Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Niet bloeien vrouwelijke pompoenbloem


fem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pompoen tegen mijn pergola aan groeien. De plant groeit goed. Ik heb al veel mannelijke bloemen die ook goed bloeien. Vrouwelijke bloemen krijg ik wel. Er komt een bloemknopje met daarachter een vruchtbeginsel, maar voordat deze kan bloeien wordt het vruchteginsel bruin en sterft de bloem af. Uiteindelijk maar 1 bloeiende vrouwelijke bloem gehad. De rest sterft af. Enig idee waar dit aan kan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer he!

Wij hebben er ook last van, wij hebben 8 pompoenplanten en pas 1 pompoen van redelijk formaat en twee kleintjes die niet echt lijken te groeien, ondanks ik ze bevrucht met een mannetjes bloem de rest is al weg(geel) voor dat er een bloem aan komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien te weinig vocht of voeding? Mijn ervaring is dat planten vruchten laten vallen als ze onvoldoende energie krijgen om die te laten uitgroeien. Kan aan de conditie van de plant liggen (wortelrot, gekneusde stengel, ...), maar ook aan de grond waarin hij staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een heel aantal topics te vinden op dit forum die over dat probleem gaan. Het is namelijk iets wat bij mensen elk jaar weer terugkomt.

 

Misschien kan je in één van die vele topics je antwoord vinden?

Gebruik de zoekfunctie rechtsboven om ze te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...