Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

MTFD-krat: mokken en glazen

geedee

Aanbevolen berichten

De vorige MTFD was er een enorme berg afval, m.n. plastic bekertjes. Mogelijk kunnen we met z'n allen proberen dit een stuk te verminderen. Ik heb (in overleg met Jorieke) het volgende bedacht:

We gaan een MTFD-krat in gebruik nemen

Ik heb (wie niet??) een paar mokken en glazen te veel in mijn kast. Ik zal zo'n grote krat op wielen met deksel (handig i.v.m. stofvrij opbergen) kopen en vullen met mijn overbodige glazen en mokken. Ik neem die dan 28 sept. mee en jullie kunnen deze evt. nog verder aanvullen met jullie overbodige mokken/glazen. De krat blijft in Zelhem.

Om Jorieke niet op te zadelen met een hoop afwas, lijkt het me voor de hand liggen dat ieder zijn/haar "leenglas/mok" bij vertrek weer schoon in de MTFD-krat zet zodat we er bij een volgende MTFD weer gebruik van kunnen maken.

Je kunt natuurlijk altijd ook je eigen mok /glas meenemen (Erny deed dat bijvoorbeeld al) voor die dag en na afloop weer mee terug naar huis nemen óf schoon achter laten in de MTFD-krat. Scheelt alweer plek voor n extra ruilplantje op de terugweg

Ik hoop dat jullie je een beetje erin kunnen vinden; scheelt alweer een hoop troep, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen er dus minder plastic bekers meegenomen worden.

Pas ik mijn boodschappenlijstje aan.

Een paar pakjes is wel handig.

Er zijn altijd mensen die het vergeten, en om die nou de hele dag niks te laten drinken is ook zo sneu..

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emmertje met sop én emmertje met schoon water voor het naspoelen.

Goed dat er wat gedaan wordt aan de MTFDvuilnis. Als dan ook nog iedereen zijn of haar eigen bordje opruimt zal het er een stuk beter uitzien dan de afgelopen moestuinforummeetings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Voor de mensen die net hebben opgeruimd of gewoon geen beker, bordjes, bestek teveel hebben...

ik denk dat ik een goede bijdrage kan leveren

image84461408529521.jpg

Heel veel bestek

36 geweldig mooie gebloemde ontbijt bordjes

15 grotere borden in 3 verschillende maten

11 prachtig mooi gebloemde soepkommen

8 bekers / mokken

Suiker en melk setje

Edit

Ook nog heul veul koffie lepeltjes en een aantal taartvorkjes

En een taart schep

De Edit van de Edit

Na overleg met jorieke gaan alleen de mokken en het bestek mee

aangepast door Gast

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi servies Loraine maar voor deze krat zijn alleen mokken en glazen de bedoeling. Daar koop ik ook de krat op qua grootte.

Ik weet echter niet of er behoefte is aan overig servies (soepkommen, borden, bestek) én de berg afwas die dit met zich meebrengt. Wil je dit svp even overleggen met Jorieke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...