lgevers Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Hoi. Ik kwam na een midweek weg, weer thuis, en mijn bloemkool en broccoli planten zaten onder de rupsen.Dit heb ik in het voorjaar ook gehad bij mijn bloemkool. Maar heb ze gewoon handmatig verwijderd en toen was het goed.Nu heb ik dit al 2x gedaan, maar ze zijn voor de 3e keer terug, terwijl ik ze vanmorgen nog verwijderd heb. Iemand tips, het liefst gebruik ik geen onnatuurlijk middelen. Ik kan bijna niks vinden, om ze natuurlijk te verwijderen. alvast bedankt. Quote
IlonaRazzy Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Wat vervelend inderdaad als je thuiskomt en je kooltjes zijn aangevreten! Helaas heb ik er vanaf dat ze uit de grond zijn gekomen last van. Ik controleer ze om de dag op rupsen en eitjes. Het is echt ontzettend veel werk, maar als ik ergens aan begin wil ik het afmaken. Wel vraag ik me af of ik nog eens broccoli zou plaatsen, kost wel veel tijd zeg! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Gisteren ben ik op eitjesjacht geweest op de jonge bloemkooltjes, heb er zeker een vijftig plat geknepen.De koolwitjes leggen dikwijls maar een minuscuul eitje per plant maar anderen leggen ze dan weer in groepjes en die zijn makkelijker te zien.De rupsjes zelf ziet ge moeilijk door hun schutskleur, ze zien even groen als het blad dat ze eten.Wegvangen is het beste, als ge dat kunt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
lgevers Geplaatst: 15 september 2014 Auteur Geplaatst: 15 september 2014 Hoi. Ja dat heb ik al 3x gedaan in 2 dagen tijd. Nu zitten er alweer op. Ook de eitjes eraf gehaald, zover ik zo kon vinden dan uiteraard.2x per dag word er veel om elke keer te doen. Heb ik gewoon geen tijd voor. Quote
Bit Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 De kolen onder heel fijn insectengaas zetten, vanaf poten in de volle grond ( volgend seizoen dus )Veel mensen nemen daar bv ikea-vitrage voor en maken daar lage tunnelkooien van voor over de koolplanten.Het moet echt heel fijn van maaswijdte zijn. Zie ook alle topics die hier over te vinden zijn op dit forum ( zoekfunctie rechtsboven ) Quote
IlonaRazzy Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 De moed erin houden hoor! Hier was het aan het begin echt heul erg, maar nu niet meer hoor! Aan begin had ik er pas erg in toen alle eitjes uitgekomen waren, net zoals jij nu meemaakt. Echt alles zat onder en het was echt niet leuk meer en ik stond op het punt alles eruit te trekken. Nu doe ik het om de dag en is het goed te doen, vandaag heb ik 2 groepjes eitjes en 4 rupsen weggehaald uit 4 planten. Inmiddels hebben ze hele mooi bloemen, al een vuist groot, mjomjom Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.