Jump to content

Boontjes, wat kan ik beter doen?

Recommended Posts

Ik heb een stuk of 10 gekiemde boontjes, stamslaboontjes, die ik vandaag wil van poten.

Ik kan 2 dingen doen, of ik zet ze in de "bak" waar tuinaarde in zit en wat 15 cm diep is (de sla is er uit)

Of

Ik zet ze in 2 35 cm potten met potgrond.

Wat raden jullie me aan?

Oh ja een lange bak heb ik ook nog!!!

Graag raad.image26881407304744.jpg

Ik zou denk ik, als ik jou was, in beide bak-soorten een deel zetten. Kun je gelijk ervaren wat de verschillen zijn. Hoe de planten het doen in 15 cm grond en hoe de planten het doen in 35cm grond.

Voor beide opties geldt : lekker zonnig het liefst, zeker nu we al weer in een teruglopend seizoen zitten.

Hier ik nog even weer hoor! ik ben bang dat ik een íetsjes ongeduldig ben, want dit is zeker nog niet groot genoeg om te planten hè!? Ik heb ze nr binnen gehaald vanwege het noodweer of was ook dat niet slim? Hoe groot moeten ze zijn eer ik ze plant?

De " baas" heeft beloofd de zandbak weg te halen! Dan heb ik een stukje echte tuin!

Gr.

image72001407825957.jpg

Je hebt de bonen laten voorkiemen. Mooi toch ? Het is wel wat laat voor bonen nu nog hoor, maar je gaat het gewoon proberen.

Die manier van voorkiemen , zegt het woord al : "voor-kiemen", is prima, maar ze moeten dan nu wel gewoon de grond in. Groter kunnen ze niet echt worden op alleen maar wat vocht zonder een gebrek op te lopen.

Ze moeten dus nú gepoot worden ja. Vandaag en niet morgen haha.

Niet te diep poten , niet te ondiep. Bonen mogen helemaal onder de grond. Op 2 cm diepte ofzo. Lekker poten , wat vochtig houden een dag of 2 , daarna niet te veel vocht geven, maar nooit helemaal laten uitdrogen.

• 1 month later...

Leuk. ( al denk ik niet dat het wat wordt, sorry. Maar dat zeg ik niet hardop, want straks heb ik het gedaan ) Ik zie dan ook helemaal geen bloemen. Ja. Van de aardbeien er achter.