BartLennartz Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 Beste collega's Boer en Tuinder; Binnenkort starten we op ons "Weirk van den Akker" volkstuintje in Sint-Niklaas met de renovatie van de serre. Door de hagelstorm van de voorbije zomer zijn zo goed als alle dakruiten gesneuveld en willen we dit repareren met tweedehands polycarbonaatplaten. Hoe bevestig je deze het beste? Want ik heb zo'n gevoel dat vastschroeven op het kader niet een al te best idee is. Tips van handige Harrys zijn steeds welkom.(De bedoeling is om deze serre zo goed mogelijk op te lappen, zodat deze nog enkele jaren dienst kan doen) Groetjes, Bart en Niels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted September 14, 2014 Share Posted September 14, 2014 Kunt ge eens een foto plaatsen van de profielen?En welk van materiaal zijn die? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartLennartz Posted September 14, 2014 Author Share Posted September 14, 2014 Volgens mij zijn ze van hout. Binnenkort zal ik enkele foto's posten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartLennartz Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 De profielen zijn van aluminium op een houten kader. We gaan moeten kijken om balkjes die kapot of aan het verslijten zijn te vervangen. Foto's heb ik nog niet kunnen nemen. We zouden enkel het dak moeten restaureren. De zijkanten kunnen we zo laten. Om de prijs te drukken zouden we 2ehands polycarbonaatplaten gebruiken, want glas is nogal duur per m². Groetjes, Bart en Niels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Zorg ervoor dat je de goede platen hebt.Die van mij zijn in twee jaar zwart en verschrompeld ( gamma) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Als het aluminium profielen zijn moet je kijken naar breedte gleuf en heb je platen die ook maar deze dikte zijn zou je ze er normaal gewoon moeten kunnen inschuiven. Glas lijkt me niet veel duurder als je eens zoekt op 2de handssites . Beiden overleven een hagelstorm zoals in het voorjaar hier niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Wij hebben zulke platen op onze serre, deze zitten tussen aluminium profielen waarop kunststof strippen zijn gemonteerd waar de platen tussen worden geschoven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts