Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peren schillen


aalterse-willy

Aanbevolen berichten

Patatteschilderke en dun schiller hebben we ook maar nu is het voor 24 kilo peren in een keer, dat is wat veel voor onze stramme handen, en dat verbeterd er niet meer op hé.

Heb zo een machientje besteld bij de Colruyt (collishop) en overmorgen ligt het hier in de winkel op ons te wachten.

Zal dan eens vertellen hoe het gaat.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaanzinnig idee Angela ! Super !

 

Dat kan jij best AalterseWilly. Wat nou te snel voor jouw leeftijd ? Jij bouwt een kas van hout en je vindt dit te snel draaien ?

( denk wel dat dit filmpje misschien eerder geschikt is voor appels dan voor peren , zou zo maar kunnen ), maar dan nog Aalterse, probeer het es uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat inderdaad enorm snel!

Hulpstukje is slecht te zien:

appel319761410331201.png

appel137301410331200.png

 

Wellicht werkt een speedboor (kleiner dan deze) ook goed:

speedboor42271410331167.jpg

 

Precies in het midden van de appel prikken lijkt me lastig. Dat zal beter gaan met een plat schroevendraaierachtig ding.

En inderdaad: peren zijn meestal niet mooi symmetrisch rondom.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof wel dat het zo'n boortje is.

Het schijnt goed te werken maar vergt denk ik wel een beetje oefening, met een peer gaat het ook zolang de vrucht maar stevig is.

Ik zal het morgen wel eens navragen op het werk wat voor een boortje volgens mij hebben daar de koks dit ook wel een geprobeerd zo ken ik dit filmpje in ieder geval.

 

Die van de aardappels ken ik ook Geedee. Er is er nog een met aardappels maar die is ongeveer het zelfde als die ik plaatste met de appels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RobO, het is zoals in dit filmpje enkel dan met een boormachine :

.

 

En deze is iets te groot voor thuis :

 

Beste Willy wat heeft u nu met de peren gedaan ! met de hand of met een appelschilmachine de peren van hun schil ontdaan ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die appelschiller is niet goed om peren te schillen, het gaat wel maar met de hand en een fijnschillertje gaat het beter.

 

IMG791974691411455392.JPG

 

Tijdens het schillen zelf.

 

IMG792096211411455898.JPG

Er blijft teveel schil zitten en er moet teveel 'bijgewerkt' worden.

 

IMG792171311411455961.JPG

 

Ik hoop maar dat het met appels beter gaat, we zien wel, anders was het verloren geld.

 

Weet soms iemand of er een trucje is om dat spellement te gebruiken? Regeling van dat mesje of zo?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...