Geplaatst: 10 september 201411 j Hallo allemaal, Mijn naam is Leslie.Ik en een aantal studenten van Hogeschool Rotterdam hebben een opdracht toegewezen gekregen gericht op micro-farming. Wij volgen de opleiding Media Technologie en moeten nu het micro-farming combineren met de technologie van tegenwoordig. Onze vraag aan u is nu om met ons mee te denken. Waar zouden wij u, met de technologie van nu, mee kunnen helpen op het gebied van micro-farming. Denk hierbij aan censoren die wij gaan gebruiken zoals bewegingssensoren, lichtsensoren, druksensoren, geluidsensoren en ga zo maar door. Alvast bedankt voor het meedenken! met vriendelijke groet, Leslie
Geplaatst: 10 september 201411 j wij moeten jullie studieopdracht gaan doen?en hoe helpen jullie ons daarmee?
Geplaatst: 10 september 201411 j Auteur Ik vraag hier uw aandacht om mee te denken wij zullen het uitwerken.
Geplaatst: 10 september 201411 j Goedkope werkkrachten gevraagd dus. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 september 201411 j Ik snap helemaal niet wat je nu van ons wilt weten. Wat is in hemelsnaam microfarming en wat voor sensoren (met een S neem ik toch aan...???) zou ik daar in hemelsnaam voor willen hebben...??? Misschien moet je je vraag wat duidelijker/uitgebreider formuleren...?
Geplaatst: 10 september 201411 j Ik vraag hier uw aandacht om mee te denken wij zullen het uitwerken. krijg ik daar dan ook studie punten voor? kan er nog wel een paar gebruiken. beter gaan jullie eerst zelf brainstormen, een plan uitwerken enzovoort. het staat vast in de werkmap welke stappen je moet doorlopen.als jullie daarna nog hulp van moestuinierders kan gebruiken zou dat kunnen met bijvoorbeeld een goed opgezette enquête.
Geplaatst: 10 september 201411 j Ik heb ff gegoogled want het begrip microfarming was mij nog niet bekend ( spellcontrol kent het óók niet )....de omschrijving ervan dés te meer: Niet gehinderd door technisch inzicht wil ik best meedenken. Als kleine, bijna "boer" zou ik best een apparaat in de bodem, of MMbak, willen steken dat ter plekke aangeeft hoe het gesteld is met bodemleven én de evt aanwezigheid (of afwezigheid) van nader te noemen grondstoffen (denk aan het gewone NPK maar ook samenstelling (klei, löss,zand enz enz) . Of een aanwezigheid van bepaalde giffen!! Ik ben me ervan bewust dat er al tig metertjes op de markt zijn, maar probeer nu eens iets te ontwikkelen dat technisch zeer hoogstaand een ingenieus is én toch bruikbaar is voor 70 (of meer)% van de volwassen tuin/land bezittende bevolking. Mooi dat jullie willen bijdragen aan een beter milieu en minder gif in de bodem. Mijn excuses voor de negatieve ontvangst. (als een topic niet aanspreekt, hóeft men niet te reageren. Aan de moderatoren om een aanvraag als deze te beoordelen als zijnde niet gepast).
Geplaatst: 10 september 201411 j Prima initiatief toch ? Misschien is de topic-titel niet helemaal duidelijk. Had ook kunnen heten : "meedenkers gevraagd voor studieopdracht " of whatever.En inderdaad: zint iemand dat niet en wil iemand niet meedenken of iets, staat het iedereen vrij dat hier niet te melden Snap ik nog niet helemaal wat voor sensoren bedoeld worden.Bewegingsmelders ? Ik denk dan aan afschrik-dingen tegen ongedierte zoals katten en poezen, woelmuizen, fazanten enz. op mijn tuin ?Nou !! Maar wát graag. En dan het liefst éen die niet dat ultrasone geluid maakt waar kleine kinderen en goedhorende mensen last van hebben. Bedoelen jullie zo iets ? Meetapparaten die het biologisch evenwicht op de tuin meten ? Zou dat kunnen ? Alleen die vraag onderzoeken lijkt mij al een studie waard. Top hoor !!
Geplaatst: 16 september 201411 j Tip! voor de maker van dit topic.. Wellicht een soort enquête starten, ook met een open veld waarin de vraag uit dit topic kan plaatsen? En wellicht ook vragen zoals 'wat zijn je grootste irritaties in de tuin', waarbij je dan wellicht zelf oplossingen kan bedenken. (Google Docs is ideaaaaal voor enquêtes!) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 16 september 201411 j mijn verlanglijstje: een lijst van planten met hun optimale groeiomstandigheden van zaad tot in de pan (lucht/grondtemp, vochtigheid, behoefte aan mineralen, CO2 behoefte etc.) een mini pc raspberri pi bijvoorbeeld die sensoren heeft voor alle grootheden en actuatoren voor de apparaatjes die kunnen verwarmen, bevochtigen etc.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.