Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ineens hele slechte uitkomst kippeneieren


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Bij ons zijn de haantjes ook allemaal in de vriezer verdwenen, inderdaad niet zielig want ze zijn vertroeteld voor die tijd maar echt leuk vond ik het niet. Mijn vriend heeft ze geslacht en ik heb ze vervolgens geplukt, schoongemaakt etc. Wat een vervelend karweitje zeg. Na dat een keer of 6 gedaan te hebben trok ik het echt niet meer. De geur van die dode kippen. Heb jij daar geen moeite mee, of doen jullie het anders? De beschrijving van het slachten, schoonmaken etc, heb ik overigens destijds van kippenforum gehaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben de 1e haan ook geslacht en verwerkt volgens het kippenforum. Daarna heeft iemand ons een snellere methode laten zien, en die gebruiken we nu.

We plukken niet, maar trekken het hele vel + veren er af. Veel minder gedoe, dat velletje houdje toch amper heel bij plukken. En mijn vriend is ook een miemelkont vwb velletjes

De lucht... ik vind het wel meevallen. Ik vind het wel fijner als de haan/hen wat is afgekoeld voordat ik er in ga lopen snijden en trekken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niks optegen om deze kippen/hanen te slachten ze hebben goed lekker leven gehad als je het kan prima,

maar als ik dat moest doen dan had ik geen trek meer in vlees,

Dan zou het totaal geen zin hebben om te slachten want eten zou ik het niet.

De bloedgeur/ingewanden is inderdaad vet onsmakelijk, daar is de een nu eenmaal gevoeliger voor dan de ander.

en dit is dan nog '"maar"" een kip ik zou zo zwaar tegen een varken opzien wat je ""kent"', ga ik ooit zo zelfvoorzienend leven is vegetarier worden het eerste wat ik aanpak, slachten is totaal niks voor mij.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik me voorstellen, nuja als het eerste varken aan de beurt is zal ik je steunen ipv zeggen dat het jammer is omdat ze zo leuk is en of je haar niet zal missen en dat ze een kunsje kan ook zo mooi is enzo

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...