Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waar hooi o.i.d. kopen?

freggel

Aanbevolen berichten

Als mijn aardbeienplantjes straks aardbeien gaan dragen dan zal ik iets over de grond moeten gaan leggen om de aardbeien te beschermen. Nu las ik dat hooi de meestgebruikte (en gemakkelijkste) oplossing hiervoor is. Alleen: waar kan ik hooi kopen? Moet ik daarvoor in de dierenwinkel zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen stro? Hooi is groen en eetbaar (voor dieren ) en stro is dik en goudgeel, en dat wordt volgens mij vaker gebruikt. En is goedkoper.

Je kunt op marktplaats kijken, daar wordt het veel aangeboden. Zo zoeken wij altijd een boer in de buurt die ze heeft.

Als je een klein bedje met aarbeien hebt, kan je ook gewoon een pak kopen bij de dierenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik denk ook dat je stro moet hebben, hooi schimmeld en wordt heel snel vies waneer het nat wordt.

en inderdaad gewoon dierenwinkel verkoopt dat in handige pakjes.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had genoeg aan twee kilo stro voor mijn niet zo grote aardbeienbed. Na het aanbrengen nat maken, en eventueel zelfs wat takken er op leggen. Als het een tijdje ligt, waait het niet meer weg. Maar verdwijnt toch... waarschijnlijk als nestmateriaal door vogels... het is inmiddels dun geworden hier en daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan nu direkt na het stro een net eroverheen doen, heb ik ook gedaan er zitten al groene aardbeien en duurt niet meer lang voor ze rijp zijn,

en je stro blijft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dat is natuurlijk ook een idee, dat net!

Boeren genoeg hier in de buurt, maar ze zijn nooit bezig als ik in de buurt ben. Maakt ook niet zoveel uit, de dierenwinkel ligt ook in de buurt en ik neem aan dat wat stro niet veel kost. Ik zal dat stro dan (als de vruchten beginnen te komen) verdelen onder de planten en dat net erover spannen. Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik met aardbeien aan de slag ga (met alles eigenlijk wat de tuin betreft ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt het allemaal wel leuk verzonnen maar als volwassene ga je toch niet naar manage of kinderboerderij om stro vragen,

terwijl het 2 euro in dierenwinkel kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kopen we het in het winkeltje van de kinderboerderij waar héél veel volwassenen spullen kopen zoals hooi, stro, konijnenvoer, verse groenten en aardappelen van het land, koffie/thee/limonade, ijsjes, snoepgoed etc.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ongetwijveld opbrengst van het winkeltje vindt ik slim,

bij ons is dat niet zo, beetje jammer vindt ik dat bij ons ze allemaal zorgboerderijtjes zijn geworden zal gemeente wel dokken

ipv echt ook voor kids die meehelpen maar goed gratis toegang ook al struikel je soms over de melkbussen waar je geld in kan stoppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mag je voor die 20 cent een kaartje kopen bij een parkeermeter en nee dat is niet voor achter t autoraam.

Zorgboerderijen.. dacht wel dat ze flinke subsidies krijgen. Hier is t zeker geen zorgboerderij. Je kan kinderfeestjes organiseren en pannenkoeken eten, spelen op hooizolder, koe melken, pony(kar) rijden, met een ezel lopen, ze hebben ponycursussen (subsidies worden hier elk jaar minder dus moet men zelf proberen aan geld te komen) en al die andere dingen die je bij een boerderij kunt doen. Hebben ook een eigen moes- en fruittuin. Lekker en ecologisch.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt heel leuk en actief ook als ideale kinderboerderij, sinds de zorg toestand de kinderboerderijen overgenomen heeft vindt ik weinig nog aan de kinderboerderijen, maarja niks aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...