Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bladverkleuring rucola


Essie28

Aanbevolen berichten

Ik ben dit jaar voor het eerst rucola aan het zaaien alleen vind ik de kleur zo gek. Het is wel een mix geloof ik, maar er zijn wat blaadjes donker geworden. Zijn die dan gewoon dood aan het gaan of hoort dit zo? Moeten ze veel/weinig water. Veel/weinig zon?

 

308l4k8.jpgwi2b7n.jpg23m0p4n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het ook niet precies hoor, maar hier staan ze behoorlijk in de volle zon, en ik de rucola nooit water.

Misschien niet zoveel water dus (in potjes natuurlijk wel wat water geven ). Het groeit hier in de duinen ook op zichzelf, daar is het nogal zanderige grond en vrij droog.

 

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe die kleurtjes ontstaan zijn trouwens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd.. ik heb een grote bak die nu nog in de kas staat, en die zijn lichtgroen (snel groeien, veel licht en water). En die in de vollegrond zijn donkergroen (langzamer groeien, bijna geen water en normaal licht (volle zon, maar niet versterkt door de kas))

En ik had er een paar van de kas naar wat kleine potjes verhuisd, en die kregen ook wat vreemde kleuren. Ik had het idee dat het kwam door teveel water... Het lijkt nu beter te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruiken van zinken bakken is niet echt goed voor planten, mischien heeft het daar mee te maken ookal zijn dit nieuwe nep emmers denk ik

Maar de bekende echt oude zinken wastobbes gaven bij mij problemen, wat ik pas ontdekte nadat ik dacht ik doe er een x vissen/vijvertje in

nuja mogelijk geeft je emmers wat af wat je planten niet lekker vinden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is wel vergelijkbaar asmin met wat Esie haar planten hebben,

volgens mij is het een soort oxideren want vaak zijn die emmers als je koopt heel glimmend en dan later worden ze mat.

maar ik denk dat een stuk plastic erin leggen wel zal helpen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das nog handiger, als er maar wel gat onderin zit, ik vroeg me ook af of jullie wel een gat in de bodem van dat metaal emmertje

gemaakt hebben, als er af entoe laag water in blijft staan zal 'probleem'" erger worden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...