Janny Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Ik heb een stuk of 10 gekiemde boontjes, stamslaboontjes, die ik vandaag wil van poten. Ik kan 2 dingen doen, of ik zet ze in de "bak" waar tuinaarde in zit en wat 15 cm diep is (de sla is er uit) OfIk zet ze in 2 35 cm potten met potgrond.Wat raden jullie me aan? Oh ja een lange bak heb ik ook nog!!!Graag raad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Ik zou denk ik, als ik jou was, in beide bak-soorten een deel zetten. Kun je gelijk ervaren wat de verschillen zijn. Hoe de planten het doen in 15 cm grond en hoe de planten het doen in 35cm grond.Voor beide opties geldt : lekker zonnig het liefst, zeker nu we al weer in een teruglopend seizoen zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted August 12, 2014 Author Share Posted August 12, 2014 Hier ik nog even weer hoor! ik ben bang dat ik een íetsjes ongeduldig ben, want dit is zeker nog niet groot genoeg om te planten hè!? Ik heb ze nr binnen gehaald vanwege het noodweer of was ook dat niet slim? Hoe groot moeten ze zijn eer ik ze plant? De " baas" heeft beloofd de zandbak weg te halen! Dan heb ik een stukje echte tuin! Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 12, 2014 Share Posted August 12, 2014 Je hebt de bonen laten voorkiemen. Mooi toch ? Het is wel wat laat voor bonen nu nog hoor, maar je gaat het gewoon proberen. Die manier van voorkiemen , zegt het woord al : "voor-kiemen", is prima, maar ze moeten dan nu wel gewoon de grond in. Groter kunnen ze niet echt worden op alleen maar wat vocht zonder een gebrek op te lopen.Ze moeten dus nú gepoot worden ja. Vandaag en niet morgen haha. Niet te diep poten , niet te ondiep. Bonen mogen helemaal onder de grond. Op 2 cm diepte ofzo. Lekker poten , wat vochtig houden een dag of 2 , daarna niet te veel vocht geven, maar nooit helemaal laten uitdrogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted August 12, 2014 Author Share Posted August 12, 2014 Ik ga precies METEEN doen wat je gezegd hebt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted August 12, 2014 Author Share Posted August 12, 2014 Klaar meester!5 boontjes in bak met tuinaarde3 in andere bak tuinaarde gemengd met Action-cocos-spul En weer 3 in pot met cocosaarde, Allemaal paar koemestkorrels en we zullen zien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Een maand later Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Een maand later Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Ben benieuwd naar de uiteindelijke opbrengst, er komen toch al bloemknoppen in zie ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Ik ook! Het is een gok, een probeersel van een beginneling. Ik houd jullie op d hoogte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Leuk. ( al denk ik niet dat het wat wordt, sorry. Maar dat zeg ik niet hardop, want straks heb ik het gedaan ) Ik zie dan ook helemaal geen bloemen. Ja. Van de aardbeien er achter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted September 17, 2014 Author Share Posted September 17, 2014 Maakt dat nou uit wie de schuld krijgt, zolang ik maar lol heb en dat heb ik! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Als het nog even mooi weer blijft kan het nog best wat worden denk ik hoor. Soms gaat het met boontjes best snel Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted September 18, 2014 Author Share Posted September 18, 2014 Nu ben ik blij! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted September 18, 2014 Share Posted September 18, 2014 Ben benieuwd welke bonen het het beste gaan doen Hoop voor je dat het nog wat wordt. Heb die van mij ook laat geplant, zitten wel al bloemen op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted September 19, 2014 Author Share Posted September 19, 2014 Ik heb er plezier in! Dat telt toch!? En het is een les! Hou je me ook op de hoogte ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 19, 2014 Share Posted September 19, 2014 Ik hoop voor jullie dat ge echt nog boontjes plukken kunt. Bij mij moeten de allerlaatste er nu deze week nog af, dan krijgen de kippen weer een stukje meer om op te kuisen. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts