Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Serre herstellen

BartLennartz

Recommended Posts

Beste collega's Boer en Tuinder;

Binnenkort starten we op ons "Weirk van den Akker" volkstuintje in Sint-Niklaas met de renovatie van de serre.

Door de hagelstorm van de voorbije zomer zijn zo goed als alle dakruiten gesneuveld en willen we dit repareren met tweedehands polycarbonaatplaten.

Hoe bevestig je deze het beste? Want ik heb zo'n gevoel dat vastschroeven op het kader niet een al te best idee is.

Tips van handige Harrys zijn steeds welkom.

(De bedoeling is om deze serre zo goed mogelijk op te lappen, zodat deze nog enkele jaren dienst kan doen)

Groetjes,

Bart en Niels

De profielen zijn van aluminium op een houten kader. We gaan moeten kijken om balkjes die kapot of aan het verslijten zijn te vervangen. Foto's heb ik nog niet kunnen nemen.

We zouden enkel het dak moeten restaureren. De zijkanten kunnen we zo laten.

Om de prijs te drukken zouden we 2ehands polycarbonaatplaten gebruiken, want glas is nogal duur per m².

Groetjes,

Bart en Niels

Als het aluminium profielen zijn moet je kijken naar breedte gleuf en heb je platen die ook maar deze dikte zijn zou je ze er normaal gewoon moeten kunnen inschuiven. Glas lijkt me niet veel duurder als je eens zoekt op 2de handssites . Beiden overleven een hagelstorm zoals in het voorjaar hier niet

• 3 weeks later...