Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit voorjaar op de MoestuinForumDag een muizenmeloen plantje gehad. Kende ik niet. Nou ja: uitproberen kan geen kwaad.

Bij het verschijnen van de eerste vruchten heb ik die een tijdje laten rijpen aan de plant, niet wetende wanneer zo'n dingetje rijp is / lekker is. Dat is al weer maanden terug hoor. De vruchten verschenen heel snel. In diverse stadia het dingetje uitgeprobeerd / geproefd, maar lekker wordt ie eigenlijk niet. Het is een echt niks-ding. Sorry.

Plant dus weggegeven aan de buurman die hem wel wilde hebben ( ik heb geen ruimte voor niks-dingen )

Hij heeft hem in de volle grond gezet in de koele kas. Kas is meer een soort van dak en wanden, alles is open / kapot en waait lekker door.

De Muizenmeloen doet het echt super. Er hangen wel 50 vruchten aan. Maar ook hij vind er niks aan wat de smaak aangaat. Geeneens komkommer-lekker. Het is veel pit, dikke schil, smaakt groen; is een 1-haps ding wat eigenlijk niet veel biedt.

De plant is prachtig, héél groot inmiddels, meeldauwvrij, hangt vol en bloeit als een gek: er komt nog veel meer.

Wat doen jullie met die dingen, dat ze wél lekker worden / gebruikswaarde ?

Geplaatst:

Ik halveer ze meestal en dan in azijn-suiker laten marineren, of gewoon bij de salade mikken. Ik vind ze ook niet echt super lekker, maar als tussendoor snackje zijn ze wel aardig. (Ze zien er vooral erg leuk uit...)

Geplaatst:

oké Veel kun je er dus ook niet mee. Augurken op zuur heb ik mn leven eigenlijk nog nooit gekocht.

Ding is dus gewoon niet aan mij besteed.

Dat ie er wel 'gewoon leuk uitziet' is mij dus onvoldoende bij zo'n plant. Voor mij nooit meer.

Geplaatst:

Snijd je ze dan in stukjes Angela? Ik heb ook één,en er zitten best veel meloentjes aan. Ik vond ze een beetje komkommerachtig.

• 6 years later...
Geplaatst:

De plant staat bij mij in de kas en is een perfect zonnescherm in de heetste dagen van de zomer. De vruchten hebben inderdaad een harde schil en smaken naar zure komkommer. Aangezien mijn augurken mislukt zijn dut jaar ga ik proberen de vruchtjes als augurken in te maken. Ben benieuwd

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...