freggel Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Als mijn aardbeienplantjes straks aardbeien gaan dragen dan zal ik iets over de grond moeten gaan leggen om de aardbeien te beschermen. Nu las ik dat hooi de meestgebruikte (en gemakkelijkste) oplossing hiervoor is. Alleen: waar kan ik hooi kopen? Moet ik daarvoor in de dierenwinkel zijn? Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Geen stro? Hooi is groen en eetbaar (voor dieren ) en stro is dik en goudgeel, en dat wordt volgens mij vaker gebruikt. En is goedkoper. Je kunt op marktplaats kijken, daar wordt het veel aangeboden. Zo zoeken wij altijd een boer in de buurt die ze heeft. Als je een klein bedje met aarbeien hebt, kan je ook gewoon een pak kopen bij de dierenwinkel. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 ja ik denk ook dat je stro moet hebben, hooi schimmeld en wordt heel snel vies waneer het nat wordt.en inderdaad gewoon dierenwinkel verkoopt dat in handige pakjes. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2011 Oeps! Ik bedoelde inderdaad stro. Mijn aardbeienbed is niet zo heel erg groot. De dierenwinkel wordt het dus. Ik twijfelde er een beetje aan, en om nou in de dierenwinkel om advies voor mijn aardbeienplantjes te vragen... Bedankt! Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Ik had genoeg aan twee kilo stro voor mijn niet zo grote aardbeienbed. Na het aanbrengen nat maken, en eventueel zelfs wat takken er op leggen. Als het een tijdje ligt, waait het niet meer weg. Maar verdwijnt toch... waarschijnlijk als nestmateriaal door vogels... het is inmiddels dun geworden hier en daar... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aardbeijim Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Is er geen boer in de buurt?Als je zegt waarvoor je het nodig hebt krijg je het misschien wel gratis. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 je kan nu direkt na het stro een net eroverheen doen, heb ik ook gedaan er zitten al groene aardbeien en duurt niet meer lang voor ze rijp zijn,en je stro blijft liggen. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2011 Ah, dat is natuurlijk ook een idee, dat net! Boeren genoeg hier in de buurt, maar ze zijn nooit bezig als ik in de buurt ben. Maakt ook niet zoveel uit, de dierenwinkel ligt ook in de buurt en ik neem aan dat wat stro niet veel kost. Ik zal dat stro dan (als de vruchten beginnen te komen) verdelen onder de planten en dat net erover spannen. Ben zeer benieuwd, het is de eerste keer dat ik met aardbeien aan de slag ga (met alles eigenlijk wat de tuin betreft ). Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Als er een manege in de buurt is daar even vragen.Vuilniszak meenemen is misschien handig want die grote balen die ze tegenwoordig hebben kun je bijna niet verplaatsen of je moet een heftruck hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ehutink Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 een baaltje sto?woon je in de buurt van ter apel? heb wel een baaltje voor je liggen, gratis.groet er1k ps bij inkoop kost het 2,50 per baal. ( midden zomer ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Probeer t eens bij een kinderboerderij. Daar kost het niet zoveel. Ik koop het per plak, kost hier 1,50. Kan je genoeg mee bedekken. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Ik vindt het allemaal wel leuk verzonnen maar als volwassene ga je toch niet naar manage of kinderboerderij om stro vragen,terwijl het 2 euro in dierenwinkel kost. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Hier kopen we het in het winkeltje van de kinderboerderij waar héél veel volwassenen spullen kopen zoals hooi, stro, konijnenvoer, verse groenten en aardappelen van het land, koffie/thee/limonade, ijsjes, snoepgoed etc. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 O van daar ik dacht dat je bietste bij de kinderboerderij om gratis stro, bij ons verkoopt de kinderboerder niks,ze bietse wel om geld Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Doen ze hier anders, entree is 20 cent. Toch niet te duur voor een dagje uit met de kids Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 En ongetwijveld opbrengst van het winkeltje vindt ik slim, bij ons is dat niet zo, beetje jammer vindt ik dat bij ons ze allemaal zorgboerderijtjes zijn geworden zal gemeente wel dokkenipv echt ook voor kids die meehelpen maar goed gratis toegang ook al struikel je soms over de melkbussen waar je geld in kan stoppen Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 1 mei 2011 Helaas zit er hier geen manege of kinderboerderij in de buurt, maar wel de dierenwinkel. Zal van de week een pak hooi kopen daar. Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 Hier mag je voor die 20 cent een kaartje kopen bij een parkeermeter en nee dat is niet voor achter t autoraam.Zorgboerderijen.. dacht wel dat ze flinke subsidies krijgen. Hier is t zeker geen zorgboerderij. Je kan kinderfeestjes organiseren en pannenkoeken eten, spelen op hooizolder, koe melken, pony(kar) rijden, met een ezel lopen, ze hebben ponycursussen (subsidies worden hier elk jaar minder dus moet men zelf proberen aan geld te komen) en al die andere dingen die je bij een boerderij kunt doen. Hebben ook een eigen moes- en fruittuin. Lekker en ecologisch. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 1 mei 2011 Share Geplaatst: 1 mei 2011 klinkt heel leuk en actief ook als ideale kinderboerderij, sinds de zorg toestand de kinderboerderijen overgenomen heeft vindt ik weinig nog aan de kinderboerderijen, maarja niks aan te doen. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.