Ga naar inhoud

Vragen geruilde/gekregen zaken MTFD sep 2014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De potten moeten nog iets langer blijven staan om op smaak te komen ik had ze nog niet zo lang voor de MTFD gemaakt.

Ik had van bepaalde dingen nogal veel oogst dat ik eigenlijk niet meer wist wat ik er mee moest en in die potten gaat nogal wat in al viel dat achteraf nog tegen

Er zat komkommer in augurk, courgette, paprika, geroosterde paprika, ui, teentje knoflook, blaadje laurier, tijm, azijn, water en wat suiker misschien ook nog mosterd korrels maar dat weet ik niet zeker meer.

Over de smaak kan ik eigenlijk weinig zeggen heb ze zelf nog niet geprobeerd.

Ik moet wel zeggen ik had eigenlijk iets meer verwacht van de oogst tafel en de zaden tafel.

In het voorjaar staan er harstikke veel plantjes op de ruiltafel en ook zaden dat ik eigenlijk had verwacht dat de tafel nu ook vol zou liggen.

Zelf had ik nog meer mee willen brengen maar de auto zat vol Misschien dat er nog meer mensen dat probleem hadden natuurlijk

Geplaatst:

Angela, misschien zat het niet in ieders aandacht nu: ik had zo'n 40 verschillende zaden op tafel liggen, waarvan er maar een stuk op 10 meegenomen zijn, de rest heb ik weer mee terug genomen. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik van sommige zaden heel veel had, dus dan is het logisch dat niet alles weg is, omdat men maar een deel neemt (hoewel de honderden zaden van de dropplant in zijn geheel weg zijn). En sommige zaden waren ouder (2012), maar die zijn juist gek genoeg grotendeels weggegaan. Kortom, er is niet veel meegenomen en dat is niet geheel te verklaren vanwege de hoeveelheid die ik had of de oogstdatum. Misschien had men dit keer gewoon niet zoveel belangstelling voor zaden en moet men eerst het voorjaar in de kop krijgen?

Het grappige was dat toen ik thuis keek welke zaden verdwenen waren, om die door te strepen, ik zag dat er spontaan ook 3 zakjes zaden van iemand anders in mijn plastic zakken waren terecht gekomen. Spitskool, witte kool en broccoli. De spitskool kan ik goed gebruiken, de andere 2 neem ik gewoon de volgende mtfd weer mee. Er staat geen naam op.

Ik heb ook een stuk zelfgemaakte lavendelzeep neergelegd. Voor wie die heeft meegenomen: de zeep behoort tot de laatste partij, ik moet weer een nieuwe voorraad maken, en is derhalve niet jaren houdbaar. Is het trouwens sowieso niet, het is oververvet (dwz niet alle vet is verzeept, waardoor het milder is voor de huid). Ik zou het binnen een half jaartot een jaar op maken voor zekerheid. Als het ranzig wordt, is het niet slecht voor de huid, maar het ruikt dan minder lekker. Als je de zeep 1x per week gebruikt, dan wordt het niet snel ranzig en kan het veel langer mee. Gewoon lekker gebruiken dus en niet in de kast leggen.

Geplaatst:

Ik had 2 paprika's van uit een plastik tas van de zaden tafel meegenomen, en tjeee wat zijn die lekker.

Ik heb de zaadjes nu uit de gele en de rode gehaald en ga deze volgend jaar zaaien. Ik weet niet meer van wie ze waren maar wellicht dat iemand weet wel soort/ ras dit is?

Ik heb de dropplant zaadjes in mijn handen gehad en er wat in een servetje gedaan en meegenomen de rest heb ik teruggelegd.

Zat idd veel in en heb ook meer dan zat meegenomen, een deeltje heb ik weer in de zaaienvelop gedaan.

Heb ook wat losse olijfkommkommer meegenomen deze vond ik niet zo smaakvol en heb daarom de zaden niet bewaard, eigenlijk jammer want die had ik ook wel aan de zaadenvelop kunnen toevoegen. Ze zijn wel apart.

tot slot heb ik ook 4 hele innieminie tomaatjes meegenomen voor de zaadjes, maar er zat helemaal geen zaad in:-( had ik deze in zijn geheel moeten laten drogen>)

Weet iemand hoe deze heten en hoe hoog ze worden? want ze waren wel heeel erg leuk. Ik had 2 soorten een die er uit zag als een innieminnieleestomaatje en een als een mini gewoon tomaatje.

Ze zijn kleiner als een 5 cent heb er nog wel een foto van gemaakt.

Gisteren de spareribs van Jorike beried op de BBQ hmmmmmmm wat een heerlijke smaak ik kan het iedereen aanraden!

Geplaatst:

De paprika's in de plastic tas kwamen van mij af, soort weet ik niet.

Olijfkomkommer in doorzichtige zak kwamen ook van mij af ik heb nog zaden genoeg maar of iemand ze wil?

De inie minie tomaten zijn denk ik World's smalest volgens mij had Weknow dat eierdoosje mee gebracht maar ik weet het niet zeker.

Kibas ik heb jou zaadjes gezien en er waren nog wel wat andere maar in het voorjaar stonden er bijv. ook nog bonen en zo terwijl we toen eigenlijk een planten tafel hadden en nu de zaden/oogst tafel. Vandaar eigenlijk mijn opmerking. Volgende keer bij iedereen nog maar eens extra onder de aandacht brengen.

Geplaatst:

Angela schreef:

De inie minie tomaten zijn denk ik World's smalest volgens mij had Weknow dat eierdoosje mee gebracht maar ik weet het niet zeker.

Ik weet zeker van niet (Haat die inie-minie-tomaatjes trouwens...veel plukwerk voor weinig opbrengst en smaak is dan nog matig )

Neen...aangezien ik pas rond 13.45 aankwam (8.45 van huis vertrokken ) ben ik niet aan de zadentafel toegekomen voor een uur of half zes. Toen lag er weinig meer.....was snel klaar. Had gehoopt nog het een en ander mee te nemen voor de Blijde-Zaden-Doos.

Maar...lees hierin niet dat ik het vond tegenvallen!.....want alles wat ik had gevraagd, heb ik ook gekregen! De auto was goed vol en ik heb afgelopen week mijn handen vol gehad met overplanten, uitplanten en verwerken van al die dingen! Ben er zeer blij mee!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...