stevia Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Wij hebben twit-off potten gekocht dat zijn de zelfde als HAKPOTTEN met schroefdeksel ik heb er een vraag over.Wij hebben er 8 gevuld met hete appelmoes deksels er op gedraaid en 5 minuten op zijn kop gezet daarna recht op gezet.Men zegd dat de deksel na enkele minuten een klik moet geven.Bij ons heeft er niet èèn geklikt weet iemand of ze persèè moeten klikken en wie heeft er ervaring met potten die niet klikten en de inhoud toch goed bleef.Ben erg benieuwd naar reactie,s stevia. Quote
weknow Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Die twist-off dekseltjes...dat zijn toch die nieuwe, met een systeempje waardoor ze makkelijker opendraaien.....? Daardoor blijven de dekseltjes intact en de inhoud van lucht afgesloten. Eerlijk gezegd let ik er nooit op of dekseltjes ploppen....vaak doen ze het, maar welke wel of niet, dat weet ik niet precies. Doordat de inhoud heel heet in de potjes gaat, zijn schimmels en bacteriën gedood, waardoor bederf al minder kans krijgt. Door de potjes voordien goed te reinigen en nog met zeer heet sodawater o.i.d. zijn gespoeld, voorkom je dat bederf via het glas kan optreden. Verder heeft ook de suiker in het fruit en die je toevoegt een conserverende werking. Niets is zeker te voorspellen, maar hierdoor is er in principe al een houdbaarheid van enkele maanden. Als je echt twijfelt (Ik zou letten op een zorgvuldige werkwijze bij het inmaken en niet of de deksels plop zeggen) hou het dan wat in de gaten. Bij appelmoes zie je al snel schimmel of verkleuring, mochten ze slecht worden: Dan niet meer eten! Eet ze binnen enkele maanden op en bewaar de geopende potjes goed koel. Dan kan er niet veel mis gaan. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
loes Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 waarom luisteren of een deksel plop zegt? je kan aan de deksel toch gewoon zien dat deze naar binnen is getrokken en dus vacuum is? Quote
RobO Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 die nieuwe ploppen hier ook niet, sterker nog, ze gaan ook niet naar binnenleve de oude jampotten! Quote
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Ik draai de potten na het appelmoes maken niet om, maar zet de hete potten 20 minuten in een hete oven..130 graden. De potten met de deksels die niet geplopt zijn gaan het eerste op.Hebben die potten van jou een los plat dekseltje in de deksel? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
speets Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 Vandaag pruimenjam gemaakt. Ik had een doos potjes gekregen met gewone en met twist off dekseltjes, van verschillende merken. Potjes en dekseltjes lagen door elkaar.Mij was gezegd dat alles compatible was, maar dat klopt niet. De twist off dekseltjes passen alleen goed op de bijbehorende potjes. Het verschil tussen de potjes is bijna niet te zien. Als je de verkeerde combinatie hebt, sluit het niet goed af. Bovendien roesten die twist off dekseltjes snel. Dus ik gebruik ze ook niet meer. (De jam is wel weer heel lekker geworden! Met gember en kruiden en jajem...). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Indy Geplaatst: 7 september 2015 Geplaatst: 7 september 2015 Ik ben niet zo'n fan van die dekseltjes. Ik vind ze minder goed vacuüm trekken dan de gewone deksels. En ze roesten inderdaad veel sneller. Ik gebruik veel de bonmaman potjes,die bevallen mij zeer goed. De hele familie spaart ze voor mij En die ploppen heel goed. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.