wegdragen. Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Geplaatst: 3 december 201114 j Ik ben bang dat hier het zonnetje is weggedragen..drup drup blub blub We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 december 201114 j vandaag maar eens gekeken hoe het met de drek staat....gelukkig staan de paden niet weer blank. ondanks de regen van vanacht en vanochtend. de geul blijft z'n werk dus doen er moest nog een klein stukje gespit worden dus ik heb dat vandaag nog maar even snel gedaan. ik vond allemaal muizenstelsels die vol stonden met water. de muizen zitten nu dus in m'n oude hok...hoog en droog.....
Geplaatst: 4 december 201114 j Het regent hier overmatig hard en al heel lang..vanavond was ik even salie pakken in de tuin en hoorde een geluid: dat hebben we in maanden niet meegemaakt..de beek stroomt weer! Als het morgen wat droger is maar bladeren eruit gaan harken, anders krijg ik nog overstromingen door de tuin. Net hoorde ik een klap op het dakraam en zag in het donker een vogel zitten..misschien een trekvogel die niet verder kon, hij was niet klein, en hield zich aan t gaas vast dat we op het dakraam hebben..het arme beestje in de regen en storm.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 december 201114 j Vandaag bij familie langs in Vlaardingen en daarna nog op het strant in Scheveningen gewandeld. Veel wind, maar droog. Begin vd avond over de afsluitdijk weer terug naar huis en ja hoor, weer met bakken uit de lucht. Voorlopig komende week nog uitzitten met wat regen. Voor morgen staat er veel op het programma. Normaal fiets ik dagelijks naar mijn werk, maar zal bij grote uitzondering morgen met de auto gaan.
Geplaatst: 5 december 201114 j lente *zucht*..... zomer *zucht*.....gelukkig hebben we de foto's nog! ook al regent het de komende tijd, ik ben toch op mijn tuin te vinden. mijn tuinhuis moet ingericht worden!de bedoeling is deze week de werktafel en de kist/bank klaar te hebben.het is maar net hoeveel zin ik heb thuis moet ik nog een deur en een raampje voor de serre maken dus er is nog veel te doen zonder dat ik in de drek hoef te werken!
Geplaatst: 6 december 201114 j Eva is een echt nachtdiertje ja,zij post wel vaker zo laat. Als wij allemaal lekker liggen te ronken komt eva alles nog ff controleren!! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 6 december 201114 j ach ja...een chronisch slaap probleempje.ik zit altijd in de nachtdienst
Geplaatst: 6 december 201114 j Ik vind het wel weer laat genoeg op dit moment, maar wou toch nog even op het forum ps. wel al weer een paar uurtjes droog
Geplaatst: 7 december 201114 j daar was ik weer...kijk maar naar de tijd ik ga morgen van pure elende maar behangen ofzo...de tuin staat weer blank.
Geplaatst: 7 december 201114 j Het is een Dieptepuntdag..met hoofdletter. Het is gewoon nog donker buiten, het regent keihard ijskoude modder( horizontaal), ik moest net hout halen voor de kachel, en de wind slaat je zo uit je jas, als je niet al uitgegleden bent over de natte blub.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 december 201114 j Hier schijnt weer een voorzichtig zonnetje. Het was de hele ochtend verder donker en guur. Er staat hier en daar wat water, het weiland is drassig. Maar de moestuin ligt gelukkig wat hoger (bij het huis), en daar staan dus geen plassen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 7 december 201114 j Het is nu flink aan het onweren hier; harde wind en plensbuien lijkt wel zomer
Geplaatst: 7 december 201114 j Hier een beetje een "valse" zon. Als je gewoon door het raam kijkt, lijkt het zonnig maar als je naar de lucht kijkt... verwacht ik nog wel zo'n stortbui als vanmorgen.Gelukkige mensen zijn wij wel, niet? We kunnen er over zeuren maar zitten toch maar lekker warm en droog binnen of hebben toch op zijn minst het vooruitzicht er op...'t Wordt bijna Kerstmis zeker? Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Geplaatst: 7 december 201114 j Uiteindelijk is het hier ook droog geworden, en ben ik zelfs even naar buiten geglibberd..wat een modder. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 december 201114 j de sloten staan hier vol! tijd dat de sluizen opengaan maar ik denk dat ze dat pas doen na de storm...
Geplaatst: 13 december 201114 j Het regent effe flink. Bij de varkens in de hoek van hun weiland is het al een flinke modderpoel. De moestuin watert gelukkig goed af. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 december 201114 j Hier ook behoorlijk en het begon natuurlijk net te plensen toen ik met m'n dochter op de fiets een kerstboom ging halen Allebei kletsnat, maar goed wel een kerstboom en nu op de bank in de pyjama met een kop warme chocomel met slagroom...eind goed al goed! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 13 december 201114 j hoe zoet! Ik zie het helemaal voor me Heeft jouw pyama ook van die voetjes? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 13 december 201114 j Nu is het hier over maar vannacht en vanmorgen was het hier echt stormweer. Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.