Bertus Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Ik kwam bijgevoegd artikel bij toeval tegen op internet. http://www.scientias.nl/wow-deze-boom-produceert-veertig-verschillende-soorten-fruit/103707 Quote
Bit Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Tja zulke dingen kunnen ja. Eigenlijk een soort van ver doorgevoerde 'Bakker - Hillegom' gekkigheid he ? Zat ik ff te tellen. Is nog best moeilijk om aan 40 verschillende soorten fruit te komen. Eigenlijk onmogelijkOké Verschillende soortjes steenfruit dan. Ook niet zo heel makkelijk hoor. 40 is best veel. Maar moet lukken. Paar soorten perzikken , pruimen , kersen, amandel. Maar 40 ? En welke onderstam zou hij gebruiken voor én perzik én kers op 1 boom ? tja. grappig wel ja.Appels dan. Mwaa. iets makkelijker misschien. 40 soorten peren ? oei. Quote
geertlaurent Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Dat is iets wat ik zelf ook al jaren zit te bedenken, een boom met een kers, pruim, appel en peer ent. Ben zelf al een tijd bezig met het opkweken van een lijsterbes onderstam om daarop van alles te gaan enten, maar 40 soorten dat is gewoon te veel Quote
bart646 Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 @geertlaurent De lijsterbes onderstam werkt niet! Ik heb dit nu meervoudig getest. Vergroeiingen gaan matig smaakt is minder! Bij sommige treet slechte wortel groei op bij andere treed onverenigbaarheid op. Met tussen stam kun je veel van appel naar peer maar verder word het moeilijk! Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Met een 'tussenstam' met de naam 'Nadia'= een kruising tussen een pruim met kers, is het mogelijk kers en perzik (waarschijnlijk ook meerdere prunus soorten ,pruim, abrikoos ect. op één boom te laten groeien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.